Sunday, January 20, 2013

Aku menghadiri seminar Islam di Asia Tenggara : Cabaran dan Harapan.

18 hb Jan , aku melaporkan diri di hotel Seri Pacific untuk menghadiri Seminar Nusantara Islam  Di Asia Tenggara - Cabaran Dan Harapan, Sebaik tiba di perkarang hotel berkenaan , terperanjat juga aku apabia  tenguk ramai Pak Haji dan Pak Lebai yang lepak kat depan hotel berkenaan. Aku sememangnya menjangka mereka ini smeua datang untuk seminar ii cuma aku tidak menjagkakan bahawa mereka ini adalah  imam dan bilal dari seluruh Malaysia. Wah bermakna aku disekelilingi oleh  orang orang yang beriman. Seminar berlangsung dari 18n hingga 20 Januari.2013.

Ucap Utama telah disampaikan oleh Y BHG Prof Dato'  Dr Sidek  bin Baba dari UUIAM. u all boleh baca isi kandung ucap Utama di sini. Antara yang turut di undang adalah Datuk Dr Zainal Bin Keling Profesor pelawat UUMCOLGIS membentang kan kertas 3 , Sejarah Perkembangan dan Sumbanghan Islam di Nusantara,

Pembentang kertas ke 4 yang bertajuk Islam di Indochina Cabaran dan Harapan Musli Myanmar. Y BHG  TUAN MOHD MOHIYUDDIN BIN MOHD SULAIMAN., Pengkaji Islam di Myanmar (UITM) dan antara pembentang kerja lain  adalah Y BHG PROF DR HAJI MUSTAFA BIN YAKUB Imam Besar Masjid  Istiqlal , Indionesia.YBhg Prof  MUHAMMAD HUSSIN BIN MUTALIB. Pensyarah Nationa Universiti of Singapore.dll.

Banyak perkara perkara baru yang aku ketahui  yang mana selama ini aku tidak pernah mengetahuinya, Terima Kasih kepada penganjur yang sudi menjemput ku selaku peserta iaitu Generasi Bistari Mykmunet dan Felda selaku penganjur utama.

Gambar sebahagian peserta yang berada di dalam dewan mengikuti seminar,

waktu makan malam,  untuk membaca dan mendapat butiran lengkao sila layari  blog ini. www.wasatiyyah.org



No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts