Tuesday, October 23, 2012

Nafas ku terhenti henti berpuluh kali dalam tidur :: aikk bahaya ni.. !!



23 Okt : Malam tadi  aku terpaksa tidur menggunakan alat ini untuk memastikan pernafasan ku berjalan dengan baik.Aku juga terpaksa mengambil ubat asthma untuk melicinkan perjalanan pernafasan.

Kata Doktor aku mengalami penyakit  OB.STRUCTIVE Sleep Apnea . 
selain dari Acute bronchitis. Malam tadi agak mencemaskan apabila tiba tiba  nafas ku sesak dan setelah diberikan nebulizer masih lagi tidak elok. Mujur selepas itu nurse memberikan aku Symbicort Turbuhaler dan aku  terasa lega.


Pagi ini nurse kata doktor yang merawat aku  cuti kecemasan pula.Aduyai...... esok baru di
akan tenguk aku. Tapi akan ada doktor lain yang akan mengambil alih.
Malam tadi anak perempuan aku Mia telah sudi menemani aku. Lega lah sikit ada kawan.

Baru saja selesai berjumpa Doktor dan aku menunggu sesi Physiotherapi untuk membetulkan kedudukan tulang leher ku. Bila over  weight kita akan tidur mengereng dan ini menyebabkan lama lama tulang leher akan rosak dan mengakibatkan kesesakan nafas.

Pagi ini bila  dibuat pemereksaan tekanan darah , tekanan darah aku normal cuma kurang oxigen sahaja. Son aku pakai  alat bantaun oksigen. Tahun lalu aku masuk juga  sini sehari sebelum raya Haji. Aku harap tahun ini aku akan dibenarkan  pulang sebelum raya haji.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts