Saturday, December 1, 2012

INI KESAH AKU - AKU seorang PEGAWAI AKHBAR !! HA HA HA ::Baca weii hantu mak lampir tertelan lori.

gambar hiasan mak lampir : ha aku mak lampir aku suka bikin onar dan duri bagi org lain susah.
Aku dulu pernah membuat kerja sebagai pegawai akhbar  di sebuah kementerian kepada seorang menteri. Antara tugas tugas aku adalah untuk menyediakan bahan yang mahu disiarkan agar tidak lah pula nanti contoh :kehadiran seramai lebih dari 60 ribu tiba tiba akhbar perdana laporkan seramai 12 ribu. Biasanya aku akan berhubung dengan akhbar akhbar untuk mengetahui apakah berita yang akan disiarkan utuk program hari itu.Kalau ini  berlaku "sure" orang akan melihat pada aku macam tak tau buat kerja..

Tugas lain adalah untuk memberikan maksimum publisiti kepada program program bos aku selain dari menyediakan kemudahan media dan juga bloggers yang memberikan liputan apatah lagi portal khas yang menulis mengenai aktiviti bos aku. Bukan nya mengatakan kerja orang lain sebagai "hampeh" Aku juga akan pastikan blog bos aku update hari hari kerana aku tahu itu adalah imej bos aku. Malu kalau orang  tenguk blog bos aku tak berupdate.

Aku juga akan pastikan bahawa liputan maksimum bukan  bagi jawapan cari sendiri atas inisiatif sendiri untuk membuat laporan. Sebab zaman sekarang canggih ada BBM SMS DAN LAIN LAIN untuk digunakan sebagai bahan perhubungan.

Aku juga akan pastikan buletin akan siap setiap bulan kerana rakyat akan tertanya tanya dan aku akan melatih seramai mungkin pelapis bukan ambil staff orang lain untuk tolong aku tanpa izin dan berharap staff itu dibuang  sebab tertangkap buat kerja lain untuk aku kutip. Tak ada staff orang lain buletin tak siap. Yang paling penting aku akan fikirkan bahawa aku bekerja untuk naikkan imej bos aku bukan  untuk aku syok sendiri : Tapi sebarnya siuapa lah aku hanya seorang pegawai akhbar pada masa itu bukan setiausaha akhbar.

AKU MALU NAMPAK MACAM SIBUK TAPI APATAH YANG DISIBUK. Ha ha ha hari ini aku miss lagi.....

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts