Tuesday, June 12, 2012

Ni no Kereta siapa ???? Jangan nak politik kan no kereta ini.




Lama juga tidak bertemu dan pada malam ini aku sengaja luangkan masa bagi menghormati jemputan seorang kawan dan bagi aku jemputan  Puan Seri Sabrina amat aku hargai dan pasti aku akan cuba menghadirkan diri meraikan hari ulangtahun nya yang ke 50. Rasa tidak betul jika aku tidak hadir .

Puan Seri adalah seorang sahabat yang begitu perihatin dan mengambil berat tentang sahabat sahabat dan tidak pernah merasakan bahawa dia adalah isteri seorang jutawan yang memiliki  Concorde , Hard Rock, Saloma Bistro  dan beberapa rangkaian hotel di Malaysia serta  banyak lagi perniagaan  hartanah yang besar yang  berjaya.Setiap keraian di hotel atau di rumah pasti akan menelipon ku , hanya kadang kadang aku yang segan untuk hadir kerana yang hadir bukan  calang calang orang.Tapi hari lahirnya , aku pasti akan hadir kerana inilah hari yang amat bermakna buat nya.

Tan Seri ini memang sempoi, dia yang bawa Arwah Michel Jakson masuk Malaysia merupakan penganjur konsert Michel Jakson. Bila jumpa aku kat mana mana dia akan kata, hei zack come over to my office kita bual bual pasal business, he.............. ko nak cerita business apa dengan dia , dia kata dia beli Concorde hotel tuh murah aja  beberapa million dan upgrade kan yang mahal sikit , ha beberapa million lagi lah...ha ha ha ha ha , aku kalau nak cerita business yang seribu dua boleh lah...ko tolak seringgit dari sejuta aku dah tak tahu berapa tinggal kosong nak suruh aku kira berapa kosong kat billion pun aku tak tahu. Macam mana nak cerita pasal juta.

Begitu juga Tan Seri Syed Yusof (Jojo) salah seorang jutawan yang tersenarai dalam senarai orang yang terkaya di Malaysia tidak pernah ada  sikap sombong dalam dirinya. Aku pernah minum pagi di rumah nya bersama Puan Seri  dan Tan Seri. Puan Seri juga pernah datang ke rumah ku walaupun  rumahnya sebesar istana. Inilah sikap manusia , yang kaya tidak sombong yang sombong ni yang kurang kaya.Bukan semua lah..ada segelintir saja.

suasana meriah di perkarangan rumah Datin Seri
Hubungilah Puan Seri pada bila bila masa saja , pasti dia akan menjawab panggilan kita. Puan Seri juga punya  business sendiri , tapi business besarnya ini hanyalah ibarat hobby saja. ini salah satu di antaranya.lihat ini kalau melalui akuan  FB klik ini kalau dalam blog klik ini.

Aku tak banyak bertemu dengan rakan rakan malam tadi walaupun aku memang mengharapkan untuk bertemu dengan ramai rakan rakan yang lain. Aku jumpa Rizal , Kak Wan, Shila On 7 , Tengku dari UPM dan family, Yati , Jai Pengerang dan aku sebenarnya mengharapkan untuk bertemu Sajahan ,David , Tony Mariadass , bekas editor  Malay Mail.

Yang menarik Datin Seri kata kalau nak bagi dia hadiah pada hari jadinya ini , berikan dia pokok saja. sebab  dia nak tanam di Tanah Aina. Ia lah nak beli hadiah ..ha ha ha tak terfikir aku nak belikan hadiah apa . sebab  tak termampu .

Masa aku sampai jam 8 15 malam. Lori bawa kereta ini pun sampai juga, turunkan kereta , aku ingat kereta apa , rupa rupanya hadiah hari jadi buat Puan Seri sebuah Ferrari .....aku nak beli Viva cash pun tak mampu. apa apa pun Selamat Hari Jadi buat Puan Seri semoga dipanjangkan usia , dilimpahi rezeki dan diberikan kesihatan buat mu. Puan Seri adalah sahabat yang baik dan perihatin.

Walaupun suasana malam ini berbeza dari masa masa yang lalu kerana masa yang lalu tidak sama lagi seperti hari hari yang telah berlalu namun kami puas kerana kami dapat buktikan bahawa " we are just what we are......."

1 comment:

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts