Monday, October 14, 2013

Korang Percaya Ke Ketua Pemuda Bahagian yang juga Ketua Pemuda Negeri berundur kerana Tepak Bersulam

#PAU13 Kisah Benar Kesanggupan Ketua Pemuda UMNO Berundur Demi Selesaikan Konflik ABATA  

PPM amat tertarik sebuah cerita yang disampaikan oleh seorang kawan, mengenai konflik dalaman dan keberanian seorang Ketua Pemuda UMNO berundur demi mengeratkan perpaduan dalam parti diketika pemilihan Ketua Pemuda Bahagian Rasah Negeri Sembilan. Mari kita amati masej yang tersirat dalam cerita dibawah ini...

Semasa ucapan terakhir beliau sebagai ketua pemuda Bhg Rasah selama 2 penggal, penulis tertarik kepada satu perkara iaitu bagaimana ada blogger yg menghentam beliau dgn teruk sekali sedangkan beliau tidak mengenali blogger tersebut.
Terpaku penulis apabila Saudara Helmy Din bertanya ; "Apa salah saya pada Tepak Bersulam.? Kenapa sebegitu dendam kepada saya? 
Saya mohon untuk berjumpa Tepak Bersulam untuk memohon maaf andai ada silap saya pada beliau...Adakah kerana saya menegur pemimpin maka saya dilayan sebegini..? 
Salahkah saya bersuara atas tanggungjawab saya sebagai K. Pemuda dengan menyampai suara pemuda kepada pihak yang lebih tinggi dari saya..?
Tahniah kepada Saudara Helmy Din atas keikhlasan beliau dalam perjuangan dan selama 2 penggal sebagai k.pemuda umno bahagian Rasah merangkap  Ketua Pemuda Umno Negeri berbagai kejayaan telah dikecapi di antaranya adalah membantu kemenangan BN dalan PRK Bagan Pinang yg lepas.
Pemimpin yang baik hanya di rasakan kehilangannya apabila beliau mengundur diri...Teruskan Berjuang Saudara Helmi Din Demi agama bangsa dan negara..
Sebelum menutup beliau memohon maaf kepada seluruh ahli ahli pemuda negeri sembilan khususnya Pemuda Bahagian Rasah sekiranya sebarang silap yg beliau lakukan..jua beliau dgn sepenuh ikhlas menyampaikan bahawa beliau memaafkan semua kesalahan ahli2 kepada beliau sekiranya ada..dan beliu memohon izin mengundur diri dengan memberi penuh komitmen utk terus berjuang bersama kepimpinan yg terpilih tanpa sebarang dendam dan niat lain semata demi  utk Umno dan negara..

Read more: http://pecahpalakmikir.blogspot.com/2013/10/pau13-kisah-benar-kesanggupan-ketua.html#ixzz2hfjQH8Bl

jawapan TB :

Sedih saya membaca tulisan ini begitu daif dan Mulia sekali hati Helmi ini , tidak saya sangka  sedikit teguran saya di FB, berapa kerat sangat lah yang saya boleh tulis dalam FB membuat beliau begitu tersinggung sekali sehingga sanggup meletakan  jawatan. 

Saya tak percaya Helmi cakap macam ini, kalau tenguk badan dia tak mungkin hati nya sebesar hati tikus. Mungkin ini hanya halua penulis kot yang mahu mencantikkan tulisan dan memeningkan kepala lagi untuk memikirkan nya, Helmi ini seorang ketua Pemuda ma... Ketua Pemuda Negeri lagi tu.....

Tak apa kau link kan tulisan ini supaya ada orang boleh kenal blog ini, aku tak marah sebab biasalah...asam garam bloggers. Best Helmi maafkan semua orang, termasuk aku kot... ha ha ha semua orang bersalah.

Petikan akhir tulisan ini :"dan beliau memohon izin mengundur diri dengan memberi penuh komitmen utk terus berjuang bersama kepimpinan yg terpilih tanpa sebarang dendam dan niat lain semata demi  utk Umno dan negara.." mengundur ke mana ? 

Helmi menang Ketua Cawangan , dia sebenarnya dalam proses mendewaskan dan membesarkan politik nya keperingkat lebih tinggi, Ini mungkin bloggers yang menulis ini tidak membuat home work. Apa apa pun , sebenarnya aku juga tidak menyimpan sebarang dendam dengan sesiapa kerana apa yang aku tulis tidak perah tersimpan dalan hati pun semua ku luahkan dan habis disitu,

Insyaallah kalau kita terjumpa di mana mana program kita jumpa lah.... Selamat Hari Raya Aidil Adha.

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts