Friday, November 25, 2011

Sembahyang untuk dilihat orang - mampos sesat orang PAS ini


Nabi Muhammad Saw berkata : Aku tidak bertanggung jawab kepada orang-orang yang bersifat Riya’

Sabda Nabi Muhammad Saw :
Siapa orang yang berpuasa hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
Siapa orang yang sholat hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
Siapa orang yang bersedekah hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’.( Al Imam Ahmad )

5 comments:

  1. Saudara blogger,ade benda yg blh dipolitikkan dan ada yg tidak.
    Apa masalah mereka solat atas jalan?
    'Allah menjadikan bumi ini suci untuk umat Islam beribadah'
    Yg jd masalahnya adalah org Melayu malaysia yg kurang cerdik dalam ilmu agama sehingga nampak bahawa hanya masjid,surau dan rumah shj blh dijadikan tempat solat.Tak jumpa surau/masjid/R&R kat highway,confirm x solat la jawabnya kan??

    ReplyDelete
  2. di malaysia kemudahan surau dan masjid ada di setiap penjuru di semua negeri. keselesaan serta kebersihan itu terjamin serta khusyuk dalam solat itu penting..mengapa mesti dilakukan di atas jalan?apa motif merekalakukan solat di atas jalan??adakah surau atau masjid itu kepunyaan orang UMNO?maaf sekiranya ada isu sensitif dalam komen saya..saya tidak memihak mana2 pihak dalam politik..cuma komen saya dari pandangan am.dari hukum yang saya pelajari semasa berada di sekolah rendah tentang adab2 menunaikan solat..sekian

    ReplyDelete
  3. Zafiskandar, sy rasa mungkin kurang dari 1 KM dari sini atau mungkin beberapa rantai dari sini tentu ada surau atau masjid, kenapa perlu sembahyang atas jalan raya atas niat apa bersembahyang atas jalan raya,1) Riak 2) menunjuk nujuk 3) protes 4) kurang didikan agama, sdr fikirlah sendiri bukan ini menyusahkan org lauin, apakah kita bersolat utk menyusahkan org lain untuk berurusan dijalan raya. kenapa tak sembahyang saja di atas landasan keretapi.

    ReplyDelete
  4. Bagi akau lah jauh sdh sesat jumud jumud ini.kembalilah kejalan kebenaran sempena maal Hijrah ini

    ReplyDelete
  5. memang benar dimana2 pun kita boleh bersolat, malah kalau di USA or England ada umat islam yang mengerjakan solat dalam church asalkan kawasan tersebut bersih , dan tidak terdapat surau ataupun masjid dikawasan tersebut....tak terpikir ke, atas jalan raya tu ada najis....jika hanya untuk menunjuk2 tak payah lah...knp x sembahyang jer dalam pejabat DAP tu..

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts