Thursday, April 26, 2012

Aspan kata UMNO tak laksanakan Islam itu sebab dia sertai PR tapi kenapa DAP???


Aspan Alias kata dia tinggalkan UMNO kerana UMNO hanya pandai berkata kata  dan tidak melaksanakan Islam seperti mana PR addin kepada Islam. Penulis pening sebentar, UMNO tak laksanakan Islam dan hanya pandai berkata kata?? kata Aspan ....Nak tanya Aspan .. mana Aspan belajar alif ba ta dan mengaji al quran serta belajar asas agama , sekolah PAS ke atau sekolah DAP  atau sekolah BN ketika di  Kuala Pilah ? Dah 60 tahun rupanya  Aspan Alias. Mula mula saya tenguk dia saya ingat dia pandai tapi bila dengar dia berceramah bari saya tahu dia ini sebenarnya kurang bijak.

Dari bercerita pasal rasuah dan lain lain seolah olah  bila dia  sertai DAP parti ini adalah parti yang paling suci sekali tidak ada rasuah dan lain lain. Cuba lah  Aspan nama kan sebuah negara di dunia ini yang bersih 100% dari rasuah yang sifar rasuah.rasuah ini perbuatan manusia      dan bukanya kerajaan. Tahuikah Aspan , Selangor yang baru di tangan PR  sudah bergelumang denga  rasuah??? YB Taufek yang merupakan pesuruhjaya PAS pun selewengkan duit klik sini.

Kalau benar apa yang dikatakan  Aspan dia tinggalkan UMNO kerana UMNO tidak Addin dan tidak melaksanakan Islam. Kenapa dia  sertai DAP ????? kenapa bukan PAS ??????? 




3 comments:

  1. ingat kan pada barua ni kapal sing pernah cakap langkah mayat saya kalau mahu islam . apa cerita aspan yang bahlol bin tolal

    ReplyDelete
  2. Alah tosah dok layanlar si Aspan nih...kat kg dio sendighi pun oghang x pakai dio nih...maghin tu nk masuk UMNO oghang x nk...jadi calon S46..kalah toghok...peh tur smpai skang lar cam tur...ko kulu x bleh ko kilir pun oghang buek x tau yoh....meghapu yohlar...dlm blog sendighi....cobo klu kito komen skit..dokek blog dio...klu x kono dek ati eehhh...hagham komen tu keluar...pengocut dio ni...skang nih x tau lar plak pesal DAP ambik dio nih...itupun donga eehhh klu betanding pun kek kawasan cino...klu kawasan melayu...kono ludahan dio nih..ilang cengkogham....pendek kato eehhh Aspan ni mmg x do apo2....selain daghi meghapu....

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts