Friday, August 24, 2012

Apakah yang mahu Azwan dedahkan bila Najib bubar parlimen.

Anwar “anak ikan” terbaru Azwan Ali..???

                  
Pakai baju kurung..nyah...
Baru-baru ini kecoh Azwan Ali atau lebih dikenali sebagai “lelaki berbaju kurung” berposing maut dengan Anwar Ibrahim di majlis Rumah Terbuka Aidilfitri anjuran Azmin Ali. “Posing maut”? Dengarnya, siap cium laga-laga pipi dengan Anwar? Entahlah..tapi itu yang diberitahu pada saya. Rujuk di sini, di sini, di sini dan di sini.
Namun, di sebalik kisah tersebut membuat seseorang dari keluarga Azwan dan Azmin menghubungi saya malam tadi…

Menurutnya, Azwan datang beraya ke rumah adik beradiknya yang paling sulong. Siapa lagi kalau bukan Kak Long. Datang beraya ke rumah Kak Long, Azwan tiba-tiba memaki hamun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Macam-macam yang dimakinya Najib…
“Najib tu memang sial, bab*, anj*ing, tak guna..!” Azwan memaki Najib. Makinya bukan setakat itu saja. Siapa yang kenal Azwan tentu tahu “style” Azwan memaki orang, kan? Semuanya di”hanjing”kan…


“Biarlah Anwar nak main bontot ke, main pompuan ke..apa ke..apa dia sebok?” kata Azwan yang dikatakan memiliki beberapa orang “anak ikan” dan sering “calling-calling” dengan Anwar…
Tindakan itu membuatkan Kak Long marah padanya dan bertanya pada Azwan, apakah yang membuat Azwan marah sangat pada Najib?

Menurut ceritanya, Azwan marah pada Najib kerana dia kini telah “ciumolot” dengan Anwar. Katanya, Azwan kini terhutang “budi” dengan Anwar dan Azmin ekoran masalah perniagaannya di mana semua stesen TV sudah memboikot Azwan..

Iyalah..silap Azwan jugak. Cuba lihat style Azwan yang memaki hamun, meng”hanjing”kan orang sana sini, cari pasal sana sini. Penerbit Astro tu pun dah serik dengan tingkah laku Azwan. Ingatkan bila dah balik dari Mekah, Azwan sudah berubah. Rupanya makin terukkk..!!!

Okay. Sekarang kita tahu Azwan sememangnya anti-Najib. Dia maki hamun Najib kaw-kaw. Dia nak nafikan dia dah kutuk Najib? Sorry sikit Azwan, Kak Long dah bagi statement dia sanggup turun balai untuk buktikan dia tidak memfitnah dalam hal ini! Maknanya memang betullah kejadian ni…
Padahal, Najib tak ada kena mengena pun dalam ini cerita. Jadi, apahal pulak dia nak maki Najib? Apa masalah sebenarnya si “lelaki berbaju kurung” ini?

Menurut sumber, Azwan tahu tentang hakikat Anwar seorang peliwat. Perkara ini dibuktikan dengan tindakan Azwan yang sanggup turun naik mahkamah menemani adik bongsu keluarga Ali, Umi Hafilda, sebagai bukti sokongan moral pada kes Liwat I, tahun 1998-1999 dahulu.
Azwan sendiri tahu akan hakikat Azmin yang “menggadaikan” kakak iparnya untuk “dihidangkan” pada Anwar. Dia juga tahu betapa korupnya Azmin dan Anwar ketika itu. Dia tahu semua itu. Namun memandangkan “business”nya yang hampir musnah sekarang, maka dia dikatakan terpaksa berpaling tadah menyebelahi Anwar dengan bantuan Azmin!
Dalam erti kata lain, Azwa”Nur” ini telah di”beli”! Tapi, dirumah Kak Long tempohari, dia turut memnuduh Kak Long telah diupah Najib dengan wang berjuta ringgit. Padahal, Azwan yang “diupah” sebenarnya oleh Azmin! Azwan tahu Umi Hafilda, Azizan dan ramai lagi tidak menerima pun sebarang upah. Namun, mengapa dia tuduh Kak Longnya itu diupah pula?

Ekoran itu, Kak Long yang mengesahkan bahawa Azwan sudah menjadi “milik” Anwar, enggan lagi bertengkar dengan Azwan yang terkenal dengan dakwaan tanpa asasnya. Sikap adiknya Azwan itu telah “diracuni” sepenuhnya oleh Azmin dan Anwar. Itulah hakikatnya sekarang.

Pada semua penerbit, media penyiaran, terutamanya syarikat TV, teruskan boikot Azwan. Kita tahu di mana tahap moral Azwan ini, bukan? Bolehkah dia dijadikan contoh atau ikon selebriti TV lagi? Pada saya, Aznil, Ogy dan semua artis yang pernah bergaduh dengan Azwan lebih tahu tentang perangai “setan” Azwan Ali!

2 comments:

  1. TERBAEK!!!!!! org ckp, bila dh popular tu, bawalah nama tu baik2. biar mati dikenang ramai. jgn mati membawa sumpah seranah org dek kerana kebodohan sikap ko sendiri.

    ReplyDelete
  2. Azwan ko ingat org suka ke sangat ngan gaya bodoh ko tu mcm pondan sial je buat malu kaum lelaki je, org mcm ni jgn disiarkan di kaca tv, untuk tuntunan org malaysia, nnt jadi ikutan pada anak2 yang baru nak meningkat remaja gaya bangganggggnya tu.....Macam bagussss je......

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts