Friday, October 18, 2013

Kenapa Mohamad Hj Hasan Calon 40 MT perlu berada dalam MT !


Esok  19 hb Oktober adalah hari bagi ahli ahli UMNO menentukan siapakah pemimpin yang akan menjadi barisan hadapan yang akan  merempuh kubu dan juga bentang pembangkang serta menentukan hala tuju UMNO untuk sepenggal lagi.

Undian kali ini amat pentig sekali kerana  dengan undi inilah  UMNO akan diwarnai mengikut arca dan daya pemikiran pemimpin yang akan dipilih esok. Tentu sukar bagi ahli ahli UMNO untuk menentukan calon calon yang akan mereka pilih esok kerana perlu memikirkannya dengan  teliti.

Amat penting dan getir pemilihan kali ini kerana ianya bukan hanya untuk melincinkan pentadbiran dalaman UMNO tetapi untuk memperkasakan sekali UMNO bagi menghadapi PRU 14 ini yang dilihat sebagai begitu mencabar dan juga penentu nasib UMNO yang mana UMNO kini dilihat bersendirian mempetahankan kuasa Melayu sebagai pemerintah kerana MCA dan MIC, GERAKAN dan beberapa parti komponen lain dilihat sebagai bermasalah dan masih sukar untuk mencari satu formula bagi kembali mencabar dalam arena politik tanah air.

UMNO selaku tunjang parti terpaksa mengukuhkan kekuatan parti walaupun menghadapi pelbagai cabaran dan dugaan yang diberikan oleh pihak pembangkang yang menyerang tanpa batasan dan juga garis panduan berpolitik. Mereka sanggup menipu dan membohong rakyat bukan hanya dengan fitnah dan mereka juga sanggup menggunakan  agama bagi mengelirukan rakyat agar membenci UMNO dan menyokong mereka,

Amat lah penting ahli ahli UMNO memilih General General perang yang  berpelajaran yang cergas  berfikir dan bijak merancang.Dalam PRU 13 , kita tewas banyak kerusi Parlimen dan kita juga kalah dan hilang sokongan kaum Cina walaupun sokongan kaum India bertambah pulih.

Negeri Sembilan yang telah disenaraikan oleh Anwar Ibrahim adalah sebuah negeri yang mudah untuk mereka tawan dan beliau begitu yakin bahawa Negeri Sembilan akan tumpas dengan begitu mudah.

Anwar mungkin terperanjat apabila  BN merampas kembali kerusi yang mereka menangi dahulu dan BN menambah satu kerusi lagi daripada jumlah yang dimenangi pada PRU13. Dalam pada kaum Cina menarik sokongan mereka namun Tok Mat masih mampu mempertahankan Negeri Sembilan dengan lebihan satu kerusi, itu sudah dikira amat baik sekali.

Undi UMNO Negeri Sembilan padu kepada Barisan Nasional, Kita menang 99 % kerusi yang kita tandingi dan hanya kalah satu kerusi dengan undian yang amat tipis hanya kalah dalam 500 undi saja.
Dengan kepimpinan ini , bagi saya wajarlah Tok Mat , MB Negeri Sembilan diberikan laluan untuk mengangg

otai MT UMNO kerana beliau adalah pemimpin di negeri yang mana UMNO merupakan parti yang paling kuat sekali. 

Tok Mat juga telah berjaya membangunkan Negeri Sembilan dan mengukuhkan ekonomi Negeri Sembilan dan beliau adalah pemimpin UMNO yang dihormati di Negeri Sembilan dan juga di peringkat Nasional.  Adalah tidak adil bagi kita untuk menolak tawaran beliau untuk memberikan khidmat  kepada Bangsa Agama dan Negara.

Oleh : TepakBersulam

No comments:

Post a Comment

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts