Monday, October 22, 2012

AKU KENA RAYA KAT HOSPITAL LAGI TAHUN INI - DAH DUA TAHUN BERTURUT TURUT NI...

Hari ini sudah  seminggu aku sesak nafas dab juga sakit di bahagian dada. Aku telah membuat appointment untuk berjumpa dengan pakar jantung Dr Dato Yahya di  sebuah  hospital swasta  pagi tadi. 

Setelah bertemu dengan Dr Dato' Ahmad dan membuat pemereksaan darah skan di jantung dan ECG serta melihat rekod lama yang telah dibuat bersama Dr Dato' Yahya ( Bukan nama sebenar) , beliau mengesahkan bahawa saya tidak mempunyai masalah dengan jantung.

Masalah saya adalah masalah tiduran saya yang kurang nyeyak kerana gangguan penafasan.  Ini sama lah yang dihadapi oleh Mantan PM Pak Lah. Sebelum ini saya ada membuat pemeriksaan dan membuat test tidur dan nyata dalam satu jam nafas saya terhenti dalam 1 saat sebanyak 30 kali. 

Saya dinasihatkan untuk tidur dengan satu jenis alat yang dipasangkan ke hidung apabila mahu tidur untuk membantu flow pernafasan. Harga satu mesin itu adalah RM5000. aku diberikan pinjam oleh pihak hospital  untuk percubaan sebelum ini.

Saya  dirujuk kepada seorang Dr untuk merawat saya hari ini dengan masalah yang saya hadapi ini dan saya telah bersetuju  untuk di admit di sebuah hospital swasta hari ini . Selain itu saya mengalami kerosakkan tulang di tengkuk belakang dan saya dinasihati untuk membuat taraphi , 

Malangnya setelah semuanya sedia , nurse memaklumkan kepada saya  saya terpaksa berkonogsi empat orang satu bilik sedangkan saya memohon untuk mendapatkan bilik sendiri. 

Saya memaklumkan kepada nurse saya tak mahu di admitkan dan mahu pulang sekiranya saya  tidak mendapat bilik sendiri kerana saya  sudah fobia dengan pengalaman lalu di mana saya tidak boleh tidur dengan keruh dan dengkur rakan lain di bilik saya.

Nurse membenarkan saya balik dan saya memaklumkna jika  ada bilik , nurse boleh lah menghubungi saya.Sehingga ini saya masih belum dihubungi. Lalu saya berihat saja dirumah.

Huh panjang  umur Ampang Puteri , mereka barui saja call aku, Bilik sudah siap. aku kata pada Nurse alan masuk selepas maghrib. Raya hospital lagi lah aku tahun ini.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts