Thursday, February 28, 2013

KALIMAH biaDAP

KALIMAH BiaDAP




(Apakah penyalah-gunaan kalimah ALLAH saperti ini yang dimimpikan Guaneng, Kitsiang & Karpal Singh; dan disokong pulak oleh Anwar & para pasrasitnya? Na'uzubillah minzalik!
Lakum diinukum waliyadiin - untuk kafir agama mereka, untuk kita agama Islam)

Salam 2 all.

KEMELUT KALIMAH ALLAH

Tindakan Lim Guan Eng membuat desakan pada 25 Disember 2012 sempena sambutan Krismas supaya Kerajaan Persekutuan memberikan kebenaran rasmi kepada penganut kristian menggunakan kalimah ALLAH didalam hal berkaitan agama kristian adalah jelas satu penghinaan terhadap Rukun Negara, mencabul Perlembagaan Persekutuan dan melanggar peruntukkan undang-undang negara!

Dan tindakan Anwar Ibrahim, Hadi Awang dan Lim Kit Siang membuat kenyataan bersama pada 08 Januari 2013 bahawa penganut kristian dibenarkan menggunakan kalimah ALLAH dengan alasan antara lain kononnya Islam membenarkannya membuktikan pakatan DAP-PKR-PAS adalah satu pakatan yang tidak menghormati agama Islam, Rukun Negara, Perlembagaan Persekutuan dan peruntukkan undang-undang negara.

Pilihan raya media sosial - PM


Najib Tun Razak bergambar bersama sebahagian pengamal media sosial selepas menyampaikan ucapan sempena Minggu Media Sosial Malaysia 2013 di Kuala Lumpur, semalam. Turut kelihatan, Rais Yatim (dua dari kiri) dan Shahul Hameed Shaik Dawood (empat dari kanan) -

 Datuk Seri Najib Tun Razak menjangkakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) tidak lama lagi akan menjadi pilihan raya media sosial pertama di negara ini apabila internet digunakan sebagai salah satu cara untuk berkempen.

Perdana Menteri berkata, walaupun media sosial bukan faktor terbesar bagi menentukan keputusan pilihan raya, namun beliau percaya penggunaannya pada musim pilihan raya itu akan meningkat secara mendadak terutama perdebatan mengenai isu politik.

"Selama ini pun kita telah melihat bagaimana media sosial menjadi pemangkin untuk ahli-ahli politik berkomunikasi dengan masyarakat dan ini merupakan perkara yang baik.

"Oleh itu sudah pasti ketika musim pilihan raya akan berlaku perdebatan politik sekali gus mengundang lebih ramai pengikut media sosial untuk membincangkannya,'' katanya ketika menyampaikan ucapan sempena Minggu Media Sosial Malaysia 2013 di sini hari ini.

Turut hadir, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim dan Pengasas serta Presiden Dewan Media Sosial Malaysia, Shahul Hameed Shaik Dawood.

Dalam majlis tersebut, Perdana Menteri turut menerima Anugerah Kepimpinan Media Sosial daripada Dewan Media Sosial Malaysia.

Perdana Menteri merupakan pengguna media sosial yang amat aktif dan tujuan utamanya adalah untuk mendekatkan dirinya dengan rakyat.

Untuk rekod, sehingga kini jumlah pengikut Facebook Perdana Menteri adalah 1.4 juta manakala pengikut akaun Twitter miliknya mencecah 1.2 juta.

Dalam ucapannya itu, beliau mahu pengamal-pengamal media sosial di negara ini sentiasa menjaga etika dan tanggungjawab kerana media tersebut juga mempunyai kesannya kepada masyarakat.
"Kita harus matang dan mempunyai sikap bertanggungjawab dalam kita menjadi pengamal-pengamal media sosial,'' ujarnya.

Dalam pada itu, beliau turut berkongsi bagaimana pengalamannya menggunakan media sosial bagi mendapatkan cadangan serta idea daripada rakyat pelbagai lapisan untuk dimasukkan ke dalam Bajet 2013.

"Hasilnya, saya menerima beribu-ribu cadangan serta idea daripada mereka dan ada di antaranya kita telah masukkan ke dalam draf Bajet terakhir.

"Selepas pembentangan saya juga menggunakan media sosial untuk berinteraksi dengan rakyat melalui talian video. Tujuannya untuk saya memberi penjelasan kepada mereka mengenai bajet berkenaan,'' ujarnya.

TB : Macam tak pernah tenguk pun diorang ni. Blog mana FB m,ana diorang amalkan. saja nak tanya , macam dah ketinggalan zaman TB ni or ..........Yg kenal PM dan Rais Yatim aja.

Tuesday, February 26, 2013

Siapa Tanggung Bala Sepanjang 5 Tahun Menghilang?

Selepas lebih kurang 5 tahun penyiasat persendirian Balasubramaniam Perumal (PI Bala) menghilangkan diri bersembunyi di India, Ahad lepas bersamaan 24 Februari 2013, akhirnya PI Bala muncul di KLIA dengan sambutan hangat oleh kira-kira 50 penyokong PKR.

Sambutan yang diberikan oleh PKR terhadap PI Bala itu mengesahkan lagi wujudnya peranan parti itu dalam merencanakan komplot jahat mereka memanipulasi dan mensensasikan kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya untuk dikaitkan dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Lagi pun bila mana perkara pertama yang dilakukan PI bala ialah bersumpah bersaksikan kitab Hindu Bhagavad Gita bahawa Akuan Bersumpah (SD) pertama yang mengaitkan Najib dalam pembunuhan Altantuya kononnya adalah benar, manakala SD 2 pula dilakukan secara terpaksa, tambah jelas lagi peranan PKR dalam kes ini.

Sepatutnya jika PI Bala berhasrat menafikan pula SD2, bukankah lebih elok dilakukan pula SD ketiga. Alang-alang sudah berkali-kali buat akuan bersumpah yang saling bercanggah, elok juga buat sampai SD10, tak gitu?

Menarik untuk dilihat apa reaksi penerimaan orang Melayu Islam dalam PKR dengan sumpah PI Bala dengan kitab Hindu Bhagavad Gita itu, mungkin mereka teruja barangkali memandangkan Ketua Umum PKR sendiri sampai sekarang tak meyakini kebenaran sumpah laknat yang bersaksikan Allah s.w.t.

Semasa di temu bual oleh pihak media di KLIA itu juga PI Bala telah mengumumkan kesediaannya untuk membantu kempen Pakatan Rakyat (PR) dengan menjelajah ke seluruh negara konon bagi membongkar kebenaran di sebalik peristiwa tragis pembunuhan Altantuya Shariibuu.

Ia tidak pun mengejutkan khalayak, kerana umum tahu SD1 yang diikrarkan oleh PI Bala mempunyai kaitan rapat dengan pemimpin-pemimpin utama PKR yang sedari awal lagi mengharapkan manipulasi dan spekulasi mengenai kes pembunuhan Altantuya akan memalapkan sinar politik Najib.

Usaha PR gagal selepas SD2 oleh PI Bala menafikan pembabitan Najib, tambahan pula Raja Petra Kamaruddin yang pernah merekayasa fiksyen kisah Altantuya dengan memanipulasi kehebatan imaginasinya juga telah mengakui PM mahupun isterinya langsung tiada sangkut paut dalam kes tersebut.

Sebaliknya umum didedahkan pula dengan peranan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang pernah terlibat berusaha memujuk suspek pembunuhan, Azilah dan Sirul supaya sengaja membabitkan nama Najib dalam kes sensasi itu.

Sebetulnya apa sahaja gerak geri PI Bala selepas ini ia tidak membantu pun PR dalam usaha mereka untuk memporak-perandakan kepercayaan rakyat kepada PM, kerana keraguan umum terhadap kredibiliti penyiasat persendirian yang pernah diupah oleh Razak Baginda teramat besar sekali.

Khalayak sebenarnya lebih tertarik untuk mengetahui kenapa PI Bala sanggup menggelapkan wang RM50,000 yang diamanahkan oleh Razak Baginda yang sepatutnya diberikan kepada Altantuya dan jika PI Bala tidak bermaksud menyonglapnya, sekurang-kurangnya khalayak umum ingin tahu di mana wang itu sekarang.

Paling penting khalayak ingin tahu siapakah dalang utama yang menaja, menanggung dan menampung segala kos kehidupan PI Bala di luar negara sejak lebih kurang 5 tahun lalu?

Tidak sedikit kos tanggungan tersebut, dari hal upah tutup mulut, kos perumahan, makan minum dan kenderaan serta kos harian lain, jumlahnya besar, setakat RM50,000 yang disonglap oleh PI Bala dari Razak Baginda tentunya tidak mencukupi.

Tentu sahaja penajanya dari kalangan pemimpin utama PKR, kerana parti ini juga sebelum ini menaja kehidupan kekasih gelap Elizabeth Wong iaitu Helmi Malik di Indonesia dalam usaha mereka ‘menyejuk bekukan’ kisah hubungan sulit kedua-dua mereka dari terus menjadi perhatian umum.

Persoalannya siapa nama pemimpin itu dan dari manakah sumber kewangan yang diperolehnya?

P Balasubramaniam kembali ke Malaysia untuk tabur fitnah berganding dengan Deepak!!!

Pengakuan Bersumpah Libatkan Najib Dengan Kes Altantuya Sebenarnya 'Dirancang', Dakwa Raja Petra

Akuan Bersumpah Libatkan Najib Dengan Altantuya Itu Memang Telah Dirancang, Dakwa Raja Petra 


Puaslah kita maki hamun Najib, puaslah kita kutuk Datin Seri Rosmah Mansor kerana terlalu marahkan penglibatan mereka berdua dalam pembunuhan Altantuya, rupa-rupanya ia cuma ‘rekaan dan dogengan’ musuh-musuh politiknya saja, pergh!
Kelmarin, dalam tulisannya, Raja Petra telah ‘pecah lubang’.

Menurut beliau, seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa bersama seorang peguam di sebalik akuan bersumpah tersebut bagi memfitnah Najib.

Dalam pendedahan di portal malaysia-today.net itu beliau turut menyebut pembabitan beberapa pemimpin pembangkang dan peguam yang terlibat dalam merancang untuk menghasilkan akuan bersumpah berkenaan termasuk M. Puravalen yang didakwa mempunyai hubungan rapat dengan ahli perniagaan, Datuk Seri Kalimullah Masheerul Hassan.

Raja Petra mengakui semua kenyataan yang dibuat Balasubramaniam pada sidang akhbar di Ibu Pejabat PKR memang telah dirancang lebih awal agar penyiasat persendirian itu tidak tersalah cakap.

Pada masa sama Raja Petra mengakui Balasubramaniam dibayar untuk membuat akuan bersumpah tersebut dan dakwa beliau, perkara itu memang diketahui Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Saya bertemu Balasubramaniam 2 Julai 2008 iaitu sehari selepas beliau membuat akuan bersumpah. Pertemuan itu berlaku selepas saya dihubungi Sivarasa yang meminta saya pergi ke rumah seorang peguam bagi membincangkan kes pembunuhan Altantuya.

“Kami berbincang bagaimana perkara ini perlu ditangani dan apa yang Balasubramaniam perlu cakap semasa sidang akhbar yang akan dibuat keesokan hari di Ibu Pejabat PKR,” dakwanya sebagaimana dipetik dari malaysia-today.net.

Pada 1 Julai 2008, Balasubramaniam mengejutkan negara apabila mengeluarkan akuan bersumpah mengaitkan Perdana Menteri dalam pembunuhan tersebut tetapi selang dua hari kemudian penyiasat persendirian itu membatalkan akuan bersumpah berkenaan.

Dalam pada itu, Raja Petra mendakwa Anwar telah mengarahkan seorang tauke Cina membayar kepada Balasubramaniam sebanyak RM20,000 sebulan bagi memastikan penyiasat persendirian tersebut terus menyokong pembangkang.

Katanya, langkah itu diambil selepas Balasubramaniam dikatakan sedang melakukan rundingan rahsia bagi membolehkan beliau mendapat bayaran RM5 juta menyebabkan Anwar bimbang jika penyiasat persendirian tersebut membongkar rahsia mereka.

Nampaknya dakwaan Raja Petra itu perlu diberi perhatian sewajarnya oleh pihak berkuasa terutama polis.

Polis perlu menyiasat dakwaan Raja Petra ini, kalau Raja Petra BOHONG, cari dia walau sampai lubang cacing sekali pun, dan sekiranya ia BENAR, nama-nama yang disebutnya itu perlu segera diheret ke muka pengadilan

Cukup-cukuplah perbuatan fitnah yang semakin menjadi-jadi dalam kalangan masyarakat Islam mutakhir ini.

Perbuatan sebegini melambangkan betapa rendahnya moral pelaku yang sanggup menghancurkan maruah orang lain dengan menolak segala pertimbangan dan rasional akal yang dianugerahkan Allah SWT.

Kalau pun sesuatu tuduhan itu ada kebenarannya, orang yang mengambil kesempatan untuk berbuat demikian perlu mengadakan bukti yang kukuh dan munasabah bagi membuktikan dakwaannya, bukannya dengan mencantumkan cerita yang dibawa dari mulut ke mulut dan dijadikan modal menyebarkan wasangka buruk dan tuduhan palsu dan negatif kepada seseorang.
Bila difikirkan kembali…kalau benarlah dakwaan Raja Petra itu, alangkah berdosanya kita kepada Najib….entahlah.

 

Monday, February 25, 2013

Anwar tuduh UMNO Lagi dan jelas Anwar semakin terdesak

Amatlah tak mustahil, apa sahaja perkara pelik yang terjadi bila mendekati PRU semuanya diatur oleh agen antarabangsa yang memihak Anwar. Semua tahu Anwar dibiaya oleh badan Yahudi USA yang bercita2 untuk menguasai sepenuhnya Asia Tenggara terutama negara majoriti Islam.
Anwar ejen Yahudi. Sah dan nyata. Tiada keraguan. Sebab itu dia tak lagi peduli apa akan jadi kepada Melayu.

Orang PAS yang duduk bawah ketiak Mat Sabu saja yang terhangguk2 bila dengar Anwar berucap. Yang lain dah mula rasa loya dan tercium bau hapak. Ada yang malu sendiri bila tersedar mereka selama ini ditipu. Terlibat khianati pemimpin mereka dengan memenangkan parasit. Hmmm kesian pun ada.

Kisah di Sabah... memang sengaja diatur. Boleh ke Anwar kata itu semua kerja UMNO? Kejadah apa UMNO buat itu semua? Bila digasak dengan soalan bertubi2, kelamkabut larikan diri (no komen hehe).

"Reuters - pada 14 Febuari lalu melaporkan seorang Pegawai Tentera sebagai berkata bahawa kumpulan lelaki itu merupakan pengikut Sultan Sulu yang telah dijemput ke Sabah oleh seorang ahli politik daripada pihak Pembangkang bagi membincangkan mengenai isu tanah. Kumpulan yang dianggoti daripada 100 orang itu diketuai oleh Raja Muda Azimudie Kiram, adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram III, mendesak bertemu 'personaliti' tertentu apabila rundingan tersebut berlarutan."

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan itu datang daripada Umno bukan Reuters. Itu Umno punya kenyataan bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya, katanya kepada pemberita, Bila diminta komen, beliau enggan membuat komen.


Macam mana nak komen, semua yang keluar dari mulut dia semuanya "AUTA". Pasal tu lah juak PAS sayang sangat kat dia.
Apa yang berlaku memang kerja gila. Tak masuk akal langsung. Mereka tahu Malaysia tak bunuh mereka sebab USA ada di belakang mereka. USA aturkan berbagai jalan untuk menggugat kerajaan Najib. Perisik negara telah tahu semua itu, sebab itu kerajaan bertindak penuh hati2 supaya tidak masuk jerat yang dipasang.

Tentera Sultan Sulu sebenarnya auta, mereka adalah askar upahan agen subersif anjuran USA. Sulu adalah wilayah (*bukan negara atau negeri) mempunyai banyak sultan. Sultan tanpa rakyat. Berpuluh sultan bernama Kiram, ditunjangi Amerika dan kerajaan Fipino. Pembunuh rakyat mereka sendiri (Tausug). Mereka berselindung di sebalik USA. Bacalah sejarah mereka. Mereka masuk Sabah tentu atas arahan tuan mereka USA .. seperti biasa umpanya.. dengan janji akan diangkat sebagai sultan satu hari nanti.

Muncul pula berita terkini, pejuang Selatan Thai dan bekas Komunis Melayu akan dilibatkan pula.

SELEPAS BERJAYA MASUKKAN TENTERA SULU DI LAHAD DATU, ANWAR CUBA BAWA MASUK PEMBERONTAK THAILAND KE KELANTAN UNTUK KEKALKAN PENGUASAAN PAKATAN!!!

PAS Kelantan menerusi mulut Pesuruhjayanya, Nik Aziz dah keluarkan kenyataan sebelum ini bahawa PAS Kelantan akan menghalau orang-orang luar dari bertanding di negeri itu. Lebih tepat lagi, PAS sendiri akan membanyakkan calon mereka sendiri dan tidak akan menyerahkan kerusi selamat kepada PKR.

Pada 26 Februari nanti, Anwar akan turun ke tiga kawasan iaitu Pasir Puteh, Bachok dan Machang untuk menampal semula kebocoran. (benar ke tak, nanti kita tengok)

Anwar dan PKR berada dalam keadaan yang sangat terdesak. Moral mereka telah jatuh teruk. Ke mana-mana sahaja Anwar pergi, sambutan untuknya sudah tidak seperti dahulu. Bahkan lebih ramai pula yang mengeji dan melahirkan tentangan secara terbuka terhadap Anwar Ibrahim dan para penceramah PKR.

Dek kerana itulah, Anwar datang ke Kelantan selepas berjaya mendaratkan 'Tentera-Tentera Sulu' ke bumi Sabah.

Adakah Anwar akan membawa pemberontak Selatan Thailand yang diketahui mempunyai 'hubungan baik' dengan Kerajaan Malaysia ke Kelantan pula terutama di Pasir Puteh, Machang dan Bachok yang sedang bergoncang hebat?

Sebabnya sangat mudah, apabila membabitkan Anwar Ibrahim apatah lagi dia sedang terdesak, maka elemen sabotaj, simpati dan drama akan menyusul. Duit masih banyak ditabur Soros, nak takut apa!

-----------------------------------------------

CATATAN: Saya buat posting ni semata-mata untuk saya pautkan di Facebook saya. Terdapat perkataan di dalam posting kali ini yang agak kesat kerana saya sebagai orang Sabah memang terasa sangat tension dengan perkara ini. So readers discretion is advised.

Tapi perkara ini juga telah diperbincangkan dengan beberapa teman di dalam the Watchers Group termasuklah seorang yang kini bertugas sebagai pegawai tinggi konsulat bagi negara dot dot dot. Memang sungguh memalukan apabila mendengar sahabat uamh bertugas sebagai pegawai konsulat di sebuah konsulat berkata sebegini dengan nada sinis

"Kenapa ya kumpulan teroris bersenjata bisa lolos masuk ke Malaysia? Malahan mau dibawa berunding lagi? Loh dulu masa zaman konfrontasi antara negara kita komando kami yang masuk ke Malaysia malah terus ditembak tanpa salam. Yang ini pula dari pilipin malahan mau dipujuk-pujuk lagi katanya. Huh.. kalau di negara kami kalau ada yang mendekat ke perbatasan kami membawa senjata tanpa ijin, pasti akan TNI hapuskan begitu aja.."

So sekarang ni mungkin negara kita menjadi ejekan tentera Indonesia dan Singapura la kot? Patutlah ramai tentera melayu Malaysia yang berkampung di Lahad Datu sekarang ni tension semacam jak kat Hisyamuddin.



Sesungguhnya apa yang berlaku sekarang adalah mungkin dirancang dengan rapi bersempena dengan Pilihanraya Umum Ke-13 Malaysia untuk mencapai hasrat berikut:-

1. Ancaman keselamatan di Sabah sengaja dilaksanakan pada waktu ini telah menyebabkan peralihan kekuatan Tentera dan Unit Perisikan agar bertumpu ke Sabah sebelum PRU-13. Ini boleh menyebabkan kawalan keselamatan di kawasan sensitif di Semenanjung menjadi longgar.

2. Pada tahun 2012 saya juga pernah menulis di dalam artikel PROBABLY JUST MY IMAGINATION RUNNING WILD mengenai khabar angin mengenai 'coup d etat' yang dirancang oleh sesetengah pihak didalam pasukan Tentera Melayu Diraja sekiranya Pakatan Pembangkang berjaya merampas Putrajaya. Ini hanya khabar angin yang pernah menyebabkan Mahfuz Omar pernah meroyan menuduh perkara yang sama. Namun insiden terkini menyebabkan saya terfikir samada pencerobohan dan seterusnya perang gerila oleh tentera Suluk ke atas Sabah ini sengaja diadakan untuk mengalihkan perhatian Tentera Melayu dan seterusnya membantutkan perancangan rampasan kuasa tersebut.

2. Pada pendapat saya, Operasi suku kaum Tausug ini adalah direncana untuk gagal semenjak awal lagi manakala ratusan wanita dan kanak-kanak yang dibawa adalah untuk menjadi tumbal korban jika berlaku pertempuran. Jika ini berlaku maka akan bangkitlah rasa benci orang Islam di Malaysia kepada perjuangan Bangsamoro dan memberi alasan kepada barat untuk mengecam Kerajaan Malaysia. Oleh itu sekiranya Pakatan Pembangkang memenangi pilihanraya maka Perdana Menteri Malaysia yang baru dengan mudah akan dapat sokongan parlimen dan rakyat untuk memberhentikan kesemua bantuan kemanusiaan, senjata dan dana pembangunan kepada wilayah bangsamoro atas alasan kaum Tausug suluk adalah bangsa yang tidak mengenang budi.

3. Ini juga memberi alasan kepada Perdana Menteri yang baru iaitu Anwar Ibrahim untuk berkempen menghentikan kesemua kerjasama dan bantuan kepada kumpulan pejuang-pejuang lain di Asia iaitu PULO di Selatan Thailand dan Pejuang Palestin atas alasan yang sama. Oleh itu secara dasarnya, Kerajaan sekular yang baru akan mempergunakan sentimen kebencian rakyat Malaysia kepada suku kaum Tausug untuk menyahut seruan Amerika Syarikat untuk menghentikan bantuan kepada semua kumpulan yang disenaraikan sebagai pengganas oleh Amerika Syarikat yang mana HAMAS, PULO dan pejuang Bangsamoro adalah turut tersenarai.

4. Perdana Menteri yang baru iaitu Anwar Ibrahim juga boleh mempergunakan hasil insiden ini untuk mengecam Tentera Malaysia dan memecat Jeneral Melayu yang kini sedang berkhidmat. Jika ini berlaku maka dominasi orang Islam melayu di dalam Tentera Malaysia boleh dihapuskan.

5. Perdana Menteri yang baru juga boleh mempergunakan insiden ini untuk menguasai undi di Sabah. Kini sebelum pilihanraya rudah ramai kaum suluk yang menetap di Malaysia menunjukkan kebencian kepada Kerajaan atas insiden ini. Kempen di Facebook oleh pihak tertentu berbangsa suluk sedang marak di internet. Namun boleh sahaja sebaik memenangi pilihanraya Anwar Ibrahim akan memindahkan kesalahan serta menggunakan suratkhabar untuk membangkitkan sentimen anti-Suluk dan anti-kaum imigran dikalangan suku kaum lain. Kesemua orang suluk di Sabah mungkin dicop sebagai anasir mengancam keselamatan negara dan diburu. Ini juga akan membawa kepada operasi besar-besaran menangkap dan menghalau kesemua kaum imigran lain ke negara asal termasuklah imigran berasal dari Indonesia. Ini sudah berlaku semasa isu serangan golongan pro-Nazi dan skinhead kepada kaum imigran di Eropah. Selepas PRU13 ia boleh juga berlaku di Sabah dan Semenanjung.

P/S: September 11 attack in US occurred just eight months into Bush's first term as president. The Luciferians needed to create a security crisis and a 'terrorist' in order to persuade the American People to accept NWO. So the Luciferians search high and low for the best race to be blamed and the Arab people whom already popularized by Holywood as the most dislike people by white American are the perfect candidate. This look similar with what is happening now because the Tausug (Suluk) people in Sabah are also the most dislike race by the rest of Sabahans. The CIA has funded a few arabs people to carry out terrorize the world to ignite the sentiments and now the CIA is funding 300 tausug militants to be terrorists in Sabah.

6. Kita juga mungkin sedang melihat kepada insiden yang memberikan alasan kepada Anwar Ibrahim untuk mewujudkan semula undang-undang yang sama seperti Patriot Act di Amerika Syarikat. Sebelum pilihanraya mereka sibuk menyalak menuntut ISA dimansuhkan tetapi selepas pilihanraya mereka boleh mewujudkan undang-undang 'anti-keganasan' yang lebih authoritarian. Lihat saja apa berlaku keatas insiden 'racial profiling' ke atas kesemua orang Islam keturunan arab di Amerika Syarikat selepas insiden 9/11. Dianggarkan 434 ribu bangsa arab ditahan dan disiasat selepas insiden tersebut. Saya rasa di zaman pemerintahan Anwar Ibrahim 'racial profiling' juga akan dilakukan ke atas kesemua keturunan filipina dan indonesia di Malaysia.

Saya merayu kepada Perdana Menteri agar mendengar nasihat daripada Jeneral-Jeneral di dalam Tentera Melayu Diraja dan bukannya mendengar nasihat daripada Hishamuddin. Berikanlah lebih kepercayaan kepada Jeneral Tentera kita yang mempunyai pengetahuan luas mengenai ancaman daripada luar ini. Sekiranya dinasihatkan bahawa perlu serangan bersenjata dilakukan sekarang ke atas kumpulan militan pengganas di Lahad Datu itu, maka nasihat tersebut sebaiknya diterima.


(P/S: Sebagai orang Sabah saya memahami profil sikap kaum ini di Sabah terutama yang baru datang dari Filipina. Mungkin patut Kerajaan offer bounty RM10 juta kepada sesiapa yang dapat menangkap (atau memenggal) ketua pengganas yang mengaku waris Sultan Sulu di Lahad Datu itu sekarang. RM10 juta adalah lebih dari mencukupi untuk menyebabkan dikalangan kumpulan militan itu mengacu senjata sesama sendiri untuk mendapatkan wang tersebut. Ini kerana mereka bukan pejuang kebebasan. Mereka cuma join sebab mereka sangka Kerajaan Malaysia akan sanggup bayar wang tebusan sekiranya mereka bersedia balik ke Filipina)

 Ini pula sy baca dari akhbar Flipina Baca Ini
 
Sy terima email ini dari seorang pembaca TB2.blogspot.com

Lawatan PM mengukuhkan lagi sokongan rakyat kepada BN - BN NS Yakin kembalikan majoriti 2/3

Selepas  subuh semalam aku bersiap sedia untuk pulang ke kampung halaman ku untuk bersama sama rakyat Negeri Sembilan meraikan kedatangan Perdana Menteri ke Negeri Sembilan sambil mahu merakamkan gambar gambar untuk tatapan pembaca blog aku.
 
Jam  8.00 pagi aku sampai ke Dewan Perbandaran Seremban untuk sama sama menjadi saksi kepada satu perasmian yang akan merubah kehidupan anak anak muda yang baru sahaja membina keluarga dan yang  berangan angan mahu mendapatkan rumah sendiri tetapi tersepit dengan harga rumah sekarang yang sukar untuk mereka miliki.
 
Pagi ini akan diadakan pendaftaran terbuka proijek perumahan PRIMA dan juga Seremban Sentral yang kan "Momodenkan" Seremban , kata Perdana Menteri. Menteri Besar mengumumkan lebih dari 6000 unit yang sedang dibina di beberapa lokasi di Seremban. Pendaftaran juga di buka kepada semua anak anak Negeri Sembilan pada majlis perasmian berkenaan dan juga boleh mendaftar online,
 

Perdana  Menteri kemudian telah bertemu dengan pemimpin akar umbi Barisan Nasional di hotel Alson kelana . Hampir 10 ribu  yang membanjiri hotel berkenaan tengah hari semalam. Perdana Menteri kemudiannya terus berangkat ke Politeknik Port Dikson  untuk program seterusnya dalam lawatan sehari ke Negeri Sembilan ini. Perdana Menteri telah disambut oleh lebih 11 ribu rakyat khususnya dari kaum India dalam program Mengubah Distinasi Anak India  Malaysia.  Sambutan hangat oleh Masyarakat India ini kepada Perdana Menteri ini nyata rakyat India Negrei Sembilan sudah berubah dan kembali kepada Barisan Nasional. Port Dikson semalam seperti telah manjanjikan bahawa Barisna Nasional akan merampas kembali kerusi kerusi yang terlepas pada PRU12 yang lalu.


 

Sunday, February 24, 2013

Md Azmi Ismail pelihara 700 anjing - Apa nak hairan kan, Tok Guru pun ada kena mengena ngan anjing !!!!


“Semua haiwan ini umpama anak- dan saya tidak akan menjual mereka, sebaliknya akan terus membela semuanya sehingga saya mati,” kata Md Azmi Ismail, 55, yang memelihara kira-kira 700 anjing dan lebih 100 kucing yang dikutip bersama isterinya, Halija Idris, 65, dari jalanan.

Bekas kontraktor itu berkata, dia sudah lali dicemuh masyarakat dan dianggap pelik kerana sanggup tinggal bersama ratusan haiwan itu di pusat perlindungan diuruskannya di tanah rizab kerajaan kira-kira 500 meter di belakang Taman Sultan Abdul Halim, Jalan Tanjung Bendahara, di sini.



“Saya sudah lali dicemuh, tetapi sifat menyayangi haiwan membuatkan saya dan isteri sentiasa tabah berdepan cabaran,” katanya yang lebih mesra dengan panggilan Pak Mi.



Menurutnya, sebelum ini dia pernah ditawarkan harga lebih RM1,000 oleh pihak yang ingin membeli anjing peliharaannya, tetapi dia menolak kerana perasaan sayang pada haiwan peliharaanya itu.

Pak Mi berkata, biarpun apa jua tanggpan negatif masyarakat terhadapnya dia akan terus memelihara haiwan berkenaan kerana kasihan melihat nasib anjing dan kucing yang terbiar di tepi jalan.

Sumber: Harian Metro

Perhatian Untuk Semua Rakyat Malaysia!


(Benarkah perkara ini? Ada sesiapa yang pernah menerima panggilan seperti ini?)

Ada orang yang menerima panggilan dari +375602605281, +37127913091 atau sebarang nombor yang bermula dengan +375 atau +371 atau 081, hanya satu deringan dan terus putus dengan meninggalkan pesanan “missed call”…



Jika anda membuat panggilan semula ke nombor tersebut, anda akan dicas sebanyak $15-$30, dan semua senarai contact akan disalin dalam masa 3 saat.



Jika anda mempunyai maklumat akaun bank dalam telefon pintar anda, mereka boleh menyalinnya. Kod +375 dari Belarus dan kod +371 dari Latvia. Jangan jawab atau panggil balik nombor-nombor tersebut.

Tolong hantar dan kongsi maklumat ini dengan rakan dan keluarga anda.

Friday, February 22, 2013

AKU SIMPAN TENAGA DAN SENJATA RAHSIA SEMENTARA MENUNGGU PEMBUBARAN PARLIMEN

HE HE ..AKU RELEK JAP..... KORAMG BACA AJA LAH APA YANG KORANG BOLEH BACA. AKU NAK SIMPAN TENAGA DAN RAHSIA SERTA KUKU AKU ....... KORANG TUNGGU ......................

Thursday, February 21, 2013

BERITA TERKINI !!! SAH FIZZ FAIRUZ DIANIAYA DAN PENGAKUAN SUAMI BEKAS TUNANG


PENGAKUAN SUAMI BEKAS TUNANG FIZZ FAIRUZ

Kuala Lumpur: “Jangan salahkan Fizz dalam hal ini kerana dia mangsa penganiayaan dan penipuan.“Saya cukup mengenali wanita itu kerana dia isteri yang ‘sakit’ selepas lapan bulan hilang ingatan,” kata suami kepada bekas tunangan pelakon, Fizz Fairuz, 34, yang hanya mahu dikenali sebagai Ramli (bukan nama sebenar), 40-an. Bekas tunang fizz fairus pernah bernikah di Thailand.
 
Itu permintaan Ramli kepada masyarakat agar tidak terus menyalahkan Fizz selepas kecewa tindakan ‘malu’ isteri keduanya yang menipu aktor terbabit sehingga mengadakan majlis pertunangan secara diam dengan pelakon itu, 10 Februari lalu.


Muka depan Harian Metro semalam melaporkan Fizz berasa tertipu dengan tindakan seorang wanita berusia 26 tahun yang mengakui dirinya belum berkahwin sebelum mereka bertunang di Kuantan, Pahang.
Namun, empat hari selepas bertunang, barulah Fizz mengetahui tunangnya itu isteri orang sejurus dimaklumkan kawan kepada adik wanita itu dan memutuskan hubungannya, Ahad lalu.
Ramli berkata, punca isterinya bertindak demikian kerana kesunyian berikutan kurang diberi perhatian selepas mereka bernikah di selatan Thailand beberapa tahun lalu.
“Wanita itu isteri kedua dan diakui ia kesilapan saya bernikah dengannya tanpa memaklumkan kepada isteri pertama serta keluarganya (keluarga isteri kedua).
“Namun tidak disangka, perkahwinan di Thailand memberi kesan negatif kepada Fizz, sekali gus memburukkan namanya,” katanya memaklumkan sudah berjumpa pelakon itu di Subang Jaya, Sabtu lalu dan menceritakan segala-galanya.
Sumber memaklumkan, selepas berkahwin, pasangan itu tidak mendaftarkan perkahwinan mereka di mana-mana pejabat agama dalam negara.
 
Menurut Ramli, walaupun bergelar suami isteri, dia jarang berjumpa wanita itu selepas bimbang perkahwinan mereka diketahui isteri pertama.
 
“Biarpun sibuk, saya tetap membayar nafkah, menyediakan pakaian, tempat tinggal serta kenderaan,” katanya memaklumkan hanya berjumpa wanita itu beberapa kali dalam sebulan.
 
Menceritakan percintaan bersama Fizz, Ramli berkata, isterinya menggunakan telefon bimbit miliknya untuk berkomunikasi termasuk mengadakan temujanji untuk keluar bersama.
 
“Saya tidak meletakkan kesalahan itu ke atas Fizz kerana sepanjang perkenalan mereka, dia ditipu kononnya isteri saya belum berkahwin sehinggalah majlis pertunangan diatur,” katanya.
 
Kata Ramli, keluarga wanita itu turut tidak mengetahui kedudukan sebenar kerana isterinya tidak pernah memaklumkan mengenai perkahwinan mereka.
 
Menurutnya, Bekas tunang fizz  fairuz wanita itu kini masih isterinya yang sah biarpun perkahwinan di Thailand tidak didaftarkan.

Tuesday, February 19, 2013

ANWAR BOROS GUNA DUIT RAKYAT BELI TRANSFORMERS

MANA Anwar kini berbelanja seolah olah dia  adalah pemimpin AMERIKA punya banyak wang : Ada lori ada bas ada treller . Hebat cara  Anwar berkempen sekarang. Mengikut sumber Mat Sabu akan rasmikan  trailler ini nanti di Kedah minggu depan.Padanlah mereka asyik menyebut "Transfomers" dalam cermah mereka . Rupa rupanya inilah Transformers mereka . Mereka gagal untutk Transform negeri Kedah. Nuar Hadiahkan mereka Transformers untuk membantu Kedah yang dikatakan diambang kekalahan.


Sian Mat Sabu yang kini pening dan mungkin sudah tahu siapa yang akan menentangnya dan menebas hidung penyetnya. Apaka kata Nik Aziz tentang pembaziran ini. Bukan kah baik ini diberikan kepada anak anak yatim. gambar sebentar lagi.

PAS PENING LALAT BN CALONKAN ULAMA' :: HABIS DAH ULAMA' MAGGIE DAN ULAMA' POLITIK PAS


Setiausaha Agung UMNO , Datuk Seri Adnan Tengku Mansor berkata parti itu akan mempertaruhkan golongan ulamak sebagi calon . Calon yang bakal dipilih adalah kehendak akar umbi.
 
Tentu PAS pening sekarang kerana ulama Pas tidak lagi di percayai oleh rakyat khususnya umat Islam. Anwar Ibrahim juga menikam PAS dari belakang. Betapa hina nya PAS di mata rakyat. Ulama PAS akan menganti ulama PAS yang kini menjadi ulama politik dan mengantikan ulama maggie..

Masya Allah.... Pemimpin PAS Semuanya BODOH Macam Lembu

Anwar Ibrahim akhirnya mengakui bahawa beliau tidak langsung ada rasa hormat terhadap pemimpin-pemimpin PAS.

"Hadi Awang tidak tahu apa-apa!, Nik Aziz hanya ikut apa yang dilakukan PAS," adalah antara perkara yang dikatakan oleh Anwar dalam ucapan beliau kepada 1,500 penyokong PKR ketika menyambut perayaan Tahun Baru Cina di Putera Ballroom Kota Kinabalu, Sabah pada 10 Februari lalu.

Isu yang disentuh diperkatakan oleh Anwar adalah tentang isu Kalimah Allah. Video tersebut kini sudah mula tersebar di blog-blog, Facebook dan juga YouTube.

PKR kini berada dalam keadaan terdesak untuk meraih undi dari rakyat Sabah. Sehingga kini, PKR tidak yakin bahawa mereka akan menang lebih daripada 3 kerusi di Sabah, walaupun mereka percaya bahawa mereka akan meraih 13 daripada 25 kerusi Parlimen.

Dengan hanya RM35 juta yang boleh dibelanjakan untuk meraih undi di 7 kerusi seperti Penampang, Kota Belud, Tuaran, Kota Marudu, Putatan, Libaran dan kemungkinan besar di Tawau, Anwar perlu bekerja keras untuk PKR.

Memandangkan majoriti penduduk Sabah adalah penganut agama Kristian, isu kalimah Allah dikatakan sebagai isu yang boleh membantu Anwar untuk menunjukkan bahawa beliau bersifat terbuka terhadap agama Kristian. Namun, ini boleh mendatangkan masalah kepada Anwar apabila PAS sering mengkritik perbuatan beliau.

Jadi, Anwar sedar bahawa beliau perlu menolak PAS ke belakang, memastikan bahawa penduduk Sabah percaya bahawa PAS tidak mempunyai sebarang nilai di dalam Pakatan Rakyat. Anwar perlu meyakinkan penduduk Sabah bahawa Nik Aziz dan Hadi Awang hanyalah simbol semata-mata dan mereka tidak tahu apa-apa tentang kalimah Allah.

Kami setuju dengan Anwar bahawa Hadi dan Nik Aziz tidak tahu akan Islam dan hampir segalanya. Bagaimanapun, menyatakan bahawa beliau adalah lebih 'Islam' berbanding kedua-dua pemimpin PAS tersebut adalah 'lawak'.

Jika Nik Aziz dan Hadi Awang benar-benar tahu tentang Islam, mereka tidak akan bermain politik - memecah-belah umat Islam dan membantu musuh-musuh Islam. dan jika Anwar adalah lebih baik berbanding mereka, Anwar tidak akan mengadakan hubungan sulit sesuka hati beliau.

Apa yang penting, Anwar tidak akan mengakui bahawa Wolfowitz, salah seorang individu yang memecah-belahkan umat Islam, sebagai sahabat baik beliau.

Persoalannya di sini, apakah agaknya reaksi Hadi Awang dan Nik Aziz terhadap perkara ini? Mungkin mereka akan menidakkan video ini dan berkata bahawa video ini telah di-edit.

Selain itu, terdapat juga kemungkinan di mana penyokong-penyokong akan mempertahankan Anwar dan menuduh UMNO.

Dari situ, Anwar percaya bahawa beliau boleh berkata apa sahaja terhadap pemimpin-pemimpin PAS, kerana beliau percaya bahawa,"Pemimpin-pemimpin PAS tidak guna, dan jika anda berada dalam Pakatan Rakyat, anda boleh katakan apa sahaja tentang mereka, termasuklah yang yang berkaitan dengan Islam, mereka tidak kisah.

Pemimpin-pemimpin PAS tidak kisah jika mereka dilayan seperti sampah, mereka tidak akan melawan, kerana mereka tidak tahu apa-apa dan tidak ada nilai!"

Jika Anwar salah, mengapa kita masih tidak menerima sebarang respon dari Tok Guru dan Tuan Guru..?

Yuna Dan Jules Akan Berkahwin ???

JULES 2
Lelaki Mat Saleh yang sering dikaitkan dengan penyanyi berbakat besar, Yuna, Jules Schratter dilihat menyarungkan sepersalinan baju melayu di butik pereka fesyen tersohor Hatta Dolmat di Shah Alam, semalam.

Jules yang merupakan jurugambar peribadi Yuna dilihat hadir ke situ bersama ibu penyanyi tersebut, Anum Wahab.

Gambar-gambar itu semua dikongsi oleh Hatta di laman Instagram miliknya.
Gambar tersebut telah mencetus tanda tanya sama ada hubungan Yuna dan Jules sudah semakin serius sehinggakan kedua-duanya mengambil keputusan untuk berkahwin dalam tempoh yang terdekat?

Tetapi rasanya hubungan mereka masih awal lagi, lagi pun karier seni Yuna, 27, di Amerika pun baru hendak bertapak.

Atau pun, Jules saja mahu menempah baju melayu untuk kenang-kenangannya sendiri serta cendera mata yang disukainya dari Malaysia.

Hmmm, apa-apa pun hanya tuan punya badan yang mengetahui cerita sebenarnya.
Kalau benar pun mereka nak berkahwin, apa salahnya, masing-masing pun sama padan dan masih solo jika tak silap.

Apa kata anda?
JULES
[ SUMBER ]

Xenophon pernah bikin hal dgn Felda

xenophon

BARU-BARU ini agak kecoh dengan kisah seorang Senator Bebas dari Australia, Nicholas Xenophon yang kononnya telah diletakkan dibawah tahanan dan tidak dibenarkan memasuki Malaysia.

Maka bermaharajalela propaganda dari pihak pembangkang kononnya terdapatnya campur tangan pihak politik yang sengaja menganiayai Xenophon, ‘sahabat karib’ Anwar Ibrahim (Ketua Pembangkang) berikutan laporan dari sebuah portal berita The Australian yang mendakwa Xenophon berada dalam tahanan di Malaysia.

Bagaimanapun, Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Alias Ahmad menafikan dakwaan tersebut.

Mungkin ada yang tidak berapa pasti kaitan antara Xenophon dengan Anwar Ibrahim.

Xenophon adalah sahabat karib Anwar, malah ketika perbicaraan kes liwat Anwar pada tahun 2010 Xenophon pernah dijemput oleh Anwar secara peribadi untuk menjadi pemerhati didalam perbicaraannya itu.

Apakah tujuan Anwar ? Adakah supaya Xenophon boleh ‘mencantikkan’ cerita untuk memburukkan sistem kehakiman negara ?

Xenophon juga turut dijemput secara peribadi oleh Anwar untuk turut serta dalam Himpunan Bersih 3.0 yang lalu.

Agak tertanya-tanya juga, adakah Anwar dan Xenophon ini punya hubungan peribadi yang ‘istimewa’ memandangkan kita semua juga tahu sejauh mana penglibatan Anwar dengan ‘coffee-boynya’.

Namun begitu, warga FELDA pasti tidak akan sesekali melupakan Xenophon.

Sekitar penghujung tahun 2010, Xenophon pernah melancarkan kempen anti minyak sawit dengan propagandanya kononnya minyak sawit ini memudaratkan kesihatan.

Tidak cukup dengan kempen anti minyak sawitnya, Xenophon juga turut mencadangkan Rang Undang-undang kepada Kerajaan Australia untuk menguatkuasakan pelabelan kandungan minyak sawit pada bungkusan makanan. [ RUJUKAN ]

Ditambah lagi, bila Xenophon menyifatkan penanaman kelapa sawit di Asia Tenggara penyebab kepada kepupusan Orang Utan dan mengganggu habitat Orang Utan. [ RUJUKAN ]

Bukankah ini bermakna Xenophon amat membenci FELDA ?

Seperti diketahui umum, Malaysia adalah pengeksport minyak kelapa sawit terbesar dunia.

Jadi, tindakan Xenophon itu jelas dengan sengaja mahu mensabotaj industri sawit negara supaya harga sawit merudum sekaligus menutup periuk nasi para peneroka.

Bagi menjawab tuduhan Xenophon bahawa kononnya miyak sawit dalam makanan memudaratkan kesihatan, adalah sebaiknya Xenophon mendapatkan khidmat pakar pemakanan atau mungkin juga maklumat kelebihan dan khasiat minyak kelapa sawit (KLIK) perlu dialihbahasa supaya memudahkannya untuk lebih memahami.

FELDA telah mula dibangunkan sejak dari 1 Julai 1956, sekiranya FELDA tidak dibangunkan, apakah habitat Orang Utan dan hutan belukar tidak ‘ditarah’ ?

Sekurang-kurangnya pembangunan FELDA bukan sahaja membantu beribu peneroka malah melalui FELDA juga ekonomi negara dapat dijana dan berkembang dengan pesat.

Tambahan pula Malaysia punya hutan simpan kekal (walaupun di Kedah dan Kelantan pihak pembangkang sebagai kerajaan negeri telah menarah hutan simpan berkenaan dengan rakus untuk penebangan balak).

Sangat jelas Xenophon hanyalah rakan sepakatan Anwar untuk mensabotaj ekonomi Malaysia di peringkat anatarabangsa. [ RUJUKAN ]

Oleh itu, memang tepat tindakan untuk menyenarai-hitam Xenophon dari memasuki Malaysia sebelum ini.

Yang nyata, warga FELDA amat senang bilamana Xenophon tidak dibenarkan menjejakkan kaki ke negara ini kerana Xenophon adalah manusia yang secara jelas dan nyata cuba menabur pasir kedalam periuk nasi semua warga FELDA.

Malah Xenophon cukup rapat dengan Anwar dan rangkaian pembangkang yang tidak berkesudahan membuat kacau dikawasan FELDA.

sumber

Monday, February 18, 2013

Tanya Aspan Alias ini bukan ke parti rasis -lihat senarai nama nama dibelakang DAPig NS

Bila berada dengan orang Melayu dan menggunkan kuda kayu mereka PAS untuk bertemu penduduk kampung kampung dan berlagak seperti pembela bangsa Melayu untuk mengelabui mata orang orang kampung dan ada kala menggunakan sebaris  dua ayat Quran untuk memikat orang Melayu di pentas pentas ceramah PAS.

Di sini aku nak tunjuk kat pembaca siapa sebenarnya di belakang DAPig sebenar. Siapa yang dibelakang tabir yang akan menerajui wisma negeri jika  PR menang dalam PRU 13. Sanggupkah kita mengadap dan bertemu mereka mereka ini untuk meminta bantuan biasiswa anak anak mahu pun minta tanda tangan untuk memohon biasiswa kerajaan atau pinjaman untuk menyambung pelajaran.

Baca lah satu satu nama nama yang  berada dibelakang tabir DAPig ini. Mana nama Aspan Alias?????
Chairman
Loke Siew Fook
Deputy Chairman
Gunasekaren A/L Palasamy
Vice Chairman
Ean Yong Tin Sin
Vice Chairman
John A/L Fernandez
Secretary
Cha Kee Chin
Assistant Secretary
Saroja Devi
Treasurer
Yap Yew Weng
Organising Secretary
Ng Chin Tsai
Assistant Organising Secretary
Teh Eng Kiong
Publicity Secretary
Teo Kok Seong
Director of Political Education
Wong May May
Committee Member
Ho Chew Kuan
Committee Member
Mary Josephine A/P Prittam Singh
Committee Member
Veerapan A/L Supermaniam
Committee Member
Siow Kim Leong



klik sini

Blog Archive

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts