Sunday, March 31, 2013

Individu dikenali Datuk Seri Ridzwan Sulaiman dikehendaki bantu siasatan pencerobohan Lahad Datu

Googel memaparkan gambar ini sebagai Datuk Seri Ridzwan Sulaiman
LAHAD DATU: Polis kini mencari seorang individu dikenali sebagai Datuk Seri Ridzwan Sulaiman bagi membantu siasatan berhubung pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu, baru-baru ini.

Individu terbabit yang juga Yang Dipertua Pertubuhan Kebajikan Al Ehsan Islamiah Malaysia berasal dari Georgetown, Pulau Pinang dipercayai mempunyai maklumat penting mengenai percerobohan itu.
Justeru, Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib meminta individu terbabit menyerah diri atau orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai Ridzwan supaya tampil membantu polis di mana-mana balai polis berhampiran.


Beliau berkata demikian pada sidang media di sini, sebentar tadi.

Ku Nan: Umno, BN tidak terlibat agenda video seks


Tengku Adnan
Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor
 
Sambil menegaskan Umno dan Barisan Nasional (BN) tidak pernah terlibat dalam mana-mana agenda seks bagi menjatuhkan pemimpin politik, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor melahirkan rasa kesal dengan tindakan segelintir pihak yang sanggup berpolitik sehingga melibatkan nama Rasulullah SAW.

Setiausaha Agung Umno dan BN ini berkata, perkara berkaitan agama dan baginda Nabi Muhammad SAW tidak sewajarnya dijadikan alat dalam hasrat untuk mengelirukan masyarakat.

“Tidak kiralah dalam apa jua keadaan perkara berkaitan kesucian agama Islam, hal-hal berkaitan akidah dan junjungan besar Nabi Muhammad SAW adalah sesuatu yang tidak perlu dijadikan bahan politik,” kata beliau dipetik Umno Online hari ini.

Ahli Parlimen Putrajaya ini mengulas berkaitan kenyataan dikeluarkan Penolong Setiausaha 1 Pemuda Pas Pusat, Khairul Fahmi Mat Som menerusi Twitter baru-baru ini.

Dalam tweetnya, pemimpin Pas tersebut telah mengaitkan Nabi Muhammad SAW dengan kononnya akan turut dilibatkan dalam video seks yang didakwanya adalah perbuatan Umno.

“Barisan Nasional dan Umno tidak pernah terlibat dengan mana-mana agenda sedemikian apatah lagi hal-hal yang melibatkan perlakuan moral dan keruntuhan akhlak.

“Semua dakwaan yang dibuat kepada pemimpin pakatan pembangkang berkaitan salah laku moral dan penyebaran video adalah melibatkan individu tertentu dan bukannya urusan parti, apatah lagi untuk mengaitkannya dengan Rasulullah SAW," kata beliau.

Dalam hal ini beliau menggesa masyarakat untuk membuat penilaian berdasarkan apa yang berlaku.

“Kita perlukan pemimpin yang matang, yang dapat membawa kepada kemajuan keseluruhan dan memberi tauladan berguna kepada rakyat,” tambah Tengku Adnan.

Khairul Fatmi Mat Som yang dipetik Sinar Harian hari ini mengakui kenyataan mengenai 'video seks Nabi' yang dipapar menerusi Twitternya 27 Mac lalu adalah kenyataannya sendiri.

"Itu kenyataan saya sendiri. Tidak, (akaun Twitter) bukan diceroboh," katanya.

Ditanya mengapa beliau buat kenyataan sedemikian yang diketahui boleh mengundang kontroversi malah dituduh menghina Nabi, sambil tertawa, Khairul Fahmi berkata, "Tunggu saja nanti, sekarang saya tak mahu cakap apa-apa lagi. Setiap orang ada persepsi sendiri, setiap yang berlaku pasti ada sebab," kata beliau.

Pemimpin Pemuda Pas itu juga hanya berkata, "terpulang kepada siapa yang membaca."

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Dr Harun Taib pula berkata, kenyataan Khairul Fahmi mungkin merujuk kepada sikap Umno yang sanggup melakukan apa sahaja untuk mengatasi musuhnya.

“Benda ini (video seks) tidak wujud dan adalah mustahil untuk Baginda melakukannya. Mungkin perbandingan yang dibuat hanya untuk menunjukkan betapa teruknya Umno.

“Mereka sanggup keluar video tidak baik orang tidak bersalah. Jika Umno wujud pada zaman Rasulullah, mungkin mereka akan buat perkara itu,” katanya.

Harun mengakui tindakan Khairul Fahmi membuat perbandingan dengan Rasulullah SAW kurang sesuai.

Bunyi macam ada perang Keluarga 69 dalam PKR...ini game siapa?


keluarga2ttt

Kisah keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah tak ubah macam Keluarga 69. Keluarga yang cacamarba sebab politik melebihi segala-galanya.Allahyarham Tan Sri P Ramlee mungkin tak terfikir nak oleh skrip sejauh ini semasa buat filem Keluarga 69 dulu.

Bayangkan, bos besar terpalit dengan macam-macam dakwaan. Paling serius kes dakwaan liwat,video China Doll dan pendedahan di blog raja goyang.

Nurul Izzah pun tak kurang dengan masalah. Tentu ramai masih ingat pasal kenyataannya mengenai kebebasan memilih agama dalam satu forum
tahun lalu.

Dalam pada itu, ada juga suara-suara nakal dalam PKR tuduh ahli parlimen Lembah Pantai itu begitu begini.

Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail pula sudah jadi pemimpin boneka walaupun ada styatus sebagai Presiden PKR.Hakikat ini bukan saja tidak dapat diselindung malah terus merus menjadi bualan ramai.
Ini kerana beliau tidak berfungsi sebagai seorang presiden sebuah parti seperti orang lain.

Sebab itu juga pembantu kepada ahli parlimen Ampang mengaku tulis surat pada Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang mempersoal relevankah isteri Anwar kekal sebagai presiden parti.

Mohd Fareez Kamal Intidzam mendakwa Wan Azizah tidak berfungsi sebagai presiden dan kerap berlagak macam tak tahu apa-apa isu babitkan parti.

Malah, beliau mencadangkan kepada Hadi supaya Timbalan Presiden, Azmin Ali menggantikan Wan Azizah.

Pasal nak bertanding PRU 13, Wan Azizah sendiri pun cakap tunggang langgang.Sekejap kata nak, sekejap kata tak nak. Macam sandiwara lawak Tan Sri Khalid Ibrahim yang hu ha pasal nak bubar Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

Dua bulan lepas, entah apa punya rajuk, Wan Azizah kata tak mahu bertanding walaupun sebelum itu kata kemungkinan nak bertanding di Pulau Pinang.

Pada Khamis, beliau bikin panas pulak kata akan bertanding kerusi DUN Selangor.
“Ya, saya akan bertanding di Dun Selangor tetapi saya rasa kita perlukan adakan satu perbincangan bagi menentukan kawasan mana yang sesuai untuk ditandingi.

“Perbincangan ini perlu bagi memudahkan saya untuk menjalankan sesi kempen pilihan raya dan membolehkan fokus diberikan kepada kawasan tumpuan,” katanya ketika ditemui S  elepas Majlis Penyampaian Sumbangan kepada Waris Wira Lahad Datu, di Shah Alam Khamis.

Tambahnya, “DUN mana masih belum diputuskan, tetapi saya tidak kisah di kawasan mana.
Pelik tidak,seorang Presiden yang patut ada kuasa istimewa bercakap dengan nada teragak-agak.

Di Selangor terdapat 14 kerusi DUN yang dimenangi PKR pada pilihan raya 2008 lalu dan tidak mustahil salah satu daripada kerusi itu akan menempatkan Dr Wan Azizah.

Sebab itulah boleh kata keluarga Anwar macam Keluarga 69...Keluarga tunggang langgang.
Satu sebab lain boleh rakyat ramai-ramai fikir kenapa jadi macam ni.

Dengar cerita ada kalangan ahli PKR berbunyi kenapa Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail tiba-tiba buat cerita pasal ‘mungkin ada video Nurul Izzah dan Khalid’ selepas ada video hubungan intim lelaki menyerupai Anwar dengan pemuda yang didedahkan Papagomo baru-baru ini.
Semua itu ada kaitan pasal Keluarga 69 ini.

Bukan rahsia lagi dalam PKR ada kem Azmin dan Khalid dalam perebutan jawatan Menteri Besar Selangor jika pembangkang kekal di negeri itu.

Ramai juga tahu Azmin tak ngam dengan Wan Azizah dan juga Nurul Izzah.

Siapa agaknya merancang supaya Mohd Fareez tulis surat pada Hadi pasal Wan Azizah?
Siapa agaknya merancang supaya Khalid hanya tanding Parlimen Bandar Tun Razak sahaja seperti diumumkan Anwar hingga sebabkan Wan Azizah yang rapat dengan Khalid ‘merajuk’ dan umum tak mahu tanding apa-apa?

Siapa agaknya merancang cerita kononnya ada video skandal babitkan Nurul Izzah yang dikatakan Saifuddin Nasution?

Ada yang membuat andaian kenyataan ahli Parlimen Machang itu macam ‘beri isyarat’ pada Nurul Izzah dan Khalid supaya jangan cakap banyak.

Khalid tentu kecut perut juga kerana dua tahun lalu heboh pasal ada rakaman video ditemui dalam pejabatnya di Bangunan SUK di Shah Alam.

Rakaman atau video apakah itu? Siapa punya kerja?

Melihat perkembangan ini semua jangan marah jika ramai pihak merasa mungkin ada gerakan menyingkirkan Wan Azizah, Nurul Izzah dan Khalid daripada PKR.

Wan Azizah mungkin menyedari ‘permainan kotor’ ini justeru itu beliau tiba-tiba umum mahu bertanding di Selangor.

Beranikah Azmin selaku Pengerusi PKR Selangor menolak hasrat Wan Azizah?
Perang dingin sudah lama mengelegak dalam PKR.Kini timbul tandatanya apakah ia akan bertukar kepada perang terbuka.

Dalam bab soksek mengenai pergelutan dalaman jangan cuba nak cakap ini semua kerja orang luar.
Pusing sana ...pusing sini...tak mungkin ada orang di luar parti boleh tekan swis.
Cuma teka tekinya...ini game siapa

sumber

Saturday, March 30, 2013

APAKAH CRISTIANO RONALDO KENA MASUK PAS JIKA DIA MAHU MASUK ISLAM : DIA DAH HAFAL AL FATIHAH DAN NAK BELAJAR AMBIL WUDHU



CRISTIANO RONALDO - SAYA SUDAH HAFAL AL-FATIHAH, MUNGKIN BELAJAR BERWUDHU





CRISTIANO RONALDO- SAYA SUDAH HAFAL AL-FATIHAH, MUNGKIN BELAJAR BERWUDHU - CRISTIANO RONALDO 


Mesut OziL : "Cristiano Ronaldo selalu menunggu saya selesai Solat di rest room, saya tahu dia ingin mendengar saya mengaji." 

Cristiano Ronaldo : "Saya sudah hafal Al-Fatihah, mungkin nanti saya akan minta diajarkan berwudhu" .


Sekiranya Cristiano Ronaldo masuk Islam, ini akan dapat  mempengaruhi peminat-peminatnya untuk masuk Islam kerana  peminat kepada Cristiano Ronaldo pasti ingin mengetahui dan mengkaji mengapa Pemain bola sepak yang terkenal di seluruh dunia menganuti agama Islam, dengan kajian itu pasti peminat akan tertarik dengan Islam serta menganuti agama Islam dengan sukarela kerana ALLAH. Sesungguhnya agama yang benar adalah ISLAM. 

Semoga dibukakan pintu hati Cristiano Ronaldo untuk menerima Islam.

CHEGU BARD MERAJUK DAN TAK KISAH JIKA TIDAK TERCALON. ASYIK KENA MAIN DENGAN ANWAR !!!

Sian tenguk Chegu Bard yang sungguh malang nasibnya sentiasa di mainkan oleh Anwar Ibrahim. Aku hairan juga dengan Chegu Bard ini yang tiba tiba terpaksa lari jauh dari Rembau , jauh dari seterunya dan melupakan sumpahnya untuk bertanding mana saja Khairy Jamaluddin bertanding.

Hari ini Chegu Bard terpaksa lari tak cukup tanah  mencari kawasan yang selamat buat nya di Kedah atau Pulau Pinang. Malang sungguh Chegu Bard ini apabila senarai calon bocor , nama  Chegu Bard tidak disenaraikan  sehingga Chegu Bard terpaksa mengalah dan merajuk membawa diri dengan hanya menawarkan diri sebagai pencacai untuk mendapatkan simpati dari Anwar yang sememengnya tidak berminat dengan Chegu Bard ini.

Chegu Bard pernah kecewa setelah mencanang kononnya isterinya ada pertalian darah dengan Anwar Ibrahim ketika pertandingan AMK Malaysia . Nak ngAku sedara lah konon. Sungguh mengaibkan apabila Chegu Bard terpaksa mengaku saudara dengan Anwar Ibrahim tetapi Anwar buat tak tahu saja dan endorse si katek tu walaupun si katek sebelum itu sudah mengistiharkan tidak mahu bertanding AMK.

Akhirnya Chegu Bard kencundang kerana Anwar Endorse Shamsul Katek. Hari ini Chegu Bard  kena lagi dan etrpaksa menulis  untuk menagih simpati dari Nuar Ibrahim .

petikan dari blog Chegu Bard.


SEDIA JADI JENTERA BIASA DAN TIDAK BERTANDING DALAM PRU KE 13

Pilihanraya ke 13 merupakan PRU yang terpenting dalam sejarah negara. Belum pernah mood rakyat setinggi ini untuk membuat perubahan bagi menamatkan sejarah penguasaan regim yang diwariskan kepada negara ini oleh penjajah.

Namun perlu disedari cabaran yang terpaksa didepani bukan sedikit. Seribu satu helah dan taktik jahat akan digunakan untuk mempertahan regim ini seiring dengan seruan Najib Razak iaitu akan pertahankan 'Putrajaya' dengan darah biar hancur tulang belulang.

Maka fasa ini memerlukan penyatuan semua yang berada di pihak pro perubahan. Mood perubahan amat tinggi namun sejarah pernah membuktikan banyak kali perubahan gagal dicapai antara sebabnya ialah kerana perebutan dan pertelingkahan. che'GuBard menasihatkan diri dan teman - teman agar mengambil iktibar sejarah ini.

Ini masa seharusnya semua kelompok khususnya anak muda menumpukan gerak kerja mengasak perubahan tanpa berehat. Jalan yang dipilih ialah perubahan melalui peti undi dan kenderaannya ialah politik kepartian, maka perlu sedar ia sudah tentu penuh dengan kerenah politik itu sendiri.

Mendepani regim yang amat rakus dan pertembungan politik yang tidak jujur dan adil selaku anak muda ikhlas diakui ia amat mencabar kadang kala seperti tidak sanggup berdepan. Namun apa pun cabaran dalaman fokus perubahan besar demi tanah air tidak boleh sama sekali teralih.Untuk terus berada pada fokus yang betul maka kepentingan peribadi harus diletak tepi.

Mengajak semua peringkat pro perubahan bersatu dan menolak prasangka , che'GuBard dengan ini menegaskan untuk tidak bertanding dalam PRU ke 13 dan sedia menjadi jentera biasa. Kita semua harus sedar pertembungan kali ini ialah pertembungan kebangkitan dan kesedaran rakyat melawan regim yang jahat, korup dan sedang menghancurkan tanah air.

Menyeru semua kelompok anak muda untuk bersama dalam mood perlawanan maksima, yakinlah kejayaan kita bukan memenangi satu dua pertempuran sahaja tetapi peperangan menumbangkan regim menyelamatkan negara lebih penting.

che'GuBard tidak punya jawatan dalam parti politik cuma anggota biasa dalam Parti Keadilan Rakyat, namun sedar tetap terikat dengan disiplin parti. Apa keputusan parti dan keperluan parti untuk peranan yang cheGuBard harus mainkan dalam PRU ke 13 akan akur. Selaku anggota parti akan akur dan terikat dengan disiplin parti namun ditegaskan bersedia dan lebih selesa menjadi jentera biasa.

Bersama rangkaian komrad Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), kami sedia menggerakkan jentera anak muda dalam dan luar negara untuk terus mengasak perubahan dengan segala daya yang ada. SAMM telah pun menjalankan dan sedang menjalankan perbagai program juga tidak berhenti malah terus merancang perbagai program penyusunan anak muda untuk mengasak perubahan. Komrad SAMM percaya anak muda cita - citanya harus tidak singkat hanya untuk bergelar YB tetapi cita - cita kami ialah mencipta secara perubahan total yang akan dibaca ganerasi mendatang.

Kepada semua ayuh bersekutu ke arah perubahan. Anak muda berparti atau tidak berparti yakinlah tidak apa atau tiada siapa yang boleh menghalang kita untuk berjuang merobah negara. Tidak perlu menjadi ahli politik untuk berjuang kerana kebanyakan anak muda tidak punya syarat lengkap untuk menjadi ahli politik iaitu kemahiran dan kebolehan mengampu, bermuka - muka dan mengipas, tetapi berjuanglah dengan cara masing masing kerana perjuangan merobah negara milik semua.

Kepentingan teratas kini ialah tumbang regim dahulu.

Sekian.

che'GuBard
Penyelaras SAMM Kebangsaan
anggota biasa PKR

Friday, March 29, 2013

Relevankah undi pembangkang di Negeri Sembilan?


JIKA fail lama dibuka, entah berbakul agaknya janji pembangkang yang tidak ditunaikan di Negeri Sembilan ini.

Jangan pergi jauh, lihat di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Ampangan, Sikamat dan Paroi, di mana dua kerusi itu kini dikuasai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan satu Pas.

Mana pembangunan yang dijanjikan pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu, sedangkan hasil pembangunan yang ada pada hari ini khususnya di tiga kawasan itu adalah usaha kerajaan Barisan Nasional (BN) keseluruhannya.

Hari ini mereka berjanji lagi dan kali ini dalam poster yang dipasang merata-rata di kawasan Seremban, tanpa diletakkan gambar pemimpin DAP. Mereka menjanjikan pendidikan percuma, hapuskan tol, wifi percuma, elaun datuk adat RM1,000, imbuhan guru RM500 sebulan, harga kereta lebih murah, lebih banyak subsidi kepada rakyat dan banyak lagi.

Siapa lagi di kalangan rakyat negeri ini yang cuba mereka bohongi. Harga kereta murah, sekarang pun sudah ada yang murah dan mampu dimiliki rakyat. Isu datuk adat, berapa ramai datuk adat yang ada dalam Negeri Sembilan ini, yang hendak diheret dalam janji terbaru ini?

Jangan memperbodohkan rakyat Negeri Sembilan terhadap pemberian wifi percuma ini, kerana sudah banyak kawasan awam di negeri ini menyediakan perkhidmatan sedemikian. Kalau susah sangat, di kedai mamak pun ada perkhidmatan wifi percuma dan rakyat boleh buka laptop dan nombor pin sudah tertera pada dinding kedai makan.

Cuba lihat pula soal pemberian subsidi kepada rakyat dan berapa banyak yang mereka berikan kepada rakyat Negeri Sembilan ini?

Rakyat hari ini bijak, intelektual, cerdik dan ilmuwan, maka isu subsidi ini mereka lebih maklum yang banyak menunaikan janji dalam hal ini ialah kerajaan BN.

Perhatikan pula apa yang berlaku dalam DAP. Jangan fikir parti ini senyap sebenarnya mereka lebih agresif berbanding PKR dan Pas. Ini kerana tunggak sebenar dalam pakatan pembangkang ialah DAP.

Mereka cuba menafikan sentimen anti-Melayu dan anti-Islam. Mereka melaungkan prinsip CAT (Compentency, Accountability, Transperancy) atau Cekap, Akauntabiliti, Telus dalam semua hal.

Malang sekali, cakap mereka tidak seperti yang diamalkan. Mana ada CAT dalam DAP. Buktinya, pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) parti DAP, pada 16 Disember lalu sehingga memaksa ahli akar umbi khususnya di Negeri Sembilan ini bangkit menentang.

Naib Pengerusi DAP Cawangan Ladang Paroi, David Dass berkata: "Lain kali jangan sibuk bercakap tentang perhimpunan Bersih atau memperjuangkan ketelusan dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), sedangkan tiada ketelusan dalam pemilihan parti DAP sendiri."

Ini soal maruah parti, DAP semakin kalut. Pergolakan dalaman DAP sebenarnya membusung dan di Negeri Sembilan ini, banyak kelompok di mana satu pihak menyokong 'orang lama' seperti Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Pengerusi DAP, Karpal Singh dan satu pihak lagi merupakan penyokong kepada 'tsunami Ramasamy' iaitu Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II, Dr. P. Ramasamy.

DAP jangan cepat melenting dalam perkara ini, akur cakap akar umbi supaya diadakan semula pemilihan parti itu dan nafikan keputusan yang dibuat pada 16 Disember lalu.

Pernah seorang pemimpin DAP berkata, parti itu bertunjangkan ideologi sosial demokrasi, di mana membawa maksud memperjuangkan keadilan sosial, kesamarataan peluang, kebebasan dan solidariti. Maka dalam konteks ini, bersihkanlah dahulu dalaman parti, sebelum bercakap soal yang lebih besar iaitu demokrasi rakyat.

Satu lagi mesej yang menarik oleh David Dass, ''Jika mereka (pemimpin tertinggi) tidak mampu memberikan ketelusan dan keadilan dalam parti, bagaimana ia hendak diberikan kepada rakyat dan masyarakat negara ini."

DAP harus ingat, jangan lihat kehadiran dua orang akar umbi yang membuat sidang akhbar di sebuah kedai mamak yang ada wifi itu sebagai perkara kecil.

Kata David Dass, ''Jangan fikir kami kumpulan minoriti ini tidak mampu memberi respons, mungkin hari ini jumlahnya dua, tetapi saya percaya ia akan menjadi 20 seterusnya 200, kemudian 2,000 dan boleh jadi 200,000 yang tidak berpuas hati."

Cuba kita perhatikan pula janji pembangkang di Negeri Sembilan ini, untuk memberikan imbuhan kepada guru sebanyak RM500 sebulan. Cukuplah cubaan untuk mengelirukan rakyat, imbuhan ibu tunggal di Selangor pun belum dapat diselesaikan.

Pendek kata, apa yang berlaku dalam DAP, PKR dan Pas hari ini ialah mereka sebenarnya takut kepada slogan BN iaitu 'Janji Ditepati' kerana pembangkang banyak tidak dapat menunaikan janji mereka sejak dahulu lagi.

Perlu ditegaskan bahawa pembangkang juga tidak selamat di Negeri Sembilan ini. Jangan angkuh dengan kedudukan sedia ada dan berkempen di merata tempat, kononnya Negeri Sembilan ini akan dirampas.

Pembangkang terlupa, undi majoriti kecil di Bahau-DAP (837), Sikamat-PKR (499), Ampangan-PKR (165), Port Dickson-PKR (733) dan Repah-DAP (533) untuk kerusi DUN dan di kawasan Parlimen di bawah majoriti 5,000 undi iaitu di Telok Kemang (PKR) dan Seremban (DAP) boleh sahaja kembali menjadi milik BN pada pilihan raya akan datang.

Maka, rakyat perlu menilai kerana hari ini pembangkang sendiri pun tidak telus dalam perjuangan mereka dan ini diakui oleh ahli DAP dalam sidang media di Seremban dalam isu pemilihan 16 Disember lalu.

Jelaslah, kerajaan yang menepati janji tentulah BN dan jangan pula, selepas membaca tulisan ini, penggerak 'Gelombang Biru' terus dibuai mimpi kerana inilah titik untuk BN memastikan kawasan yang dinyatakan itu selain di Paroi-Pas (1,107) dan Rahang-DAP (1,091) kembali dirampas dalam pilihan raya umum kelak.

Bangun dan jangan tidur, masa semakin hampir. Air yang tenang, jangan disangka tiada buaya kerana kealpaan BN di Negeri Sembilan ini boleh menjadi senjata kepada pembangkang untuk negeri yang menjadi sasaran mereka sejak keputusan pilihan raya umum 2008 lagi.

Penulis ialah Ketua Biro Negeri Sembilan Utusan Malaysia.

FAM sudah terlalu lama berkhayal dan syok sendiri !!


Khoo: FAM dianggap berdosa pada rakyat Malaysia

 
Keghairahan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) terus menghukum individu yang melanggar peraturan Artikel 88 menyebabkan FAM lupa fungsi sebenarnya sebagai badan induk bola sepak negara, kata pengkritik sukan tanah air, Prof Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim.

Justeru, beliau menasihati pengurusan dan pentadbiran FAM agar berhenti berlagak seperti 'polis dengan menangkap dan menghukum pesalah', sebaliknya perlu segera kembali kepada objektif asal penubuhannya untuk mentadbir dan membangunkan bola sepak Malaysia.

"FAM dianggap berdosa kepada seluruh rakyat Malaysia selagi mereka gagal melaksana tanggungjawab mengembalikan semula era kegemilangan skuad Harimau Malaya seperti pada awal 50-an dan 60-an.

"Jika tidak mampu membawa pasukan kebangsaan mara ke Piala Dunia, setidak-tidaknya FAM perlu berusaha membawa pasukan negara layak ke Sukan Olimpik dan bukannya undur belakang," katanya kepada Bernama hari ini.

Khoo turut mempersoal prestasi skuad Harimau Malaya kini, yang gagal layak ke Sukan Olimpik seperti yang dilakukan ketika edisi 1972 di Munich, Jerman dan Moscow, Russia pada 1980 sedangkan Malaysia mempunyai kemudahan yang jauh lebih baik berbanding dahulu.

Beliau berkata tindakan FAM yang terlalu banyak membuang masa kepada perkara tidak penting serta tersasar daripada matlamat asalnya sewaktu ditubuhkan pada 1933, hanya merugikan pembangunan bola sepak negara.

NONE"Saya bimbang melihat prestasi tidak menentu pasukan kebangsaan sejak kebelakangan ini. FAM perlu melakukan perubahan sebelum terlambat. Saya khuatir peminat akan beralih kepada sukan lain seperti hoki dan bola sepak bukan lagi sukan nombor satu rakyat Malaysia," katanya.

Mengenai tindakan yang mungkin dikenakan terhadap ketua jurulatih negara Datuk K Rajagobal, di bawah Artikel 88 FAM, Khoo berkata jika FAM tidak suka dengan ketua jurulatih skuad Harimau Malaya itu, adalah lebih baik beliau tidak ditawarkan jawatan tersebut sejak dari awal.

"Daripada menjatuhkan hukuman lebih baik sekiranya FAM mencari jurulatih lain yang tidak akan mengkritiknya (FAM)," kata Khoo.

NONERajagobal bakal berdepan hukuman berat apabila mengkritik tindakan FAM yang membenarkan pemain import beraksi di Liga Malaysia menyebabkan skuad bimbingannya ketandusan penyerang sejati.

Jawatankuasa Tatatertib FAM yang bermesyuarat semalam, memutuskan bahawa kenyataan yang dikeluarkan ketua jurulatih itu menyalahi perlembagaan FAM dan beliau akan didakwa dalam tempoh terdekat.

Antara individu yang pernah menjadi 'mangsa' Artikel 88 ialah Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) Tengku Mahkota Johor Tunku Ismail Idris Sultan Ibrahim yang digantung enam bulan daripada terlibat dalam sebarang aktiviti bola sepak dan didenda sebanyak RM18,000 apabila baginda mengkritik mutu pengadilan yang disifatkan masih lemah dan bertaraf amatur.

Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim pula digantung dua tahun enam bulan serta denda RM39,000 apabila membuat kritikan secara terbuka terhadap FAM.

Manakala Timbalan Presiden FAM Tan Sri Annuar Musa, yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan, digantung dua tahun setengah pada tahun lepas, kerana kesalahan mengkritik skuad negara.

Berdasarkan Artikel 88 peraturan 2010-2014 FAM, menyebut bahawa hanya presiden dan setiausaha agung yang boleh membuat kenyataan. Sekiranya ada dalam kalangan mereka yang di bawah naungan FAM ingin membuat kenyataan, perlu mendapatkan izin kongres FAM terlebih dahulu.

-Bernama

Thursday, March 28, 2013

Isu Lahad Datu : SMS Pemimpin pembangkang dari Malysia dapat dikesan :: PANAS !!!!


SANGAT MENGEJUTKAN! Rupa-rupanya perancangan "mereka" bukan setakat memberi wang dan menghuru-harakan negara tetapi lebih dari itu. Kami sungguh terkejut.

Penemuan terbaru kami mendapati Individu Pembangkang bukan sahaja menyalurkan sejumlah wang yang besar kepada Militan Kiram, tetapi juga kami mendapat petunjuk baru yang amat-amat 'berat' di mana Individu Pembangkang turut menjanjikan beberapa perkara lain.

Sumber kami menunjukkan kepada kami beberapa sms dalam bahasa Inggeris, di antara Individu Pembangkang dengan pihak Militan Kiram, yang kami percaya dihantar kepada pihak perantara yang kami yakin ialah MNLF.

Daripada sms yang banyak itu, kami dapat bahagikan kepada dua bahagian.

SMS dari Individu Pembangkang di Malaysia :

1. Parlimen akan dibubarkan pada hujung bulan Februari. "Kucar-kacir" mesti dibuat pada hari yang sama. Keadaan mesti dihuru-harakan supaya Najib terpaksa mengisytihar "Darurat".

2. Berjanji akan menyalurkan wang. 50% Deposit.

3. Berjanji akan memberikan Pangkat dan Jawatan.

4. Berjanji "kami tidak kenal kamu dan kamu tidak kenal kami".


SMS balas dari pihak MNLF/ Militan Kiram :

1. Beri kami wang dahulu untuk beli minyak, sewa senjata, upah dan makanan.

2. Kami mahu Jawatan dalam Kerajaan jika Individu Pembangkang tersebut berjaya menjadi Presiden! Kami mahu jawatan Ketua Polis Negeri Borneo Utara, District Officer Semporna, Kunak & Lahad Datu.

3. Elaun kepada Sultan Jamalul Kiram III dan waris-waris dibayar setiap bulan.

4. Memberikan "Kewarganegaran" secara percuma kepada semua keluarga mereka yang berada di Sabah secara automatik.

4. Membatalkan Perjanjian dengan MILF. 

5. Membenarkan tentera MNLF dan Militan Kiram mendirikan Pos Kawalan di Tunku, Lahad Datu.

Nota : Kami bersedia memberikan kerjasama kepada pihak berkuasa sekiranya Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) Ke Atas Penglibatan Anwar Ibrahim dalam Pencerobohan Militan Kiram di Lahad Datu ditubuhkan! Kami memohon maaf kepada pasukan keselamatan, bukan kami hendak mendahului, kami hanya mahu memberikan segmen Bukan Tentera/Bukan Polis.

Kedua, kami menyeru supaya siasatan turut dibuat ke atas Lajim Ukin yang menerima wang rasuah sejumlah RM20 Juta dari Anwar Ibrahim semasa melompat parti. Selain daripada Lajim membeli surat penjara Anwar secara "Cash" bernilai RM50,000, wang selebihnya yang sangat besar itu dipercayai diberikan  kepada sel-sel Militan Kiram melalui anak Lajim. Kami mendapat maklumat Lajim turut dipergunakan Anwar!
sumber MyMassa

MB: Adun perlu terus berkhidmat kepada rakyat walaupun Dun terbubar

Mohamad Hasan
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan
 
SEREMBAN - Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun), negeri ini perlu terus berkhidmat kepada rakyat di kawasan masing-masing walaupun tidak lagi bergelar 'Yang Berhormat' selepas pembubaran DUN secara automatik, esok.

Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan berkata biarpun mandat rakyat selepas dipilih pada Pilihan Raya 2008 lalu tamat, mereka masih boleh  menabur bakti sebagai anggota atau pemimpin dalam parti politik masing-masing.

"Walaupun tempoh Adun sudah berakhir tidak bermakna mereka tidak boleh meneruskan khidmat kepada rakyat. Mereka boleh berbuat demikian  mungkin bukan sebagai Adun tetapi sebagai pemimpin masyarakat.

"Mungkin pusat khidmat Adun tidak lagi sesuai tetapi kita di Barisan Nasional masih ada pusat khidmat parti yang memberi khidmat kepada rakyat," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di sini hari ini.

Beliau yang juga Adun Rantau berkata semua Adun terutama daripada Barisan Nasional (BN) perlu memainkan peranan itu bagi memastikan masalah  rakyat dapat diselesaikan dan meningkatkan sokongan mereka terhadap BN.

Sementara itu Adun Klawang Datuk Yunus Rahmat berkata sama ada bergelar 'Yang Berhormat' atau tidak, selaku anggota dan pemimpin dalam parti politik, khidmat terhadap rakyat perlu diteruskan.

Katanya jika ia tidak diteruskan hanya kerana status 'Yang Berhormat' telah tamat, ia mungkin akan mendatangkan kesulitan kepada masyarakat yang memerlukan bantuan.

"Sepanjang terlibat dalam politik saya pernah menjadi anggota Parlimen dan Adun dan beberapa penggal tidak ada jawatan itu, tapi saya tetap meneruskan khidmat kerana itu memang tugas orang politik," katanya.

Bagi Adun Labu Datuk Hashim Rusdi pula khidmat terhadap rakyat walaupun selepas pembubaran DUN tidak ada bezanya kerana tanggungjawab itu sudah sebati dalam dirinya.

"Kita sebagai bekas wakil rakyat pun perlu meneruskan khidmat kepada rakyat kerana rakyat sudah mengenali kita sebelum ini sebagai wakil mereka," katanya. - Bernama

Wednesday, March 27, 2013

APA NI PEMIMPIN PKR TAK HABIS HABIS LUCAH : TENGUK LAH SENDIRI MAT TERLAMPAU RAKAM TOTE' SENDIRI ANTAR KAT AWEK !!

Pendedahan Panas! Video Skandal Pemimpin PKR Yang Terlampau!


Itu diaa. Memang tak dapat dipisahkan Seks dan PKR. Dari atas sampai ke bawah semua yang tak boleh pakai. Semua tak bermoral. Parti tak bermoral macam ni nak pimpin negara?

Kepada yang tak kenal mamat ni. Meh sini aku bagi sedikit info pasal mamat ni. Nama mamat ni Saharudin Hamid, merupakan seorang ahli majlis di MPSP Kedah juga merangkap Ketua Penerangan PKR Cabang Merbok.

Mamat ni dengan geng-geng pernah menghentam YDP Majlis sebagai menggalakkan aktiviti tak bermoral dengan percambahan pusat urut. Tetapi dia jugalah yang melawat premis-premis berkenaan untuk bersantai-santai, tak kurang dengan itu, mengepow pemilik premis agar dapat terus menjalankan operasi.

<XSAMBUNG BACA KAT SINI : KLIK SINI

Wira Negara Atau Badrulamin Yang “Anjing”?

tweet badrulamin
Sangat menyedihkan negara kita dipenuhi oleh beberapa pengkhianat tanahair yang sewenang-wenangnya menghina dan melabelkan pasukan PDRM dengan pelbagai kata nista seperti “anjing” dan sebagainya.
Sebelum ini kita dikejutkan dengan caci maki beberapa orang guru yang makan gaji dengan kerajaan, namun tanpa rasa bersalah menyifatkan anggota keselamatan negara itu sebagai “anjing” di laman-laman Facebook mereka.

Saya difahamkan bahawa pihak berwajib telah mengambil tindakan terhadap kebiadapan guru-guru itu dan tindakan disiplin yang keras bakal dikenakan terhadap mereka.

Cuma yang menghairankan, tokoh “ulama” PKR, Badrulamin Bahron sengaja membakar kemarahan rakyat apabila turut menggelar pasukan PDRM sebagai “anjing” di laman Twitter miliknya pada 23 Mac, baru-baru ini.

Saya tertanya-tanya, disaat wira-wira PDRM kita sedang bersabung nyawa di Lahad Datu mempertahankan kedaulatan negara, apakah wajar gelaran “anjing” dilemparkan pada mereka?

Sehingga kini sudah 10 orang anggota keselamatan negara terkorban demi memastikan “anjing-anjing” Kiram dinyahkan dari bumi Sabah sejak awal Mac lalu.

Dua hari lepas kita baru saja menyambut Hari Polis di mana skuad Komando 69 yang menjadi kumpulan pertama berada di barisan hadapan pada pertempuran 1 Mac tempohari diraikan dengan lenangan airmata.
sazreen arwah sarjan salam
Saya masih terbayang wajah sugul waris, isteri dan anak wira-wira negara itu di masjid berkenaan. Airmata adik Sazreen, anak lelaki Allahyarham Sarjan Salam masih lagi menyayat hati yang simpati dan membakar api kemarahan.

Tiba-tiba seorang “ostat” dari PKR yang kononnya berakhlak mulia dan indah menggelar arwah bapa Sazreen dengan gelaran “anjing”?
Siapa yang anjing sebenarnya? Wira negara atau Badrulamin yang “anjing”?

Kononnya Badrulamin mengajukan gelaran tersebut pada pihak polis yang menangkap segelintir pelajar hingusan yang terpengaruh dengan dakyah Pakatan Haram dan membuat kacau di tempat awam.

“Standard”lah! Kalau buat kacau, sudah tentu polis akan tahan. Kalau buat baik, pernahkah polis tahan kita? Kalau nak bercakap biarlah berlandaskan kebenaran dan logik yang waras, bukan berpaksikan pada nafsu politik syaitan!

Mungkin Badrulamin marah pada pasukan PDRM kerana membunuh pengganas yang menceroboh Sabah memandangkan dia sendiri merupakan seorang pendatang asing yang dikutip Anwar untuk mengajar di UIAM dulu.

Bezanya dengan puak-puak Kiram III itu, Badrulamin tidak masuk dengan cara bersenjata dan hanya menggunakan air liur di sebalik topeng berimejkan “ustaz”. Saya faham, sebagai “anak indon”, Badrulamin agak sensitif bila membabitkan isu orang asing yang menceroboh Malaysia…

Tapi tak payahlah menghina wira-wira negara sebagai “anjing”. Islam sebenar tidak bersifat begitu, bukan? Lagipun, disaat wira-wira negara itu memerlukan sokongan moral yang kuat, Badrulamin sepatutnya tidak celupar memaki hamun mereka.

Saya yakin, sesiapa saja yang menghina anggota PDRM disaat ini akan berdepan dengan seluruh rakyat Malaysia yang bersatu menyokong anggota keselamatan itu. Cari pasal dengan PDRM bermaksud cari pasal dengan rakyat.

Cubalah cari pasal lagi dengan PDRM dan rakyat. Terimalah padahnya pada PRU ke-13 nanti. Jangan sampai kena hambat balik Indon, sudah…!

sumber

Tuesday, March 26, 2013

Jangan layan khabar angin Khairy MB baru Negeri Sembilan.

Desas desus yang mengatakan bahawa Khairy Jamaluddin akan menjadi menteri besar Negeri Sembilan baca sini kerana  YAB Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan akan di bawa oleh Perdana Menteri ke Kabinet tidak perlu diangkat pusing oleh rakyat Negeri Sembilan.

Seharusnya Rakyat perlu memberikan  tumpuan dan yang utama, perlu diutamakan dahulu. Kita perlu berikan tumpuan kepada Pilihanraya Umum dahulu bukan menentukan siapakah Menteri Besar Negeri Sembilan. MB yang ada ini sudah cukup untuk mentadbir Negeri Sembilan.

Jika apa yang mereka cuba sebar ini  benar bermakna kerahsiaan kerja DS Najib longgar dan rahsia mudah  bocor. Mana kita tahu siapakah calon yang diplih dan mana kita tahu Khairy bertanding di parlimen atau masih bertanding  dan mana kita tahu  Dato Seri Utama Haji Hasan akan bertandung di Parlimen.

Apakah kita sudah tahu siapa yang akan digugurkan atau siapa yang bertanding di kerusi mana.Jika ada  sesiapa yang meramalkan siapa yang menjadi Menteri Besar ,siapa yang jadi menteri sekarang , ini tentu ada yang tidak kena, Tentu yang menulis ada agenda  mereka tersendiri YANG  HANYA MEREKA SAHAJA YANG TAHU DAN FAHAM.

 Sebaiknya kita tak perlu layan artikel sebegini dan ayuh marilah kita berikan penuh tumpuan kepada PRU13 ini supaya BN menang besar. Artikel ini seolah olah mahu menbunuh  Khiary Jamaluddin. Seharusnya mereka ini mensasarkan pembangkang  sewaktu  yang kritikal ini byukan melagakan sesama orang orang UMNO. Tak perlulah cuba mengharu birukan Politik di Negeri Sembilan.

TB : RAKYAT MASIH MEMERLUKAN KHIDMAT TOK MAT DAN DIA DISAYANGI OLEH RAKYAT MARHAIEN DI NS.


DUN Negeri Sembilan bubar automatik pada Khamis, bukan esok - MB

mohdhasann9xx

Dewan Undangan Negeri (DUN) Negeri Sembilan akan terbubar automatik pada 28 Mac iaitu Khamis ini dan bukannya pada esok seperti dilaporkan sebelum ini, kata Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan. Katanya, sebelum ini terdapat kekeliruan membabitkan perjalanan DUN yang menurut Fasal 56 (3) 

Undang-undang Tubuh Negeri Sembilan, menyatakan Dewan Undangan Negeri berjalan selama lima tahun dari tarikh mesyuarat yang pertama kemudiannya dibubarkan kecuali dibubarkan terlebih dahulu. 

"Masalahnya ialah bagaimana untuk menentukan tempoh lima tahun itu bermula atau telah tamat. Jadi dalam hal ini kita guna Akta Interpretasi 1948 dan 1967 (Akta 388)". Bernama melaporkan beliau berkata pengiraan waktu itu dibuat mengikut Seksyen 54 (1) akta itu.

 "Ini bermakna bila kita mengira waktu atau tarikh bermulanya bila, dalam akta ini hari kejadian itu tidak dikira sebagai hari bermula sebaliknya hari esoknya," katanya dalam sidang media di kediamannya di Seremban,Isnin. 

 Katanya, jadi dalam hal pembubaran DUN secara automatik ini, hari kejadian atau hari wakil rakyat mengangkat sumpah iaitu pada 27 Mac 2008 tidak dikira sebagai hari pertama DUN berjalan sebaliknya keesokan harinya iaitu pada 28 Mac 2008.

 "Jadi dengan itu umur DUN kita akan sampai pada 27 Mac 2013 pada 12 tengah malamnya, genaplah lima tahun dan akan terbubar pada Khamis iaitu 28 Mac 2013 dan kerajaan sementara akan tertubuh.

 "Jadi jika Yang Dipertuan Besar Tuanku Muhriz Tuanku Munawir mahu membubarkan DUN berdasarkan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri di bawah Fasal 56(2) maka tarikh akhirnya adalah 27 Mac ini," katany

Friday, March 22, 2013

BN masih halusi senarai calon, Soi Lek dijangka tidak tanding PRU13

Ekoran kekalahan teruk pada pilihan raya umum lalu, rombakan besar-besaran dipercayai telah dilakukan dalam senarai calon Barisan Nasional (BN) kali ini. Dua tokoh utama parti komponen BN juga dikatakan tidak tersenarai sebagai calon pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Menurut sumber, hanya tiga presiden parti komponen utama BN di Semenanjung Malaysia iaitu Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak; Presiden MIC, Datuk Seri G. Palanivel dan Presiden PPP, Datuk Seri M. Kayveas yang akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Mesyuarat kelmarin masih belum ada keputusan lagi. Masih ada pembahagian, parti mana ambil berapa kerusi," kata seorang sumber yang mahu namanya dirahsiakan kepada Sinar Harian Online.

Keputusan itu dicapai dalam pertemuan perdana menteri bersama ketua-ketua komponen BN kelmarin.

Dengan itu, nama-nama besar seperti Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon tidak akan bertanding dalam pilihan raya umum kali ini.

Soi Lek merupakan Presiden MCA dan Tsu Koon mengetuai parti Gerakan. BN terdiri daripada 13 parti komponen semuanya.

Tsu Koon yang merupakan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang turut kalah pada pilihan raya umum yang lalu.  Beliau telah pun mengumumkan tidak akan bertanding PRU13.

Menurut sumber itu lagi, mesyuarat bersama Najib akan bersambung lagi hari ini dan beliau yakin akan ada beberapa pertemuan lagi bagi memuktamadkan pembahagian kerusi BN.

"Tak akan selesai esok (hari ini). Ada banyak perubahan sebab kalah dulu," katanya.

Laporan Bernama semalam menyebut bahawa Soi Lek enggan menafi atau mengesahkan dakwaan yang beliau akan meletak jawatan jika Datuk Seri Ong Tee Keat dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN).

Soi Lek berkata, tindakan berkenaan bagi menghormati segala maklumat perbincangan antara beliau dan Perdana Menteri kerana ia sepatutnya tidak dikongsi dengan pihak lain.

Lim Guan Eng cakap pakai Bontot tak pakai otak atas dasar busuk hati !!

Pakatan: 'Pemimpin korup tak boleh lari'
NUR FARHANA ABDUL MANAN
Lim Guan Eng
Lim Guan Eng
PUCHONG – “Sebaik sahaja kita tawan Putrajaya, ‘Perdana Menteri’ baru,Datuk Seri Anwar Ibrahim akan keluar arahan pertama kepada semua lapangan terbang supaya jet peribadi tidak dibenarkan membuat penerbangan,”demikian tegas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Arahan itu menurut Guan Eng akan dikeluarkan malam ketika keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) diumum dan beliau yakin besar ia berpihak kepada Pakatan Rakyat (PR).

Beliau berkata, ia berikutan PR tidak mahu pemimpin yang didakwa kuat ‘curi’ harta rakyat sebelum ini melarikan diri apabila mereka diumum kalah.

Katanya, ‘pemimpin’ dimaksudkan memang pandai kerana jika menang mereka akan tinggal di negara ini tetapi jika kalah akan pakai jet peribadi dan terbang ke luar negara.

“Kita tidak mahu ‘mereka-mereka’ ini bawa  lari dan bakar fail, PM baru akan keluar arahan pertama kepada semua lapangan terbang, jet peribadi tidak boleh terbang sebaik sahaja PR diumum dapat tawan Putrajaya.

“Arahan akan keluar juga di sebuah daerah di Sarawak kerana di sana banyak jet peribadi, tidak boleh terbang kecuali  dapat kebenaran ‘kerajaan baru’ Malaysia,”katanya ketika berucap sebelum merasmikan Pusat Perkhidmatan Pilihanraya PR Puchong, di sini lewat malam tadi.

Hadir sama Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo dan Adun Kinrara, Teresa Kok Suh Sim.
Guan Eng sebelum ini mendakwa, negara tidak akan bankrap sekiranya PR memenangi Putrajaya dan perkara itu diakui bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam.

Sambil merujuk Selangor dan Pulau Pinang, beliau berkata, setiap tahun kerajaan negeri itu untung meski memberi duit kepada rakyat melalui program dilaksanakan.

Jelasnya, Barisan Nasional (BN) dilihat menakutkan-nakutkan rakyat dengan cerita tipu sekiranya PR menang besar PRU akan datang.

“Itu semua tipu punya cerita... kenapa rakyat perlu ditakutkan...rakyat tidak buat salah, tidak curi saham.. tidak curi kereta.. tidak curi tanah malah lembu pun mereka tidak dicuri,”katanya.

Dalam ucapan sama, Guan Eng berkata, bapanya Lim Kit Siang akan bertanding di kubu kuat BN di Gelang Patah, Johor.

Jelasnya, jika boleh menang di Gelang Patah beliau percaya akan menang banyak kerusi lain di Johor dan PR mempunyai peluang besar ke  Putrajaya.
Petikan Sinar Harian

1.Lim Guan Eng bercakap diatas dasar balas dendam dan busuk hati mahu menghukum semua pemimpin Barisan Nasional. Ini bermakna mereka menang untuk membalas dendam.

2. Jika  keputusan di umumkan , bukan terus serta merta kerajaan diserahkan kepada Pakatan Rakyat. Ada peralihan kuasa. 

3. Dah tentukah Pakatan Haram ini mahukan Anwar jadi Perdana Menteri atau hanya gula gula saja, takut takut dia orang yang pertama merebut jawatan itu dari Anwar Ibrahim dan jadi penghalang kepada Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

4. Sebaiknya Najib yang keluarkan arahan sebelum PRU 13 agar si kaki jubo itu tidak dpat lari sebab banyak kes yang menunggu termasuklah kamu Lim Guan Eng,

TB.

Sandiwara Anwar menjelang PRU13 !!

Thursday, March 21, 2013

BIKIN PANAS LAH LU PAPAGOMO :: HUH JOM TENGUK




RM 100 Juta - Demi Agama Bangsa Dan Negara Perilaku Anwar Ibrahim Didedahkan

Thursday, March 21, 2013



Gomo seorang yang berugama Islam dan masih lagi tahu adap adap dalam menyampaikan kebenaran buat rakyat Malaysia. Walaupun ramai pihak pembangkang menyatakan Papa Gomo ini seorang yang jahil dan sebagainya namun Gomo hari ini dengan jelas nak menyatakan bahawa dalam diri Gomo ini masih lagi ada perasaan kasihan terutama pada keluarga Dato Sri Anwar Bin Ibrahim.

U ALL TEGUK LAH SENDIRI YA.

ANWAR TAK BOLEH BUAT APA LAGI. JAWAB PUN TAK BOLEH SEBAB ADA LAGI EPISOD YANG AKAN MUNCUL.

Bayi maut terkena helikopter kawalan jauh

Malang tidak berbau, jodoh pertemuan di tangan tuhan kita hanya mampu berusaha , Allah SWT yang akan menentukan. Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan telah menziarah dan Solat Jenazah Allaharham adik Nur Damia Husnina bt Banee Yamin dikediaman nya diTaman Bakawali, Ampangan pagi tadi. Dato' Seri Utama juga telah bersama sama di hospital besar untuk memastikan segala urusan berjalan dengan lancar dan segalanya adalah ketentuan Allah SWT , Adik Nur Damia Husnina kembali juga kerahmatullah kerana Allah SWT lebih menyanyanginya.

Dato' Seri Utama , Menteri Besar dengan rasa sedih menatap wajah jenazah .

Jelas kelihatan kesedihan diwajah semua hadirin dan juga Dato' Seri Utama Haji  Mohamad  Haji Hasan.
Dato Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan bersama penduduk tempatan yang turut menziarahi jenazah.


Bayi maut terkena helikopter kawalan jauh

Seorang bayi berusia 18 bulan maut akibat kepalanya terkena helikopter kawalan jauh yang terhempas di majlis pelancaran padang bola sepak sintetik Kompleks Belia dan Sukan Paroi di Seremban malam tadi.

Nurdamia Husnina Banee Yamin meninggal sejurus tiba untuk rawatan di Hospital Tuanku Ja’afar, dalam kejadian kira-kira 10 malam itu.


Alat mainan itu turut mengenai bapanya Banee Yamin Idris, 35, di kepala dan dia turut menerima rawatan di hospital yang sama.

Seorang saksi, Abdul Latif Salim berkata helikopter mainan itu hilang kawalan sebelum menjunam ke arah orang ramai.

Dia juga sempat mengelak sebelum pesawat mainan itu terkena bayi tersebut yang sedang dipangku bapanya.

“Saya lihat kepala bayi itu berdarah yang kemudiannya dia dikejarkan bapanya ke ambulans di situ untuk dibawa ke hospital,” katanya.

Pertunjukkan helikopter kawalan jauh itu merupakan sebahagian daripada acara di majlis tersebut yang dirasmikan Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan.

Mohamad ketika ditemui pemberita selepas melawat mangsa di hospital melahirkan rasa sedih dan dukacita dengan kejadian itu yang disifatkannya sebagai di luar jangka.

Katanya kerajaan negeri akan menubuhkan lembaga siasatan bagi menyiasat bagaimana kejadian berlaku dan memastikan ia tidak berulang di masa depan.

Beliau berkata kerajaan negeri akan memastikan keluarga mangsa akan mendapat bantuan sewajarnya terutama bagi urusan pengkebumian bayi tersebut.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Seremban, ACP Saiful Azly Kamaruddin berkata pengendali alat terbabit yang berusia 40 tahun telah membuat laporan polis dan kes sedang disiasat di bawah Seksyen 304A Kanun Keseksaan.


sila lihat berita penuh di www.n9kini.net



ANWAR FAIL SAMAN TERHADAP PAPAGOMO DAN INI TIDAK BERMAKNA ANWAR SUDAH BERSIH !!!

Anwar fail saman fitnah ke atas Papagomo

Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman fitnah ke atas penulis blog Papagomo selepas individu yang dikaitkan dengan Umno itu gagal memohon maaf dan menarik balik satu siri gambar lucah.

Penulis blog itu yang nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris, mendakwa foto berkenaan merupakan ramakan daripada video yang didakwa menujukkan keintiman Anwar dengan seorang lelaki.

Peguam dan naib presiden PKR N Surendran ketika memfailkan saman itu berkata notis 48 jam untuk Papagomo menarik balik dan memohon maaf atas penerbitan berkenaan telah tamat dan penulis blog tersebut mengancam untuk memuatkan video terbabit.

Peguam itu berkata Anwar juga tidak akan membuat laporan polis atau aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia memandangkan tindakan itu sudah banyak kali dilakukan sebelum ini.

“Nampaknya agensi ini tidak akan bertindak ke atas aduan keran mereka adalah alat Umno dan BN. Memfailkan tindakan di mahkamah adalah lebih baik,” katanya.

Anwar menamakan Wan Muhammad Azri sebagai defendan tunggal. Selain kuantum, MP Permatang Pauh itu turut menuntut ganti rugi am, teruk dan teladan.

Beliau juga memohon injunksi untuk menghalang Papagomo daripada mengulang semua atau menerbitkan kenyataan serupa.

INI PETIKAN DARI LAMAN  MALAYSIA TODAY :

TB percaya Papagomo tidak akan berubdur dan akan terus mendedahkan skandal Anwar yang lebih dasyat yang berada dalam simpanan Papagomo. Blogers  Pro BN akan terus bersatu memberiakn sokongan kepada Papagomo.

Barua Hishamuddin yang baruakan POLIS , ASKAR , MAHKAMAH ,TENTERA , PARLIMEN , KEHAKIMAN DLL serta menuduh Allahyarham Megat Joned Sebagai Pembunuh. Sialllll...

Nama : Barua
Ini adalah kali kedua saya terpanggil menulis pasal Hishamuddin Rais dan sebelum ini saya hanya menulis  di Face Book sahaja. Hishamuddin Rais yang saya  kenali sebagai insan kecewa yang gagal untuk mengendali kan kehidupan sendiri dan gagal mengawal perasaan dan sentiasa melihat orang lain adalah lebih hina dan rendah padanya. Beliau juga selalu memeksa orang untuk mendengar apa saja yang mahu dikatakan dan dia tidak langsung mahu mendengar apa yang orang lain kata.

Dalam tulisan terbaru Hishamuddin beliau mengulas mengenai erti barua, katanya Barua adalah satu konsep  yang memiliki pelbagai makna, Secara generik barua ialah orang perseorangan atau berkumpulan. Barua lebih rendah tahapnya  dari dari seorang pekerja yang bekerja untuk mendapatkan upah. Barua lebih rendah tahapnya dari macai. gurkha atau hamba. Ini adalah kerana barua tidak memilik nilai dan harga diri . Ciri ciri menonjol yang di miliki oleh barua ialah kebijaksanaan membodek.

Dipendekkan cerita , Hishamuddin memanggil Parlimen, Polis , mahkamah , SPR , badan kehakiman , tentera bergerak sebagai jentera daulah. Beliau menuduh jentera ini sebagai jentera yang dipergunakan oleh UMNO. dalam bahasa kasarnya semua mereka ini adalah barua UMNO.Beliau menuduh hakim boleh di dangdut kan oleh tokey judi tokey ayam dan juga tokey judi dan tokey dadah. Hina betul hakim di mata  Hishamuddin ini yang seharusnya dan selayak nya kita juga memanggilnya  sebagai bapak segala barua. Katanya ada juga pegawai polis yang menjadi tokey dangdut dan polis dibaruakan oleh UMNO tahap gaban.

SPR dikatakan sebagai penipu yang akan menipu untuk memberikan kemenangan kepada UMNO. Beliau juga menuduh Megat Joned sebagai seorang pembunuh, Rahim Thamby Chik sebagai Perogol dan kata nya barua barua ini semua bekerja dengan Tun Mahathir.

Ini adalah ulasan aku serba ringkas  mengenai tulisan Hishamuddin Rais  di dalam akhbar Suara Keadilan 109 tarikh 19 march 2013 . Muka surat 22.

Tadi aku mengulas mengenai apa yang ditulis oleh Hishamuddin Rais , di sini aku mahu menulis pasal barua sial ini yang kurang ajar dan tidak beradab. Barua ini menulis mengenai Allahyarham Megat Junid yang telah meninggal dunia tanpa bukti dan ini adalah satu fitnah yang besar. Apakah Allahyarham Megat Jonid telah sabit kesalah membunuh seperti yang ditulis oleh si barua Hishamuddin ini.

Barua ini memang barua kerana  barua ini membaruakan semua jentera kerajaan dan tanpa disedari bahawa dia hidup dibawah pelindungan polis juga tentera. jika SPR tidak adil , bagaimana PR boleh merampas  lima negeri sebelum ini dalam PRU12. Bagaimana parti barua ini boleh menjadi kerajaan barua di beberapa negeri. Saya berharap ada pihak yang akan tampil membuat laporan polis terhadap tulisan hina dan jijik si barua Hishamuddin Rais  ini. Oleh TB

Perubahan perspektif menyampaikan dakwah


Seremban, 19 Mac : Pendekatan dan kaedah menyampaikan dakwah pada zaman ini harus bersesuaian mengikut perubahan persekitaran dalam mengatur langkah dakwah yang lebih berkesan berbanding sebelum.

Menteri Besar, Dato’ Seri Utama Haji Moahamad bin Haji Hasan memberi contoh perubahan itu mestilah seiring dengan kerancakkan pembangunan dan perkembangan teknologi dewasa ini termasuk kualiti seseorang penyampai dakwah itu sendiri.

baca selanjutnya

Salleh Yaacob kawin 4 berani kena kutuk ngan peminat takut !! Apa ra.....

Isu Video Kutuk PR: Salleh Yaacob Kecewa, Umum Bersara Dari Dunia Hiburan – Terbakor

Isu Video Kutuk PR: Salleh Yaacob Kecewa, Umum Bersara Dari Dunia Hiburan 


Terlibat dengan agenda politik memang boleh membunuh karier seseorang artis itu jika tersilap langkah, terbaru Salih Yaacob telah nekad untuk terus bersara dari dunia hiburan.
Keputusan itu di’ambil beliau kerana timbulnya sebuah video dalam siri Bangkang Dari Longkang yang menampilkan dirinya bersama Nabil Ahmad yang mempersenda hak rakyat untuk memilih kepimpinan mereka.

p/s : Nasihat kami, yang tak seberapa ini, jika seseorang artis itu mahu masuk bidang politik, lupakan bidang seni. Benar ianya terpulang kepada artis tu nak berpihak kepada parti mana tapi bidang politik ni sangat kuat badinya tau. Dan kerjaya artis bergantung kepada peminat. 
 Isu Video Kutuk PR: Salleh Yaacob Kecewa, Umum Bersara Dari Dunia Hiburan - Terbakor
“Saya sangat kecewa dan meminta maaf kepada peminat,” ujar Salih Yaacob kepada Utusan Malaysia baru baru ini.
“Saya mengambil keputusan untuk tidak akan lagi terlibat di dalam bidang hiburan selepas ini. Soal kerjaya sebagai penyampai radio pula saya serah semuanya kepada pihak pengurusan”
Sinar FM tempat di’mana Salih Yaacob bertugas sebagai penyampai juga menerima tempias apabila di’ugut boikot oleh peminat yang kecewa dengan penampilan penyampai mereka dalam video tersebut.

Blah lah salleh Yaacob , tak ada tloq takut ngan peminat. Takut ..kenapa  buat ??? untuk bangsa dan agama pun takut . Tabik Nabil..Gentelman.

Anwar kalut bila ditanya apakah dia seorang gay. berjela jela jawab macam nak mengaku aja.!!

Wednesday, March 20, 2013

Pejabat PM Nafi Pembubaran Dewan Rakyat Hari Ini

-- Pejabat Perdana Menteri menafikan khabar angin kononnya Dewan Rakyat dibubarkan hari ini, bagi membolehkan pilihan raya umum ke-13 diadakan.


Menurut laman Twitter pejabat media perdana menteri, khabar angin itu tidak benar sama sekali

"Kenyataan yang tersebar mengenai pembubaran parlimen hari ini, kononnya daripada Pejabat Perdana Menteri, adalah palsu," demikian menurut laman Twitter itu pada 1.23 tengah hari.

Perkara itu turut disahkan seorang pegawai media perdana menteri ketika dihubungi Bernama.

"Tiada pembubaran hari ini," tegasnya.

Berita palsu yang memetik kononnya kenyataan itu dikeluarkan oleh perdana menteri, tersebar di laman-laman sosial kira-kira 12.30 tengah hari, selepas perdana menteri dilihat keluar daripada Istana Negara pagi tadi.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dilihat memasuki perkarangan Istana Negara pada pukul 7.55 pagi dan keluar kira-kira sejam kemudian.

Menjadi kebiasaan bagi perdana menteri untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong sebelum mempengerusikan mesyuarat mingguan Kabinet setiap Rabu.

-- BERNAMA

Anwar Sambut Kenyataan Nur Misuari

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyambut kenyataan Ketua MNLF (Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro), Nur Misuari berkenaan dengan tuntutan Sabah dan Sarawak. Anwar seperti dilaporkan Antarapos walaupun bernada tidak setuju dengan kenyataan Nur Misuari, namun menegaskan isu rundingan itu berkenaan tuntutan itu boleh diteruskan oleh kerajaan Filipina.

Sebaliknya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan bahawa Sabah selama-lamanya merupakan sebahagian daripada Malaysia dan perkara itu tidak perlu dirunding lagi kerana rakyat Sabah ialah warganegara Malaysia.

Nur Misuari dalam temubual bersama Al Jazeera, beliau menuduh Kuala Lumpur menjajah Sabah dan Sarawak, selain itu beliau menuduh Malaysia memecah perpaduan bangsa Moro di Selatan Filipina, apabila menyokong MILF (Barisan Pembebasan Islam Moro ) dalam rundingan damai dengan kerajaan Filipina.

“MILF adalah alat penjajahan Malaysia dan diatur oleh negara itu. Kuala Lumpur ialah dalang di sebalik MILF.

“Maaf kerana terpaksa menyatakan kebenaran dalam masalah ini. Jika Malaysia tidak dibabitkan, saya fikir kami dengan segera dapat menyelesaikan masalah itu dengan kerajaan Filipina,” katanya
Misuari berkata, perjanjian damai antara MILF dan kerajaan Filipina yang dijangka dimuktamadkan pada bulan depan adalah helah Malaysia untuk memperkuatkan pengaruhnya di Sabah.

Ketua MNLF itu turut mencabar Malaysia untuk keluar dari Sabah dan membuktikan tuntutan wilayahnya menerusi proses undang-undang.

Misuari turut menegaskan tentangannya kepada rundingan damai MILF dan menyatakan MNLF telah pun menandatangani perjanjian dengan kerajaan Filipina di bawah pentadbiran berbeza di Manila.

Perjanjian itu diadakan di antara MNLF diketuai Misuari dengan kerajaan Filipina pada 1976 semasa zaman Presiden Ferdinand Marcos; 1987, semasa Presiden Corazon Aquino dan pada tahun 1996 pada zaman Presiden Fidel V. Ramos.

“Itu adalah perjanjian damai yang perlu dilaksana terlebih dahulu dan sesiapa yang datang dengan perjanjian baharu adalah perosak,” ujarnya.

Misuari diterima baik oleh pentadbiran Corazon Aquino dan Fidel V. Ramos sehingga beliau mewakili Ketua MNLF dilantik sebagai gabenor Mindanao pada tahun 1996.

Jawatan Misuari sebagai Gabenor Mindanao masih kekal walaupun Joseph Estrada mengambil alih jawatan pada tahun 1998-2001, namun jawatannya tergugat dan dilucutkan apabila Gloria Macapagal-Arroyo mengambil alih Presiden Filipina pada Januari 2001.

Pentadbiran Arroyo menuduh Misuari korup dan salah guna kuasa sepanjang menjadi gabenor Mindanao pada 1996-2001.

“Masalah Misuari bermula pada 19 November 2001 apabila Misuari, bekas Ketua MNLF mengisytiharkan perang ke atas kerajaan Arroyo dan melancarkan gerakan gerila bersenjata dari pasukan MNLF yang setia kepadanya, menyerang ibu pejabat Tentera Darat di Jolo, Sulu menyebabkan kira-kira 100 orang mati..turut tercedera termasuk orang awam.

“Serangan itu dilancarkan pada hari ketiga bulan Ramadan, sebagai usaha untuk menggangu mengganggu pilihan raya di Wilayah Autonomi Muslim Mindanao (ARMM) yang dijadualkan pada 26 November. Misuari berusaha untuk mengacau bilau pilihanraya di mana untuk membolehkan beliau dilantik semula menjadi gabenor ARMM.

“Beberapa hari selepas serangan itu, Misuari melarikan diri ke Malaysia, tetapi telah ditangkap bersama enam pembantu beliau pada malam pemilihan ARMM di Pulau Jampiras, Sabah, Malaysia,”lapor Ann Bernadette S. Corvera, Philstar.com.

EKSKLUSIF! 4 KALI DITANYA TENTANG HOMOSEKSUAL & BISEKSUAL TAPI APAKAH JAWAPAN ANWAR IBRAHIM?

sumber : Dr MiM
Jika anda ditanya satu soalan yang sangat mudah iaitu sama ada anda Homoseksual atau Biseksual, hanya 2 jawapan sahaja yang mahu kita dengar : Ya atau Tidak.
Tetapi berlainan dengan Anwar!

Temuramah di dalam video di bawah menyebabkan kita amat ragu dengan Anwar. Soalan yang sama terpaksa ditanya sebanyak 4 kali tetapi Anwar tidak menyawab Ya atau Tidak.

Sebaliknya, beliau putar belit menceritakan 'bulan dan bintang' dan masih tidak menjawab soalan pokok yang ditanyakan.

Kenapa begitu susah untuk Anwar mengaku Ya atau Tidak?

Sepatutnya, sebagai seorang Muslim dan berkedudukan tinggi di dalam politik, beliau sepatutnya menjawab TIDAK dan kemudiannya baru bercerita tentang apa sahaja yang beliau fikirkan. 
Tambahan pula, sidang temuramah itu adalah tempat yang terbaik untuk beliau menafikan sekeras-kerasnya penglibatan beliau dalam aktiviti songsang sebagai seorang penganut Islam. 

Keengganan beliau menjawab Ya atau Tidak itu mengundang curiga dan sudah pasti menimbulkan syak wasangka kepada beliau.

Anda lihat video menarik di bawah :

Video : 4 kali ditanya tetapi Anwar tidak menjawab Ya atau Tidak

Malah, kenyataan beliau yang mendakwa pendakwaan terhadap beliau gagal menyabitkan beliau dengan aktiviti songsang padahal keputusan Mahkamah Tinggi sebelum ini menyatakan yang sebaliknya!

Perkara ini bukan 'konspirasi politik' atau sebagainya tetapi keputusan Mahkamah Tinggi seperti laporan blog AIDC di bawah :
Dalam rumusan keputusan Mahkamah Persekutuan 2 September 2004 menyebut “…we find evidence to confirm that the appellants [Dato' Seri Anwar bin Ibrahim and Sukma Darmawan Sasmitaat Madja] were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen."


Maksudnya,kami menemui bukti untuk mengesahkan perayu-perayu (Anwar Ibrahim dan Sukma Darmawan Sasmitaat Madja) telah terlibat dalam aktiviti-aktiviti homoseksual dan kami lebih cenderung untuk mempercayai bahawa dakwaan kejadian di Tivoli Villa itu adalah benar-benar berlaku. 
Namun Mahkamah Persekutuan membebaskan Anwar dan Sukma dengan keputusan majoriti 2-1 kerana terdapat keraguan dari segi tarikh sebenar kejadian tersebut dan wujudnya eleman ‘suka sama suka’ di mana saksi utama, Azizan Abu Bakar didapati melakukan aktiviti homoseksual secara sukarela dengan Anwar dan Sukma pada tarikh dan tempat yang didakwa di mahkamah. seterusnya
Jika anda melihat video di atas dan keputusan Mahlamah Tinggi, apakah anda sendiri tidak berasa curiga dan sangsi dengan orientasi seksual pemimpin tertinggi Pakatan pembangkang ini?

Dan jika soalan cepumas ini ditanya semasa sidang akhbar, MiM rasa kita semua tahu jawapan Anwar iaitu 'jika U ulang I saman U'!

Anwar disarankan supaya menjawab soalan-soalan yang timbul untuk membersihkan nama beliau.

Wan Azizah Dengan Publisiti Yang Bernilai RM 5.00

Akhbar berbahasa Cina, Sin Chew baru-baru ini menyiarkan wawancara eksklusif dengan Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah, bagi mendapatkan pandangannya mengenai isu-isu semasa dan pilihanraya yang menjelang tiba.

Tidak perlu diulas panjang mengenai pandangan Wan Azizah kerana ianya sudah dapat dibaca iaitu segala-galanya yang dibuat kerajaan adalah buruk dan pembangkanglah yang terbaik, selain suaminya sebagai manusia paling suci di dunia yang tidak henti-henti menjadi mangsa penganiayaan kerajaan. Semua tuduhan adalah palsu dan semua yang berlaku adalah sandiwara UMNO termasuk insiden Lahad Datu di mana suaminya tidak terlibat langsung dan hanya bertemu Misuari untuk bersembang kosong.

Pastinya, itulah jawapan standard Wan Azizah di mana-mana saja, jadi tidak perlulah sesiapa membuang masa untuk bertanya apa-apa padanya.

Justeru, wawancara tersebut tidaklah berbaloi untuk dibincangkan di sini, tetapi, apa yang menarik untuk diberi perhatian ialah motif Sin Chew yang jelas cenderung memberi kredit dan publisiti murah kepada Wan Azizah.

Mana tidaknya, jika yang ditekankan bukanlah isu berbangkit menjelang pilihanraya tetapi mengenai sifat rendah diri dan tidak mengada-ngada yang kononnya dimiliki oleh Wan Azizah.

Menurut Sin Chew, Wan Azizah tidak memakai perhiasan emas atau berlian mewah seperti sesetengah isteri pegawai tinggi kerajaan, tetapi hanya memakai mutiara palsu yang bernilai hanya RM5 seutas.

Pesan kita pada Wan Azizah, agak-agaklah kalau nak menunjuk rendah diri sekalipun. Apa erti mutiara palsu RM5 seutas dengan rumah mewah berjuta dolar walaupun suami sudah tidak bekerja? Siapa yang kos sara hidup dan pelajaran anak-anak, kos ulang-alik dan penginapan termasuk perbelanjaan sampingan ke luar negara berpuluh kali setahun untuk dirinya, suami dan anak-anak?

Namun, dari satu sudut, tidak mustahil Wan Azizah bercakap benar mengenai mutiara RM5nya kerana jika dikaji pendedahan berbagai pihak mengenai rumahtangganya dengan Anwar, kita akan dapati bahawa semua yang dikeliling mereka mengakui bahawa Anwar tidak pernah memberi perhatian, jauh sekali kemewahan kepada isterinya atas alasan ingin dilihat sebagai ahli politik yang baik.

Tetapi, di masa yang sama, Anwar memberi segala kemewahan kepada ‘anak-anak ikannya’ dan juga wanita simpanannya.

Antara yang telah terdedah di mahkamah ialah adik angkatnya, Suka Dermawan yang diberikan bilik khas di rumahnya sendiri serta modal yang banyak untuk membangunkan syarikat sendiri. Begitu juga Shamsidar Taharin, isteri Azmin Ali, merangkap perempuan simpanannya, menikmati gaji yang tinggi sebagai Pengarah Syarikat tanpa perlu bekerja atau memikul apa-apa tanggungjawab, selain diberikan saham-saham dan barangan kemas sebagai hadiah.

Isterinya, Wan Azizah, bagaimanapun disuruh membawa imej sederhana sahaja agar salah lakunya tidak disyaki orang.

Baru-baru ini, kita didedahkan pula oleh bekas pembantu peguam Anwar, iaitu Yuktes Vijay, bahawa Anwar tidak perlu mengeluarkan sesen pun dalam kebanyakan hal kerana beliau mempunyai penaja. Jika ini benar, nampaknya Anwar mempunyai penaja dengan jumlah dana tanpa had.

Logik akal, jika seseorang itu dipecat, tidak kiralah sekiranya beliau seorang Timbalan Perdana Menteri sekalipun, tentulah kehidupannya tidak akan semewah sebelumnya, apatah lagi setelah 13 tahun berlalu. Lebih-lebih lagi apabila telah bergelar banduan. Bayangkanlah, Anwar melantik hampir 10 orang peguam setiap kali ke mahkamah. Peguamnya pula bukan calang-calang, tetapi yang sudah pun menempa nama di mana bayaran yuran mereka tentu sekali bukan calang-calang juga.

Justeru, di manakah atau bagaimanakah Anwar membiayai kos guaman, kos sara hidup serta kerjaya politiknya? Segala kos ini selama berbelas tahun pasti memakan jumlah sehingga berbilion ringgit. Dengan dana yang tanpa had itu, mungkinkah Anwar begitu kejam terhadap Wan Azizah sehingga sanggup membiarkan isterinya itu memakai seutas mutiara bernilai hanya RM5?

Di sebalik kekayaan Anwar dan kekejamannya terhadap Wan Azizah, jangan kita sekali-kali lupa pendedahan bekas Penolong Setiausaha Pemuda Keadilan, Lokman Nor Adam di awal tahun 2012 tentang bagaimana ketika Anwar dipenjara, Nurul Izzah ada menerima wang berjumlah USD200,000 dari Joseph Estrada, Presiden Filipina pada waktu itu, untuk membantu perjuangan pembebasan Anwar. Wang tersebut diberikannya kepada ibunya, Wan Azizah, Namun sehingga Lokman meninggalkan PKR, satu sen pun tidak dimasukkan oleh Wan Azizah ke akaun parti.

Begitu juga apabila rakan Lokman, Nasir Husin, yang sama-sama ditahan ISA menerima cek berjumlah RM5 juta dari Datuk Soh Chee Wen, atas nama Wan Azizah untuk membantu parti dan Anwar Ibrahim. Tetapi, perkara sama juga berlaku di mana satu sen pun tidak diberikan oleh Wan Azizah kepada parti.

Perkara ini telah didedahkan sejak tahun 2012 tetapi sehingga kini tiada siapa yang menyaman Lokman Nor Adam, walaupun Anwar terkenal dengan hobinya menyaman orang.

Oleh itu,, sekiranya Sin Chew merasa ‘kagum’ kerana Wan Azizah sanggup memakai barang kemas bernilai RM5 ketika diwawancara mereka, maka kekaguman akhbar itu pastinya berasas. Bayangkan, walaupun keluarganya telah menyonglap berbilion ringgit, Wan Azizah tegar berlakon rendah diri dengan hanya memakai barang kemas yang tidak sampai sepuluh ringgit.
Tulisan kiriman Beruang Biru

Blog Archive

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts