Monday, August 8, 2011

NGO Islam kecewa dengan MB Selangor



Setelah memeriksa semua perkara dengan JAIS, gabungan 45 NGO Islam Selangor begitu kecewa dengan tindakan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang 'apologetik' dan tidak mempertahankan Jais dalam isu pemeriksaan ke atas gereja Methodist Damansara Utama 3 Ogos lalu...

"Kami telah memeriksa perkara ini dengan Jais, selama beberapa hari dan membuat kesimpulan bahawa tindakan Jais semata-mata untuk mempertahankan syiar Islam," menurut jurucakap gabungan NGO tersebut, Dr Dzulkhairi Husain dalam satu sidang media di bilik mesyuarat utama Masjid Negeri Shah Alam.

"Kami minta kerajaan negeri Selangor tidak bertindak luar dari bidang kuasanya.

"MB seharusnya tidak berkompromi dengan status dan hak yang telah ditetapkan oleh Perlembagaan Persekutuan dan MB tidak perlu berasa apologetik dan memohon maaf kepada penganut agama lain berkaitan isu ini, lebih-lebih lagi sebelum hasil kajian disempurnakan," tambahnya lagi.

Gabungan 45 NGO Islam Selangor hari ini mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) melakukan pemeriksaan ke atas gereja Methodist Damansara Utama 3 Ogos lalu.

Sumber: Agenda Daily.

2 comments:

  1. Bangun semua orang islam m'sia..bangkit bersatu..jangan biarkan kafir harbi menarik saudara2 islam kita ke neraka bersama2 dgn mereka...ayuh!! kita kumpulkan jema'ah kita agar perpaduan kita kental dan mantap yang boleh menggerunkan si kafir harbi ni..

    MB Selangor.....istighfarlah banyak2...banyak sungguh dosa kau pada pengundi yang mengundi kau dulu, pada umat islam, pada orang Melayu dan pada Alllah azza wajalla.

    Engkau pengkhianat agama dan bangsa....munaaafiqun.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah gembira bila melihat ramai golongan UMNO dah insaf dan kembali kepangkal jalan. Dulu melenting bila kita sebut isu mutad dan sebagainya. Dikatakan kita ni anjing yg suka menyalak, dakwaan TS Harussani pun disangkal. Dakwaan PAS dikatakan cuba menghasut dan mcm2 lagi. Kini baguih la, masing2 dah insaf mcm drama melayu masa nak tammat.Iwan pun dah kembali dgn lagu dakwah. Begitu juga UMNO. Tapi jgn kerana tersepit dan jadikan isu murtad sebagai talian hayat org melayu yg ramai sokong PAS dan PKR.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts