Friday, July 27, 2012

ASPAN Alias si Barua DAPig kian tertekan

Apa yang  boleh aku katakan dari membaca blog Aspan Alias  " Barua  DAPig" ini bahawa Aspan sekarang kian tertekan dan Aspan tidak punya punca melainkan nampak rumah yang  pernah di diami nya lebih dari 40 tahun yang lalu kini sebagai sebuah rumah hantu yang sungguh gulita , busuk hina dan kotor.

Mungkin kini telah lupa bahawa Aspan pernah membesarkan anak anak nya di rumah itu  , rumah itu juga yang  memberikan dia rezeki apabila dia menghulurkan tangan meminta minta suatu ketika dahulu. Rumah itu juga lah yang menjadi penyambung hidupnya sehingga beliau hidup tidak merempat.

Aspan tentu ingat bagaimana dia pernah meminta minta dari beberapa orang pemimpin sebelum ini , atau Aspan sengaja mahu melupakan hanya kerana Anthony tabur kepada nya umpan yang lebih  besar. Inilah Melayu mudah lupa dan hanya kerana wang dan ringgit dan mengharapkan sedikit kuasa sanggup menghina bangsanya tanpa batasan kata kata.

Bukan semua yang percaya apa yang Aspan cuba katakan. apa yang Aspan cuba bayangkan adalah kerajaan ini adalah kerajaan yang paling buruk dan korupt di seantero dunia. Kita hanya mampu tersenyum apabila Aspan mereka cerita untuk menyedapkan jalan pembacaan tanpa isi sebenar. Aspan mungkin juga lupa bahawa dia masih boleh menulis lagi di pejabat berhawa dingin menaiki kereta mewah, makan jamuan mewah dan adakala memilih pula untuk makan.

Anak anak Aspan membesar sebagai seorang Islam dan bukannya komunis atau pun GRO yang sedang melayan pelanggan di Puchong yang diperintah oleh DAP. Isteri Aspan tidak pula menunggu dilorong lorong gelap mencari pelanggan untuk mencari secupak beras. Isteri Aspan bertarawikh di masjid masjid pada bukan Ramadhan ini malahan Aspan juga turut bertarawikh pada awal awal Ramadhan. Alhamdulillah syukur nikmat , kerajaan yang ada hari ini kerajaan yang  membela rakyat , rakyat di dahulukan .

Dalam cerita Aspan , Najib tidak baik , Rosmah tidak baik , Muhyiddin tidak baik , Mohamad Haji Hasan tidak baik , negara ini sudah nak bankrapt, UMNO sudah tua dan lain lain semuanya adalah mengenai keburukkan orang lain. Yang baik  Aspan, yang tidak tua adalah Aspan. kalau Aspan lebih hebat dari Najib Muhyiddin, Haji Mohamad Haji Hasan kenapa Aspan hanya jadi seorang "barua" saja kepada DAP. Rasanya dalam usia yang sudah dalam waktu Isyak eloklah  muhasabah diri dan saya harap Aspan dapat memberikan jawapan dalam versi dia tentang isu ini.klik sini.

Blog blog rakan maya Negeri Sembilan kini sedang hebat dan panas menyerang DAPig dan Aspan sukar untuk menangkis  semua serangan mereka dan ada yang  bertanya berapakah nilai Aspan ini sebenarnya yang di bayar oleh Anthony kerana  setiausaha Agung DAP ,Tunku  Aziz hanya bernilai Rm50 ribu sahaja  ketika mahu dirasuah oleh Lim Kit Siang tentu Aspan lebih rendah dari itu dan mungkin hanya RM5 ribu saja harga diri Aspan ini.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts