Tuesday, June 5, 2012

Dua arahan berbeza dalam satu isu oleh Anwar dan Kit Siang - Siapa lebih power?

Dalam ucapan Anwar Ibrahim di Seremban baru baru ini , beliau menyatakan bahawa sekiranya PR  akan mengambil alih Putrajaya beliau tidak akan mengungkit kembali siu isu lama seperti  isu  rogol di Melaka , isu Port Dikson dan lain lain. lihat sini.

Lain pula apa yang dikaytakan oleh Kit Siang."Sekiranya Pakatan mengambil alih sebagai kerajaan persekutuan dalam pilihan raya umum yang akan datang, satu Suruhanjaya siasatan diraja mestilah ditubuhkan untuk menyiasat kerugian skandal forex Bank Negara bernilai RM30 bilion dalam 1992...," katanya. lihat sini.

Semua cakap tak serupa bikin , siapa sebenarnya Perdana Menteri jika Pakatan menjadi kerajaan ? Sebenarnya kedua dua statement ini mengesahkan sememangnya Azmin terlibat dalam isu rasuah yang sedang dikorek oleh rakyat sekarang. Macam mana  pegawai yang hanya makan gaji kerajaan tidak sampai  RM4 ribu bukan boleh jadi kaya raya dan punyai jutaan ringgit dan harta yang banyak ?

Ini jelas membuktikan bahawa mereka ini adalah kaki rasuah juga begitu juga Anwar yang kecut apabila dikatakan bertanggungjawab atas urusan kewangan negara bernilai 43 billion ringgit.

Tepakbersulam.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts