Friday, October 4, 2013

Hj Mohamad Haji Hasan Calon Terbaik Untuk Majlis Kerja Tertinggi UMNO Malaysia 2013


Sudah sampai masanya ahli UMNO memikirkan semasak masaknya untuk membuat perhitungan bagi memilih kepimpinan tertinggi UMNO Malaysia pada pemilihan UMNO tahun ini.

 Perdana Menteri perlukan pemimpin pemimpin yang berwibawa yang boleh membangunkan negara bangsa dan agama disekliling beliau . Perdana  Menterijuga mahukan pemimpin yang disenangi oleh rakyat dan diterima oleh segala lapisan masyarakat.

Antara Calon yang bioleh kita ketengahkan kali ini ialah Menteri Besar Negeri Sembilan , Dato'Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan seprang pemimpin yang berwawasan tinggi , bijak dan matang membuat keputusan.

Memenangi pilihanraya kerusi Dewan Undangan DUN Rantau , Mohamad Haji Hasan telah mengangkat sumpah sebagai menteri besar Negeri Sembilan dan terus menjadi peneraju kepada kepimpinan tertinggi Negeri Sembilan. Beliau telah mengangkat sumpah pada 25 Mac mengagkat sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan.

Anak kelahiran kampung Kundur Rantau  ini mendapat pendidikan awal di Sekolah kebangsaan Dato' Akhir Zaman Rantau dan menyambungkan pendidikan menengah di sekolah Menegah Rantau dan sekolah Kebangsaan  Tuanku Ampuan Durah, Seremban dan melanjutkan pendidikan tinggi di Universiti Malaya pada tahun 1977.

Antara kejayaan Dato Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan semenjak menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan adalah menyelesaiakan  isu pampasan tanah  FELDA Sendayan di mana  segalanya dapat diselesaikan dengan baik dan kini Sendayan telah membangun sebagai sebuah bandar setelit yang pesat membangun.

Beliau juga telah berjaya meluruskan jalan ke  Ulu Bendul dan jalan ini berjaya disiapkan bagi kemudahan penduduk di Kuala Pilah .

Mohamad Haji Hasan yang berpengalaman selaku Ahli Koprat perlu diberikan peluang untuk bersama sama membangunkan UMNO dan menaikan kembali maruah serta martabat UMNO bagi menghadapi PRU14 yang akan datang,




No comments:

Post a Comment

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts