Wednesday, June 13, 2012

YM Tengku Harmy - Anak Raja tak maki hamun rakyat dan kerajaan - Jangan sebarkan ajaran sesat ?

macam musang berjanggut
Pertama kali aku diberitahu bahawa ada seorang anak raja akan berceramah di Rantau dan katanya dia  adalah pertalian darah dengan  yang  DYMM Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan aku amat tertarik untuk melihat sejauh manakah hebat dan ingin mengetahui kenapa anak raja ini sanggup mencemar duli dan  berada di pentas fitnah ini. bukan kerana chegu Bard seperti yang dia perasan bahawa aku ke ceramahnya kerana dirinya. Aku tak hairan langsung dengan Chegu Bard itu,

Setibanya aku di tempat ceramah dan aku melihat kelibat anak raja ini berjubah dan berjanggut , dalam hati aku berkata ,oh ahli PAS. Tentu hebat ilmu agama yang akan disampaikan. Aku menunggu gilirian anak raja ini memberikan ceramah. Sebaik dia mengambil giliran memegang  mikerophone den mendengar  dia memberikan salam , hati aku sendiri tiba tiba mengeluh...........ermmmmm......bibir aku tiba tiba mencebek. Suaranya  dan kepetahan dan susunan kata kata nya membayangkan dia baru saja lagi dalam arena ini.

Aku terus memujuk hati aku untuk mendengar, ermm.dia tak buat home work kata hati aku dan dia  adalah pemain politik yang baru yang berlagak seolah olah hebat dalam bidang ini, Jika menjual ubat tentu ubatnya tidak laku, Katanya dia mahu lihat nanti lain kali himpunan rakyat di Seremban akan hadiri oleh 50 ribu rakyat , boleh atau tidak katanya......... dia tidak mahu lihat bendera BN naik pada PRU 13 yang akan datang. Pendek kata semuanya dia , siapa dia ini dalam PR sedangkan dia belum jadi calon atau pemimpin. katanya lagi jika PR menang dia akan pastikan semua pemimpin PR tidak rasuah, sekali lagi, siapa dia apakah dia dah bertanding dan dia dah menang pilihanraya ?

Itu yang aku katakan , diua tidak buat homework , mana ada 50 ribu penyokong PR lagi di Negeri Sembilan yang boleh turun pada satu himpunan Pakatan Rakyat. Di Rantau itu sendiri tak sampai 300 yang turun , ketika Anwar Ibrahim turun tak sampai  3 ribu yang turun , macam mana dia mahukan 50 ribu.APA YANG MENJADI MUSYKIL TENTANG ANAK RAJA INI , DIA MAKI HAMUN DAN MENCARUT MEMAKI KERAJAAN  BN MEMAKI AHLI UMNO . Ini bukan sifat yang patut ada pada anak raja dan ini juga bukan sifat sepatutnya orang yang memakai jubah.

Sungguh sedih dan memalukan apabila anak raja bersifat sebegini. Ilmu agama yang ditujukan langsung  tidak membayangkan  jubah dan kopiah serta janggut pada dirinya, lantas aku mengelarjannhya sebagai musang berjanggut.Aku juga merasakan yang mendengar ceramah atau tazkirah atau apa juga yang diluahkan di atas  pentas fitnah itu merasakan sama seperti apa yang aku rasakan dan aku boleh mebuat kesimpulan bahawa anak raja ini tidak akan pergi jauh, Jangan lah buang masa Tengku dan mencemarkan nama baik keluarga dan aku menyeru kepada anak raja ini fikirkan lah bagi menjaga nama baik keluarga raja raja kerana aku tidak nampak kehebatan dan terserlahnya bakatnya dalam arena politik.Aku berani pastikan anak raja ini tidak akan ada pengikut dan akan gagal jika dia dipilih untuk bertanding dalam PRU yang akan datang.Pembangkang akan hilang penyokong dengan ada nya orang seperti Tengku di atas pentas, Tak gitu Chegu Bard,
lihat ajaran nya yang sesat dalam mengatakan Allah suruh rakyat undi pembangkang dan bencikan BN, klik sini 

Tulisan ini hanya seladar pandangan peribadi saya terhadapa YM Tengku .

Terima Kasih kerana  join TB di TB Group - Klik like untuk berita sensasi politik.

3 comments:

  1. Dia ni dulu bos aku...masa zaman reformasi bukan main lagi dia dengan Zahid Mad Arip bereformasi dengan si Anwar...g haji ikut pintu belakang.. bisnes lingkup sampai gaji aku 3 bulan tak bayar...aku tuntut kat SANA nanti tunku...dia ni hanya sepupu Al-Marhum Tunku Jaafar jer..tapi cam hampeh..cisss rupenya sampai sekarang perangai x berubah...

    ReplyDelete
  2. ha gaji pun gtak bayar ke hampeh haramjadah betul, dia panggil umno haramjadah ni..

    ReplyDelete
  3. ketayap tinggi mcm daya bumi, tp mentedarah duit titik peluh org, tuntut bro jgn xtuntut.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts