Saturday, June 22, 2013

Black 505: Cinabeng Lari Sebelum Berjuang

Siri Himpunan Blackout 505 sebelum ini menyaksikan kehadiran 90% kaum Cina
dan hanya segelintir Melayu PKR, manakala Melayu PAS hampir tidak kelihatan
langsung.

Tetapi, pada kemuncak himpunan ini yang ditukar nama kepada Black505,
setakat jam 12.30 tengahari, pecahan kaum peserta yang sedang bersedia
untuk merusuh, kembali ‘normal’ iaitu 90% Melayu dengan hampir tiada
langsung Cina.

Dari 7 tempat berkumpul yang disenaraikan, hanya 1 sahaja yang menyaksikan
peserta yang agak ramai iaitu sekitar 200 – 300 orang.  Manakala di markas
PAS Jalan Raja Laut yang turut disenarai sebagai tempat berkumpul masih
lagi hambar.   Secara purata, Melayu yang hadir kebanyakannya dari PKR dan
penyokong PAS dari tahap yang paling benak.

Lebih kurang jam sebelum waktu puncak, keadaan di Chow Kit juga menyaksikan
aktiviti normal tanpa tanda-tanda akan berlakunya demonstrasi.

Apakah ini petanda hitam bagi Anwar Ibrahim, sesuai dengan tema ‘black’nya?

Ketiadaan kaum Cina menyerlahkan lagi sifat sebenar kaum itu yang akan
memperguna dan memperkuda siapa saja untuk mencapai matlamat mereka.  Mereka
hanya menjadi pencetus iaitu dengan menyebar kebencian dan hasutan,
kemudian menyemarakkannya melalui siri-siri himpunan aman tetapi akhirnya
menolak Melayu PAS dan PKR ke hadapan untuk berperang di barisan hadapan.

Kita tahu bahawa kaum Cina merasa ‘gayat’ dengan kemungkinan campurtangan
tentera dalam rusuhan yang dirancangkan.   Mereka juga ‘gayat’ dengan
seruan jihad oleh Husam Musa.

Mereka sedar bahawa ‘jihad’ bermakna puak PAS sudah bersedia untuk bergadai
nyawa, sedangkan kaum Cina tentu saja tidak sanggup berbuat demikian.  Ungkapan
‘Cina takut mati’ terbukti berasas.

Jika sehingga ke waktu kemuncak masih lagi tiada penyertaan yang signifikan
dari kaum Cina, maka Anwar Ibrahim wajar memikirkan semula kerjasama mereka
dengan DAP.   Ingatlah bahawa MCA telah menikam BN, dan DAP yang telah
sedia menunggang PAS

9 comments:

  1. Cina jugak yg salah! AduIiiiiiikkkkkj

    ReplyDelete
  2. Satu analisa yang menarik....mungkin Cina ni takut jerebu jugak takut demam nanti tak boleh kerja cari makan....biar Melayu bodoh saja jatuh sakit

    ReplyDelete
  3. Nampaknya setiap tindakan dan modus operandi cinadap ni sgt selaras, tsusun, dan mnyeluruh. Mnunjukkan cinadap ni x main2 dlm merangka strategi utk mrampas kuasa Bumiputera. Mereka bergerak dan btindak secara sederap umpama sberkas lidi dan mmanipulasi komponen PR lain bg memberi impak maksima yg menguntungkan mrk. Sekali tipu selamanya menipu...

    ReplyDelete
  4. depa tuh yg kafir memang larr takut mati...
    kita ni yg dok ngaku Islam buat pa takut mati??
    tp kita harus ingat & beringat...
    mati tu yg paling dekat...

    ReplyDelete
  5. cinabeng keparat awak. yg datang ni bkn melayu, yg dtg ni gara2 rakyat2 malaysia tak kira melayu, cina, india yg nak ameno keparat turun takhta. otak udang cam ko je yg asyik main sentimen perkauman mcm pukimak. pastu jerebu lagi bangang?

    ReplyDelete
  6. Cinabeng kepala pencacai awak.

    ReplyDelete
  7. BN MENGUNAKAN DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR UNTUK KAYAKAN KRONI.

    Selamat sejahtera kpd tuan puan,
    Saya adalah salah seorang ahli DAP selalu berulang alik ke HQ DAP di Off Jalan Pudu,Pasar Pudu, di bangunan WW Hotel. Berdekatan atau di seberang jalan terdapat Tandas Awam Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Terletak betul-betul di bawah jalan dan dekat dengan Pam Petrol Esso sebelah parking.
    Saya pernah menggunakan tandas ini tetapi tidak diberikan tiket. Bukan sekali atau 2 kali tetapi banyak kali. Hingga saya tak boleh tahan dan pada minggu lepas saya telah bertanya kepada Pekerja yang menjaga kaunter. Dia dengan muka yang marah telah membuang tiket di atas kaunter dengan cara yang amat kurang ajar dan sombong. Sedang saya berjalan masuk dia berkata kepada kawannya yang saya kedekut dan 20 sen pun nak berkira.
    Dalam hati saya ini bukan perkara kedekut tetapi ini adalah hasil negara dan wang rakyat. Apa yang saya nampak apabila hari telah malam kedua2 pekerja ini hanya tidur tidak membuat kerja. Ini menyebabkan keadaan tandas amat kotor. Kerosakan tandas juga tidak diperbaiki. Duit tiket banyak yang tidak dipotong tiket bukan kah ini kerugian kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.Pernah saya datang waktu petang juga didapati pekerja2 hanya duduk2 tidakmembuat kerja.Kedaaan tandas juga amat kotor dan meloyakan tekak. Kerosakan di sana sini tidak dibetulkan dan ada tandas yang tersumbat dibiarkan sahaja. Paling menjijikan bau hancing dari tempat membuang air kecil lelaki baunya sampai ke pintu.Dua pekerja beruniform merah hanya duduk2 sahaja sambil bersembang2 dan gelak ketawa. Bukankah tugas mereka menjaga kebersihan tandas atau mereka makan gaji buta tanpa membuat kerja? Tanya sabun pencuci tangan dan tisu adalah mudah jawab pekerja2 ini. Tisu free dan sabun pencuci tangan percuma sudah habis kalau mahu yang bayar punya ada. Adakah patut tisu yang dijual di kedai 30 sen telah di jual dengan harga 80 sen.
    Disebabkan saya bekerja dengan Syarikat Pemaju Perumahan dan selalu berurusan dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.Saya mempunyai rawai kawan-kawan di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Salah seorang kawan saya kenalkan saya dengan seorang Pegawai diJabatan Landskap. Pegawai ini telah menceritakan saya tentang peristiwa yang berlaku. Bagaimana UMNO danBN menggunakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur untuk kayakan kroni dan orang2 mereka.

    ReplyDelete
  8. Semua Kerja2 kontrak yang melibatkan kerja pembersihan awam telah diserahkan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur kepada Alam Flora Sdn Bhd. Termasuk tandas awam di seluruh KL dan tandas awam di Jalan Pudu. Ini untuk menyenangkan BN dan Umno untuk menjaga kepentingan kroni mereka. Kalau di bawah pentadbiran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur pengagihkan tender mesti melalui tender terbuka tetapi Alam Flora Sdn Bhd mendapat sejumlah besar tender dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur secara runding terus. Siapa di belakang Alam Flora Sdn Bhd? Satu Malaysia sudah tahu.
    AlamFlora Sdn Bhd pula akan mengagihkan projek kepada kroni2 BN dan UMNO secara runding terus tanpa melalui tender atau sebutharga terbuka termasuk tandas awam Jalan Pudu,Pasar Pudu ini. Sebab itu mereka tidak memikirkan kualiti atau harga tender tetapi hanya mementingkan kroni mereka sahaja.
    Tandas JalanPudu ini telah diberikan kontrak kepada satu syarikat yang tuan punyanya adalah Ketua Cawangan Umno di Rawang. Syarikat ini pernah mendapat kontrak tandas awam melalui Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Pegawai Jabatan Landskap juga mengesahkan bahawa syarikat ini dahulunya sayarikat yang punya banyak problem. Pernah mengambil pekerja yang tidakmempunyai permit, pekerja mengambil dadah, pernah hilangkan wang tiket lebih daripada RM 10,000 dan tidak pernah ambil tahu tentang kualiti kerja mereka. Tandas-tandas mereka penuh dengan kerosakan yang tidak pernah di perbaiki. Bagaimana syarikat yang mempunyai banyak masalah mendapat projek dari Alam Flora Sdn Bhd. Sedangkan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur mengetahui syarikat ini syarikat yang tidak boleh dipercayai. Sebabnya senang sekali sebab ini adalah syarikat kroni ! Pegawai landskap ini juga terkejut bagaimana company yg ada banyak masalah juga tidak perfom dapat semula kontrak ini.Atas sebab apa????

    Sekiranya tuan puan ada rakan2 di Jabatan Landskap tuan puan boleh bertanyakan rekod syarikat ini. Apa kata mereka? Ini adalah contoh terbaik syarikat kroni membolot harta negara serta menjahanamkan negara dan dalam masa yang sama tidak pernah ambil tahu tentang projek yang mereka miliki. Langkah tan Sri Khalid Ibrahim meterminate Syarikat Alam Flora Sdn Bhd dari Selangor adalah langkah yang terbaik sebab itu kerajaan negeri dapat membuat penjimatan berjuta RM.
    Pembaca2 juga boleh semak dengan AlamFlora adakah betulkata saya tiada tender terbuka yang ada semua runding terus. Pembaca2 juga boleh datang sendiri ke tandas ini dan lihat sendiri bagaimana rupanya. Inilah contoh terbaik syarikat kroni………..

    Terima kasih.

    Mr Tang Ah Chai.





    ReplyDelete
  9. Ahaha..cina tetap cina... takot mati
    Yang melayu dan ckp islam....mmg la jgn takot mati..tp bejuang la pada landasan yg betol.. kalau nak syahid as mentioned by husam sila bersiap sedia utk ke syria..mesir atau paling dekat myammar..

    ReplyDelete

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts