Saturday, January 7, 2012

Jumlah mereka yang berkumpul akan mencerminkan kekuatan Anwar Ibrahim 901 - Polis tak buat sekatan.

9 hb ini tiada larangan untuk Pakatan Rakyat membuat demo dan turun beramai ramai ke mahkamah  untuk menunjukkan solidariti dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam menuntut keadilan dan integriti sistem kehakiman di negara ini, selaras dengan hak berkumpul dan amalan perhimpunan awam yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan, kata  Azmin Ali.

Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyiarkan di laman Facebooknya semalam 10 syarat bagi perhimpunan tersebut, termasuk larangan membawa sepanduk, pembesar suara atau ucapan awam.Oleh itu tidak ada sebab kenapa  penyokong PR tidak boleh turun , turun lah beramai ramai. Jangan nanti bila sambutan tidak memberangsangkan salahkan polis lagi. Polis dah bagi berhimpun  , kumpulakn lah seberapa banyak. Cuti lah kerja , pelajar IPTA tak perlu pergi examdimana mereka sedqang exam sekarang. Seandainya perhimpunan ini gagal bermakna  masa depan Anwar juga akan menjadi kelam.

Bukan susah , pihak polis tahu apa yang mereka lakukan dan jika ada pertumpahan darah atau perkara yang tidak di ingin berlalu yang bertanggungjawab , pencen awal lah.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts