Friday, August 17, 2012

PAS PUPUS SETELAH PRU13 : KINI DUA GOLONGAN DALAM PAS GOLONGAN ULAMAK TELAH TIADA TRANSFOMASI PAS

Gambar hiasan setelah mereka yang diatas tadi transform ...
Proses Transformasi Pakatan Rakyat 
Mungkin ramai yang tidak percaya apa yang mahu saya tuliskan ini tetapi saya tidak meminta pembaca mempercayai apa yang saya mahu luahkan ini tetapi saya hanya mahu pembaca berfikir sejejank dan membuka minda besar besar melihat pada sesuatu yang mungkin samar tetapi memang berlaku.

Dulu saya  banyak menulis mengenai  ada beberapa perbincangan mengenai  penubuhan kerajaan Perpaduan mungkin ramai yang tidak percaya kepada saya pada  ketika itu. Kini jelas sudha mereka mereka yang  bertanggungjawab mahu membincangkan  mengenai kerajaan perpaduan kini telah mula memunculkan diri secara terang di khalayak ramai. Mereka tidak lagi berselindung.

Saya juga selalu ulangi bahawa PAS sekarang semakin pupus  dan sekarang semakin diragui oleh ahli dan sebilangan pemimpin mereka dan malahan sikap pemimpin tertinggi PAS yang cenderung kepada  kumpulan Anwarisma di dalam PAS kini mula meragui PAS. PAS kini punya dua golongan penyokong selaku pemimpin dalam PAS.Satu cenderung kepada Anwar yang gilakan kuasa dan menolak agama dan Melayu ke tepi. Mereka ini lah yang macam macam kan Islam dan adakala nya sungguh memalukan.

Sekumpulan lagi adalah yang menyokong UMNO, yang mana dahulu hanya senyap senyap kini sudah mula berani muncul dengan kepercaayaan mereka sebenar.Mereka sedar hanya UMNO yang membangunkan Islam dan mempertahankan Melayu. UMNO lebih Islam dari PAS sebenarnya. Ramai yang berhijrah dan akan berhijrah dari PAS kepada UMNO namun akan tetap ada yang terus memainkan peranan dari dalam PAS sendiri. Kebanyakan yang menyokong UMNO adalah dikalangan ulamak ulamak dalam PAS dan yang menyokong Awarisma adalah pemimpin PAS yang sekular.

PAS akan pupus selepas  PRU 13 apabila PAS gagal mendapatkan jumlah kerusi yang baik dan akan kalah di banyak tempat.
OLEH: tb

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts