Thursday, August 30, 2012

Abby Abadi ni aku rasa dia ni saiko la??? dah lawan DR Asri pula bab hudud ?? Belajar mana dia ni ??

Wow. Abby Abadi ini memang agak lantang semenjak dua ini lebih-lebih lagi menerusi Twitter. Terbaru, Dr Asri, bekas mufti Perlis telah pun menulis tentang hudud menerusi Twitternya seperti di bawah.
hudud dr asri
Tertarik dengan tulisan Dr. Asri, Abby Abadi membalas tweet tersebut seperti di bawah.
hudud dr asri
Dr Asri menjawap tweet yang ditujukan kepada itunya dengan kata-kata yang agak pedas jugak.
hudud dr asri
Dan Abby Abadi memaklumkan kepada Dr Asri yang dia tidak pernah berceramah dan hanya sekadar berkongsi sahaja.
hudud dr asri
Bagi Abang Nara, kalau tak yakin dengan diri dan tak berapa pandai sesuatu bab, baik diamkan diri sahaja. Biarlah mereka yang lebih arif tentang hal tersebut yang menghuraikannya. Apa kata anda?

PETIKAN BLOG BEAUTIFUL NARA JUGA baca sini

TB: Abby tahu apa pasal Hudud ? baca al fatihah betul ke belum ? kencing lurus ke bercabang , basuh ke tak? tahu ke macam mana nak mandi wajib lepas bersetubuh . lainlah yang berzinah tak payah mandi sebab itu haram dah. Kalau sebutan tak betul pergi lah belajar dulu.Fahami dulu apa Dr itu persoalakn janghan  nak langgar saja. Bagus lah PAS ambik ko...... ha ha ha......

6 comments:

  1. mcm badut lah abby ni da terasa dia alim...

    ReplyDelete
  2. Ini populariti yag dicari, tak kira betul atau salah hentam kermo saja asalkan ada yang beri perhatian sudah memadai...nak perhatian dan publisiti...

    ReplyDelete
  3. Ehhh apa panggil abby abby nie... tu dulu waktu bergelumang dengan dosa dalam dunia artis ler...sekarang dan jadi solehah panggil ustazah abby okay... tak pun nak sedap sikit panggil al fadilah shekulwati ustazah abby. Tolong sikit no abby abby...ok.

    ReplyDelete
  4. memang padan la tahap pemikiran ustazah abby ni dgn parti pas..padan sungguh..banggakah ahli2 pas?

    ReplyDelete
  5. tolong la mana2 dokter pakar sakit jiwa, rawat mak janda ni... dah tahap serius dh gila dia ni. ustaz pun dia nak bangkang

    ReplyDelete
  6. Hukuman hudud ( حدود ) adalah hukuman yang telah ditentukan dan ditetapkan Allah S.W.T di dalam Al-Quran dan Hadis. Hukuman hudud ini adalah hak Allah S.W.T yang bukan sahaja tidak boleh ditukar ganti hukumannya atau diubahsuai atau dipinda malah tidak boleh dimaafkan oleh sesiapapun di dunia ini. Mereka yang melanggar ketetapan hukum Allah yang telah ditentukan oleh Allah S.W.T dan RasulNya adalah termasuk dalam golongan orang yang zalim.

    Firman Allah S.W.T yang bermaksud:
    “ "Dan sesiapa yang melanggar aturan-aturan hukum Allah maka mereka itulah orang-orang yang zalim." (Surah Al-Baqarah, ayat 229).

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts