Tuesday, October 30, 2012

Langit Tidak selalu cerah - Lepas isu LRT tidak laku kini Tok Mat tempelak Rafizi !!

AMAT menakjubkan bila pendedahan Rafizi Ramli  mengenai projek LRT bagi laluan Ampang bernilai lebih RM 1 billion yang mengaitkan Perdana Menteri, tidak mendapat sambutan.

Sedangkan kalau nak diikutkan dari nilai, jumlah ini jauh lebih besar dari pinjaman RM 250 juta yang diluluskan kerajaan kepada NFC yang menjadi modal besar Rafizi untuk meyakinkan rakyat supaya memilihnya dalam pilihanraya umum akan datang di Parlimen Pandan.

Statistik menunjukkan isu ini kurang dibincangkan di facebook, Twitter dan blog-blog, malah kalau tanya orang kampung, depa just don’t care and don’t bother to know.

Ini perkembangan yang menarik kerana kepimpinan tinggi Pakatan haram dan PKR berharap sangat Rafizi dikenali dengan imej scandal buster, tapi kurangnya atau hampir tidak ada sambutan ke atas isu besar yang dibawanya kali ini benar-benar mengecewakan mereka agaknya.

Antara sebab yang penulis dapat simpulkan kenapa pembohongan Rafizi yang ini gagal ialah pertama, Rafizi sudah banyak menipu rakyat, dalam soal NFC yang dibangga-banggakan sangat olehnya itupun, sudah terbongkar yang Rafizi menipu rakyat kerana Datuk Seri Shahrizat didapati SPRM sendiri sebagai tidak terlibat.

Begitu juga halnya tindakan Rafizi memperalatkan kerani Public Bank untuk mendapatkan dokumen kewangan NFC secara salah, jelas tidak disenangi rakyat.

Kedua, sebabnya syarikat George Kent dari England yang dikatakan kroni Perdana Menteri itu, tidak dapat dipastikan setakat mana kroninya.  Malah sehingga sekarang tidak dinamakan pun kroni yang mana satunya.

Berbeza dengan pelbagai tuduhan kronisme yang lain, biasanya ada nama, pelik yang ini tidak ada nama yang disebutkan.

Ini belum lagi disebutkan kenyataan Prasarana Negara Berhad yang mengesahkan kontrak berkenaan belum diserahkan kepada sesiapa seperti di dakwa Rafizi yang bergantung kepada laporan dariBusiness Times.  Sejak bila akhbar ganti Prasarana pun kita tidak tahu.
Dek kurangnya bukti kukuh inilah agaknya yang memaksa Rafizi sendiri membuat laporan polis.  Dalam kes NFC yang buat laporan kepada SPRM ialah Jingaa 13, sebuah AGO (Anti Government Organisation), bukan NGO, yang dimiliki oleh PKR sendiri.

Bercakap tentang laporan polis ini pun Rafizi masih cuba mencipta gempar, konon tidak buat laporan kepada SPRM kerana tidak percayakan agensi itu.  Yang Rafizi terlupa, siapa peduli?  Kalau polis rasa kes itu kes SPRM, fail kes berkenaan tetap akan diserahkan kepada agensi anti rasuah tersebut, tidak kira Rafizi suka atau tidak.

Apa sekalipun, semua ini hanya membuktikan bahawa sinar Rafizi semakin pudar dalam senario politik negara.  

Kerana Kegagalan ini Rafizi cuba untuk mempengaruhi orang kampung dengan meng war warkan kononnya akan membongkar isu penyelewengan besar Menteri Besar Negeri Sembilan dalam masa dua minggu lagi dan hebohlah akhbar pembangkang Keadilan dan PAS cuba menjadikan ini sebagai isu panas.

Malangnya rakyat Negeri Sembilan buat tidak tahu. Persoalan mereka begitu mudah , kenapa dua minggu ??  Siapa tidak kenal Rafizi jika ada senjata di tangan , tidak sempat pagi akan diluahkan.

Untuk menutup malu , setelah lebih dua minggu , dan tidak ada sebarang respons dari rakyat , Rafizi telah membuat ceramah kononnya  mahu mendedahkan  penyelewengan Menteri Besar di Paroi. Ceramah ini juga tidak mendapat sambutan.

Tidak sampai pun 150 orang yang hadir dan seperti biasa Rafizi hanya berbual kososng. Lagi sekali persoalan rakyat , kenapa mendedahan hanya di ceramah kecil ????. Memang dasar bapak penipu. Rafizi sebenarnya memancing mencari bahan untuk menjatuhkan kredibiliti Menteri Besar yang kuat bekerja dan sentiasa turun padang di Negeri Sembilan.

Rafizi mencuba sekali lagi , kononnya Menteri Besar menyeleweng dan menerokai tanha di Negeri Sembilan secara haram. Kali ini nasib Rafizi juga tidak baik apabila Menteri Besar menjelaskan kedudukan sebenar.sila baca ini.klik sini (Hutan simpan milik kerajaan Negeri)

 tepakbersulam mengulas pembohongan Rafizi Ramli.

Lagi cerita openasihat kewangan yang berotak lembu dari laman web lain : sila baca dan klik sini  Rafizi Huru Hara nak cover malu.





No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts