Tuesday, February 12, 2013

Manchester juara EPL sama macam BN juara PRU13

 Aksi Van Persie (kanan) ketika meledak gol kedua United menentang Everton di Old Trafford, awal pagi semalam.
 
Manchester: Alex Ferguson mengakui penentuan kejuaraan Liga Perdana Inggeris, musim ini terletak di tangan Manchester United sendiri selepas mereka membuka jurang 12 mata berada di tangga teratas meninggalkan juara bertahan, Manchester City selepas berjaya menewaskan Everton 2-0 di Old Trafford, awal pagi semalam.

Selepas melihat City tewas 3-1 kepada Southampton, Sabtu lalu, Ferguson terus menukar perancangan awalnya untuk merehatkan pemain utama menjelang kunjungan ke Madrid untuk aksi Liga Juara-Juara bertemu Real Madrid, awal pagi Khamis ini dengan kembali meletakkan kesebelasan terkuat berdepan Everton.

 Tindakan Ferguson itu membuahkan hasil apabila United berjaya meraih tiga mata penuh menerusi jaringan Ryan Giggs minit ke-13 dan Robin van Persie pada penghujung babak pertama untuk United selesa meninggalkan jauh City tatkala saingan liga hanya berbaki 12 perlawanan.


Sebenarnya saya mahu membuat tujuh pertukaran tetapi selepas melihat kekalahan City, saya fikir ini perlawanan lebih penting untuk memberikan kami kelebihan selesa di tangga teratas.

Jadi kini kami memandang ke hadapan untuk memenangi perlawanan berikutnya pula. Ini yang perlu kami fikirkan. Kami sendiri perlu menang baki perlawanan kami tanpa memikirkan apa berlaku kepada City, kata Ferguson.

Pertemuan United-Everton itu turut disaksikan jurulatih Real, Jose Mourinho yang sempat berbual seketika dengan Ferguson sebelum perlawanan bermula. Saya sempat berbual dengannya dan dia (Mourinho) mendapat keputusan baik (menewaskan Sevilla 4-1). Pasti satu perlawanan yang hebat nanti (awal pagi Khamis ini), ujar Ferguson.

Sementara itu, pengurus Everton, David Moyes menganggap City kini berdepan tugas sukar mempertahankan kejuaraan dengan berkata: Biarpun apa saja boleh berlaku dalam bola sepak, jurang 12 mata cukup besar lebih-lebih lagi apabila dimiliki pasukan seperti United. AFP
IF YOU SUPPORT ME be my honarable  guest Klik Here and klik the button like.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts