Thursday, January 12, 2012

Bob Kuman pula akan join PAS..? - dia ni budak kampung aku

Setiap kali kalau aku berhari raya di kampung ku, Kg Sega N Sembilan dan pada pagi raya ketika sembahyang jumaat sememangnya aku akan terserempak dengan Bob Kuman ini di Masjid. tapi bukan di dalam masjid sebab Bob pergi ke masjid tetapi tidak sembahyang raya. Dia cuma berkumpul di luar dengan budak budak sebaya dengan nya bersembang sembang.

Betul lah kata Bob Arwah ayahnya adalah prnyokong kuat PAS dan rumahnya adalah markas PAS di kampung aku. Tetapi di kampung aku tidak ada orang PAS, hanya atrwah bapa Bob sahaja. Eloklah Bob kalau nak masuk PAS masuk lah , banyak lagi dosa boleh ditambah bila berada di pentas pentas fitnah PAS. Tapi bila dah join PAS jangan pula tak sembahayng raya di pagi raya ek.......kalau tidak macam mana nak jadi ulamak PAS nanti macam Bob lokman.

Antara artis yang mengkagumi Ust Azhar Idrus adalah Bob Kuman. Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi memperolehi nombor telefon Ust Azhar Idrus daripada Zizan dan telah menghubunginya baru-baru ini ketika berada di dalam hospital.

Mengakui telah mengikuti siri kuliah dan ceramah Ust Azhar Idrus melalui internet sejak setahun yang lalu, akhirnya beliau berjaya bercakap dan berbual dengan Ust Azhar Idrus sendiri.

Di dalam perbualannya itu, Bob menyampaikan hasrat hati ingin berada bersama-sama dalam gerakan dalam Islam tetapi sentiasa ada halangan.

Lebih menarik lagi, beliau turut memaklumkan bahawa bapanya sendiri merupakan penyokong kuat PAS suatu ketika dahulu dan pernah di rumah mereka menjadi markaz PAS.

Bapa Bob Kuman, Hj Mohd Rawi merupakan penyokong kuat PAS
sumber MPP online.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts