Tuesday, August 14, 2012

Abby tegur Umi Aida suruh balik ke jalan benar kerana ramai umat Muhamad yang sesat

Mula mula malas juga mahu tulis pasal Abby Abadi ini , bukan apa dah naik meluat den getik melihat cara dan gaya "ustazah Maggie Mee" ini , tetapi akan terganggu hati kiyta jika tidka diluahkan kerana jijik dan sakit hati tenguk cara Ustazah Maggie Mee ini mengeluaran kata kata. Yang terbaru dia menaihati Umie Aida pula.... Aduyai... Memanglah akal Abby ini cetek . Yang dimaksudkan dan yang ditegur oleh Umi Aida ialah cara Abby mopolitikkan agama,namun Abby terus menyangka PAS itu Islam. Ramai sebenarnya menegur Abby Abadi ini bukan kerana beliau hijrah. Bodoh dan bangang lah manusia itu kalau tak suka tenguk Abby Hijrah atau Abby menutup aurat. Sejahil jahil manusia pun jika melihat seseorang itu berhijrah akan berdetik dan bersyukur juga hati mereka melihat perubahan itu.Tak ada siapa yang nak dengki dengan penghijrahan tersebut. Tetapi yang menjadi isu afdalah Abby menganggap PAS itu Islam. Jauh sesat Abby ini.
umie aida
Abby Abadi yang membaca tulisan Umie Aida memberikan respon dengan menyatakan yang dia menyayangi rakan-rakannya termasuk Umie Aida. Bagi Abby, umat Islam sekarang sudah jauh sangat tersasar.
umie aida
Umie Aida kemudiannya membalas dengan memohon Abby tidak menggunakan saluran politik untuk membuat kenyataan sebegini.
umie aida

5 comments:

  1. Ustazah Maggie Mee nie dah banyah mengarut dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. niat Abby nak berdakwah tu baik..tp tidak berhemah sebagaimana Rasulullah saw dulu...baginda berdakwah dgn berhemah...musuh pun jd lembut hati...yg kafir boleh masuk Islam...tp cara Abby ni membuatkan org makin jauh...sbb berdakwah cara kasar...menyinggung banyak pihak dan hati org lain dan seolah2 dia sudah berada dlm taraf para ulama muktabar... kena slow2 dulu dek Abby...jgn smpai org meluat pd Islam hanya krn kecetekan ilmu anda...

      Delete
  2. abby sepatutnya sedar diri yang juga pernah jadi seorang artis wanita yang dulu pernah menyanyi, menari dan berlakon berpegang pegang dengan lelaki yang bukan muhrim. Jangan hanya kerana baru beberapa minit tersedar baru sudah mula menghina orang lain sebegitu rupa. Tidak kah dia juga sedar, perjalanan untuk menuju keshurga masih terlalu jauh selagi masih ada nyawa dibadan. Jangan hanya perangai begitu orang akan memandang serong kepada wanita Islam yang lain.Begitukah sifat wanita muslimah yang memang terkenal dengan sikap lemah lembut , sopan santun dan sifat keibuan .

    ReplyDelete
  3. abby dah masanya kamu cermin diri.....sorry meluat with ur stupid brain

    ReplyDelete
  4. yg harus kepankal jalan abby.....harus sadar diri...minta maaf abby from my point of view u belum layak menjadi penasihat.....

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts