Friday, August 10, 2012

DAH nak Mampos dah tak sedar diri orang tua ini :: Samad nak buat kecoh malam Merdeka.

Pak Samad ngan Ambiga di dataran merdeka nanti,
Orang tua ini tak ingat nak mampos ke tak habis habis nak buat kacau. Nak bersih , apa lagi bersih yang dia nak, Dirinya sendiri pun tak terbersih dengan janggut berserabut dan rambut tak terjaga, itu yang kita nampak yang kita tak nampak entah macam mana lah serabut rambutnya.

Dah lah dah tua tua ni, Sadarlah diri . Nak apa lagi , merajuk sebab jadi sastrawan negara tak boleh jadi jutawan. Eloklah pun tak bagi ko jadoi jutawan Pak Samad kalau tidak ko nak jadi Perdana Menteri pula. Apa yang sebenarnya ko tak puas hati dengan SPR . Ko sendiri pun tak pernah pergi mengundi. Ko tahu ke macam mana orang pilih calon ???

Ke ko  yang nak jadi calon, nak bertanding atas tiket apa Pak Samad? ko ada ke pengikut selain dari Ambiga, Dulu ytak nak jadi calon , dah nak mampos baru nak bertanding. Kalau nak bertandinga saja lah kat Zoo tuh , mana lah tahu kot kot harimau nak sokong ko.

Malam Merdeka ini Pak Samad nak buat hal kat Dataran :: Kawan jom kita gi sambut Pak Samad  kat sana.

katanya Gabungan 26 NGO akan menganjurkan program 'Janji Bersih' bagi menghitung detik kemerdekaan negara, 30 Ogos ini, di Dataran Merdeka.

Program yang bermula jam 10 malam itu diadakan bersebelahan pancutan air di Dataran Merdeka, dan dimulakan dengan deklamasi puisi daripada Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said, yang juga Pengerusi Bersama Bersih 2.0.

"Untuk meraikn kemerdekaan ini, kami dengan terbuka hati menjemput semua Malaysia - anak semua bangsa untuk bersama kami merayakan ketulenan Hari Merdeka.

"Kita telah banyak mendengar 'janji-janji' untuk perayaan sambutan merdeka tahun ini, kami tahu apa yang orang ramai mahu ialah Malaysia yang bersih dan adil sebagai sambutan kemerdekaan negara ke - 55 tahun," kata A. Samad Said pada satu sidang media, di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur Selangor, hari ini.
BODODH PIANG ORANG TUA INI.



1 comment:

  1. ORANG TUA KEPARAT NI BOLEH GO TO HELL..HALAU AJE BALIK KE SINGAPORE

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts