Sunday, May 6, 2012

Bapa Mahasiswa Khalid Ismath kata anak dia hero dan bukan penjenayah - Ia ker ??

Khalid, Ismath Habib Mohd, 59,kata anak dia bukan penjenayah dan dia membantah pihak polis menahan anaknya. Apakah Khalid ini dah buta atau dah bangang sangat sehingga tak tahu dan tidak melihat gambar anaknya yang macam gampang menerajang angota polis yang jatuh dari motorsikal sewaktu perhimmpunan bersih yang lalu. Bukan kah itu namanya penjenayah. Bukan gambar dia sedang jadi imam kat surau atau masjid  en Khald.

Kalau En Khalid mahu tahu dia mahu bunuh semua polis lagi dan mahu ludah muka polis dalam posting di facebook. Muka dah lah macam gampang nak jadi hero tak tentu hala, Sekarang ini boleh leh En Khalid  golongkan anak En Khalid ini sudah berada dalam golongan sampah masyarakat dan bukan lagi Mahasiswa yang  akan menjadi  pahlawan negara lagi setelah UITM juga  akan memecat beliau.

Kerajaan dah bantu untuk dia menjadi anak yang berguna tetapi dia yang memilih untuk menjadi hero taik babi, jangan nantui salahkan kerajaan  kerana anak kamu yang muka buruk macam beruk itu benar benar jadi beruk dan sampah masyarakat.




KUALA LUMPUR – Seorang aktivis mahasiswa, Khalid Ismath, 22, yang hadir untuk memberi keterangan pagi ini ditahan polis sebaik tiba di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur.
Difahamkan, Khalid, Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami), hadir untuk direkodkan percakapan berhubung tulisannya pada laman sosial Facebook miliknya, yang dikatakan menyokong tindakan supaya semua anggota polis dibunuh.
Khalid didakwa antara lain menulis: “Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan.”
Khalid, yang juga pelajar tahun dua jurusan undang-undang Universiti Teknologi Mara (UiTM), bersama keluarga serta peguamnya tiba di IPK kira-kira jam 10 pagi.
Khalid kemudian dibawa keluar dari IPK dengan menaiki sebuah kereta pegawai penyiasat untuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras kira-kira jam 11.30 pagi.
Sementara itu, bapa Khalid, Ismath Habib Mohd, 59, yang ditemui berkata, kira-kira empat anggota polis datang ke rumahnya di Bandar Puteri, Klang pada jam 10 pagi semalam.
Menurutnya, mereka mengarahkan Khalid untuk hadir segera ke IPK Kuala Lumpur untuk diambil keterangan berkaitan kenyataannya di Facebook baru-baru ini.
“Saya dan keluarga sangat terkejut kerana sebaik tiba di sini (IPK) anak saya tiba-tiba ditahan sedangkan maklumat awal menyuruh dia hadir untuk dirakamkan percakapan.
“Saya bantah tindakan menahan yang dibuat terhadap Khalid kerana anak saya bukan penjenayah, dia hanya memperjuangkan hak dia sebagai mahasiswa,” katanya lagi.

9 comments:

  1. kalu dah anak kurang ajar, mak bapak pun kurang ajar gak! dan kalu anak bahlol, mak bapak pun lagi bahlol gakkss!!! semuanya bermula di rumah. So kita tau la perangai dia dapat kot mana! kot mana lagi.... mesti la MAK BAPAK dia!!!

    ReplyDelete
  2. Kalau dah Pariah...

    ReplyDelete
  3. ai...ismit ulam juburi kau ni buta tuli ke... yg terajang anggota polis dalam gambar tesebar luas tu,,,kat internet,kat surat kabar tu bukan anak haramjadah kau ke...belakon lagi mcm c juburi tu?

    ReplyDelete
  4. eloklah tu, sebab perangai bapak macam tu lah, anak pun jadi macam tu, sebab ibubapa yg beri sokongan. suka anak jadi samseng, apalah punya bapak macam ni, bukan nak ajar anak jadi manusia yg baik, berguna kpd negara! ptuih!

    ReplyDelete
  5. Sebagai seorg bapa, saya faham sbb saya pun seorg bapa. Bapa mana yg suka tgk anak nya ditahan polis. Tapi sebagai rakyat malaysia, negara kita ini masih bertamadun, ada undang2. ada 28 juta rakyat malaysia yg tertakluk oleh undang2 negara. Perbuatan anak encik ni, boleh di ketagorikan melakukan jenayah, ada masa kita kena redha ttg perbuatan anak kita itu adalah salah. Kalu encik tak puas hati duduk di msia, mohonlah kerakyataan negara lain. Pi ler kt iran, sbb sana mmg negara syiah, afganistan ker, sbb sana undang2 masih belum ketat..bawak lah satu keluarga termasuk bini, anak2, kaum2 syiah yg lain yea.

    ReplyDelete
  6. kepla bana bapak dia

    ReplyDelete
  7. Mmg keturunan bahlol,bangang gk nye,hero konon pegi dah bapak ngan anak sama aje.

    ReplyDelete
  8. setuju ngan cyleo blue.jika rasa tak berape kene dok kat malaysia nie..eloklah gi dok kat iran takpun afghanistan.anak dah buat salah dok kata betul lagi.apa punya mangkuk mak bapak si syiah nie..tengok muka rasa nyampah.bodoh nak mamposssss.

    ReplyDelete
  9. lu sama lu punya anak selupa.BANGANG.kalau polis xda 1 hali ini dunia huluhala ooo.lu punya rumah kena culi,lu punya kelita kena hantam lu punya anak kena logol.lu mau repot sama siapa? nek aziz,lim guan eng,anuar,lagi terok ma nanti lagi dia talok sama dia punya jalum mingkok.itu jam balu lu tau.lu kena makan isklim konito.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts