Friday, November 15, 2013

Tanya Petronas siapa pembekal utama itu dan siapakah pemiliknya ??

Petronas
Sebelum kita merujuk pada tulisan sinar harian ini mengenai  PDB sentiasa menyanjung penyertaan Bumiputera sebagai pembekal  barang  makanan yang dijual di kedai Mesra, dan oleh itu dakwaan bahawa ia melakukan sebaliknya adalah tidak benar. - Persoalannya boleh tak  Petrinas dedahkan siapakah atau syarikat mana yang memperolohi kontrak berkenaan dan kenapa syarikat yang milik warga negara Singapore ini yang dilantik dan bukan syarikat Bumiputera. Kenapa Petronas mahu sorok siapakah pembekal utama dan siapakah  pemiliknya. 

  
Dalam satu kenyataan, syarikat pembekal produk petroleum itu berkata syarat supaya vendor menjadi pembekal berdaftar bertujuan mengekalkan kualiti semua produk dan perkhidmatan yang dijual di Kedai Mesra Petronas.

"Sebagai syarikat korporat senaraian awam dan bertanggungjawab, PDB mempunyai obligasi kepada orang ramai dengan memastikan produk dan perkhidmatan kami bermutu tinggi dan berkualiti," katanya.

Syarikat sentiasa menyokong usahawan tempatan dengan memberikan mereka peluang perniagaan bersama PDB menerusi pelbagai platform.

Usahawan tempatan boleh memohon untuk menjadi pembekal sah PDB menerusi Program Industri Kecil Sederhana

2 comments:

  1. KEra di hutan disusukan anak sendiri kelaparan

    ReplyDelete
  2. Persoalannya Petronas Dagangan Bhd (PDB) cakap tak serupa bikin. Cuba tanya usahawan-usahawan kecil bumiputra berapa lama masa PDB mengambil untuk memproses permohonan mereka. Pengurus-Pengurus Jabatan Mesranya pula dibuang kerja saja sebab mereka terlalu berlagak dan asyik sibuk sepanjang masa...cuba tanya pengurus-pengurus ini berapa kali diaorang melayan usahawan-usahawan kecil ini? Saya dapat tahu ada saja yang tak kena bila usahawan-usahawan buat permohonan nak jual barangan mereka di Kedai Mesra, macam-macam yang diminta dan kena selalu tanya progressnya. Kalau tak tanya diam macan tu saja.

    ReplyDelete

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts