Saturday, March 31, 2012

HUBUNGAN ISTIMEWA ANWAR-RAFIZI RESAHKAN PEMIMPIN PKR

Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli kini menjadi anak emas Ketua Umum, Anwar Ibrahim. Apa tidaknya, saban hari ada sahaja berita mengenai anak muda berusia 34 tahun ini mencuri berita sensasi muka depan media, blog-blog dan laman web-laman web pembangkang.
Di kalangan pemimpin PKR dan Di kalangan pemimpin PKR dan sesetengah tokoh Pakatan Rakyat, Rafizi kini dilihat sebagai hero. Nama beliau mula mendapat perhatian setelah memainkan isu projek penternakan lembu National Feedlot Corporation sehingga di beri nama jolokan 'Mr NFC'

Malah Anwar menatang beliau bagaikan minyak yang penuh sehingga melantiknya sebagai Ketua Eksekutif di Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dengan gaji nag dikatakan mencecah lebih RM30,000 sebulan.

Penonjolan beliau yang dikatakan agak berlebihan sehingga membayangi tokoh-tokoh parti lain yang tidak kurang hebatnya dikatakan telah menyebabkan rasa tidak puas hati di kalangan mereka.

Walaupun dihadapan Anwar mereka menunjukkan sikap hipokrit dengan budaya cium tangan, namun di belakang pemimpin kedengaran suara kutuk mengutuk, sindir menyindir yang ditujukan kepada Anwar dan Rafizi. 

Untuk memahami kenaikan mendadak Rafizi dalam PKR, harus difahami sedikit sejarah dan latar belakang hubungan Rafizi dan Anwar terlebih dahulu.

Rafizi mula mendapat perhatian Anwar ketika bekas pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar (dimana Anwar juga pernah menuntut) itu melanjutkan pelajaran ke United Kingdom pada tahun 1995 atas biasiswa Petronas.

Bagaimana detik pertama pertemuan atau jalinan hubungan Anwar dengan Rafizi tidak berapa jelas namun ketika Anwar memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri, pernah dikatakan beliau meluru menaiki pesawat untuk menemui Rafizi di London setelah mendapat "panggilan cemas" dari anak muda kelahiran Terengganu itu.

Apa yang menyebabkan Anwar meninggalkan tugas dan tanggungjawab rasminya kepada negara untuk berjumpa dengan budak berumur 19 tahun ketika itu tidak pula diketahui.

Apa yang diketahui Anwar begitu mengambil berat terhadap Rafizi yang ketika agak "cute" dan pria yang manis mukanya.

Mungkin sebab kepandaian Rafizi dalam bidang akademik yang menjadi tarikan kepada Anwar.

Namun timbul tanda tanya apabila Anwar sanggup men'sponsor' majlis makan sempena perkahwinan Rafizi di kediamannya di Bukit Segambut kira-kira 4-5 bulan lalu.

Perkara ini tidak pernah dilakukan oleh Anwar terhadap mana-mana pimpinan PKR yang lain sehingga timbul cakap-cakap belakang mereka yang hadir pada majlis tersebut, "Aku kahwin dah le dia (Anwar) tak datang, inikan pula nak sponsor, perggh hebat Rafizi!" begitulah lebih kurang gosip ahli-ahli PKR.

Pemilihan parti dua tahun lalu, Anwar mahukan Rafizi menggantikan Shamsul Iskandar sebagai Ketua AMK, namun Rafizi terpaksa undur kerana Shamsul tidak mahu mengalah.

Ini menyebabkan hubungan Anwar dan Shamsul dingin semenjak itu kerana tidak mahu memberi laluan kepada anak emasnya.

Sebagai ganti, Anwar melantik Rafizi sebagai ketua stafnya di pejabat beliau dan melantiknya ke salah satu jawatan yang amat penting dalam parti iaitu Pengarah Strategik.

Sejak itu Anwar seolah-olah hanya mengharapakan Rafizi seorang sahaja dalam PKR untuk mengadakan sidang media, mengeluarkan kenyataan akhbar dan sebagai jurucakap parti.

Tenggelam semua pemimpin parti yang lain termasuk Azmin, Shamsul, Saifuddin, Zuraida, Nurul Izzah di bawah bayangan Rafizi. 

Mungkin juga Anwar sedang merancang untuk menaikkan rafizi ke posisi yang lebih tinggi di dalam parti.

Dengar khabarnya, kawasan parlimen Pandan yang sekian lama menjadi idaman Zakaria atau Zek (bekas pengurus bolasepak Selangor sehingga dipecat oleh Khalid Ibrahim) telah dengan senangnya diberi kepada Rafizi.

Setelah lebih 10 tahun bertungkus lumus membina kekuatan dan sokongan parti di kawasan itu, semua jasa dan sumbangan Zek dicampak oleh Anwar begitu sahaja tanpa sebarang rasa terima kasih dan pengiktirafan kepada seorang pejuang parti.

Inilah cara PKR menghargai sumbangan dan penat jerih penyokong-penyokongnya - guna dan buang!

ANTARA SEBAB CHEGU BARD DI PINGGIRKAN:::::

INILAH AKIBATNYA JIKA ANWAR BERSUMPAH ?

Lelaki Belon (Bubble Man) dibawah ialah Chandra Wisnu, 57, seorang rakyat Indonesia yang mempunyai sebuah penyakit yang aneh.  Seluruh tubuhnya ditumbuni bonjolan tomor yang membuatkan beliau kelihatan seperti dilitupi belon. Chandra mula mengidap penyakit aneh ini ketika berusia 19 tahun. Pada ketika itu bonjolan bermula pada permukaan kulit muka. Apabila mencecah usi 24 tahun bonjolan merebak ke bahagian belakang sebelum akhirnya menutupi seluruh tubuhnya ketika berusia 32 tahun. Sungguhpun kelihatan agak jijik, Chandra ialah bapa beranak 4 dan sudah berkahwin selama 33 tahun. Penyakiyt ini bukan disebab  kerana beliau  bersumpah kerana mahu membuktikan  bahawa  beliau bersih dari tuduhan liwat kerana beliau sememangnya tidak pernah dituduh meliwat dan  beliau tidak pernah meliwat. Hanya malang  buat dirinya kerana mengidap penyakit sebegini. Apakah jika Anwar bersumpah dan jika  sememangnya dia yang melakukan maka beliau akan mendapat penyakit  seperti ini di dunia ini??? Iniklah sebab  dia takut untuk melakukan sumpah berkenaan. Hanya Allah yang mengetahui.




Selepas tubuhnya dipenuhi bonjolan Chandra menyuruh isterinya Nanik Tri Haryani, meninggalkannya. Tetapi Nanik enggan dan berkata
Link
"Melihat Chandra meneruskan hidup walaupun berpenyakit begini menunjukkan beliau seorang manusia yang tabah dan cekal. Saya tak boleh meninggalkan orang yang cekal sebegini"

True love and manly tears! Chandra sudah penat berubat tetapi doktor tidak mampu mengubatnya. Setiap hari dia memakai topeng dan sarung tangan bagi memastikan orang ramai tidak jijik melihatnya. Kini timbul pula masalah baru buat Chandra. Dua orang anaknya yang paling tua juga kini sudah mengidap penyakit yang sama. Beliau tidak mampu mendapatkan rawatan buat mereka kerana tidak mampu. SAD! Diharap di Indonesia ada rangcangan BERSAMA BAPAK atau BERSAMA LOE yang seakan Bersamamu. At least ada cara nak dapatkan bantuan untuk anak-anak beliau.

NIK AZIZ RASUAH :::

Pas akan terus guna kempen 'undi, syurga'
Nik Aziz Nik Mat
KOTA BHARU - Pas tetap dengan pendiriannya meneruskan kempen menegakkan syiar Islam dengan menekankan soal syurga apabila seseorang itu melahirkan sokongan kepada parti itu semasa pilihan raya, kata Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Berang dengan dakwaan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan, Nik Aziz berkata, pemimpin Barisan Nasional (BN) perlu mempelajari agama terdahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

“Tiap-tiap orang yang bercakap soal Islam dia akan sebut soal syurga dan neraka, dia (Datuk Abd Rahman) kena ingat, bercakap ini ada soal pahala dan dosa, jangan cakap sembarangan,” kata beliau ketika ditemui selepas kuliah Jumaat di Dataran Ilmu pagi ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Abd Rahman ketika Wacana Sinar Harian ke-12 kelmarin, yang mendakwa Pas melakukan rasuah politik paling tinggi dengan menjanjikan syurga kepada pengundi.

Friday, March 30, 2012

Jual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila

Sudah diperlihatkan dengan jelas di hadapan mata, bagaimana rasis dan chauvinisnya DAP, khasnya Lim Guan Eng dalam memerintah Pulau Pinang.  Begitu juga dengan sifat kuku-besi dan tidak telusnya sehingga suatu ketika dahulu membawa kepada perletakan jawatan Tan Boo Chang, kounselor MPPP yang mewakili PKR, akibat tidak puas hati dengan isu sPICE. 

Kini, satu lagi bukti ketidaktelusan dan sifat kuku-besi Guan Eng terserlah apabila beliau bertindak menjual projek pembangunan Bayan Mutiara kepada pemaju swasta.   Pelan pembangunan asal Bayan Mutiara mengandungi 5 blok kondominium, kawasan komersial, tapak sekolah dan tapak masjid. 

Pembangunan Bayan Mutiara seluas 103 ekar direkabentuk oleh PDC dan perancangannya telah diluluskan pada 2008/2009 dengan menggunakan pakar perunding PDC Properties dan PDC Consultancy.  PDC juga mempunyai anak syarikat pembinaan iaitu PDC Nusabina yang mampu melaksanakan pembangunan ini.

Namun, entah atas alasan apa dan sebab apa, kesemua perancangan yang bakal memberi manfaat dan keuntungan lumayan kepada PDC dan rakyat ini tiba-tiba dibantutkan oleh Guan Eng apabila beliau menjual projek pembangunan ini kepada Tropicana Ivory Sdn Bhd iaitu syarikat usahasama pemaju Ivory Properties Group Berhad dan Dijaya Corp. Bhd. dengan harga RM1.1billion.  Untuk makluman, Nilai Pembangunan Kasar projek ini ialah RM10 billion. 

Selain itu, perjanjian pembelian ini juga menimbulkan persoalan konflik kepentingan kerana kedua-dua pihak yang terlibat dalam membuat keputusan iaitu Ketua Menteri Inc. (CMI) dan PDC, diketuai oleh Guan Eng sendiri.

Jika Guan Eng ikhlas ingin membantu rakyat dan menjana pendapatan negeri, tentu beliau tidak akan membuat keputusan sebegini. Jelas, ada sesuatu yang tidak kena dalam pentadbiran Guan Eng dan DAP di Pulau Pinang.  Sekali gus, slogan CAT atau (Cekap, Amanah dan Telus) langsung tidak memberi erti. 

Lebih menyedihkan ialah kelulusan asal projek ini adalah termasuk dengan pembinaan masjid.  Dengan penjualannya, maka tapak masjid tersebut juga dijual bersama.  Lanjutan dari itu, beberapa pemimpin UMNO telah tampil untuk mendesak Lim Guan Eng supaya menjelaskan hal yang sebenar dan mengembalikan tapak masjid berkenaan kepada Majlis Agama Islam negeri.

Sekretariat Selamatkan Tapak Masjid di Bayan Mutiara akan ditubuhkan jika terbukti Kerajaan DAP Pulau Pinang menjual tapak masjid seperti yang terdapat dalam pelan pembangunan asal kepada syarikat pemaju swasta.

Maka satu lagi persoalan timbul, iaitu di manakah pemimpin-pemimpin PAS dalam isu ini?  Tidakkah mereka juga sensitif mengenai penjualan tapak masjid Bayan Mutiara ini?  Tidakkah mereka ingin memperjuangkan Islam sebagaimana yang dilaung-laungkan selama ini?

Yang pastinya, skandal Bayan Mutiara ini bukan sahaja membuktikan ketidaktelusan DAP, tetapi juga membuktikan sifat hipokrasi PAS dalam mempertahankan kedaulatan Islam. 

Selama ini juga PAS tidak pernah mengambil pusing soal pembinaan masjid atau platform dakwah yang kukuh untuk menyebar dan mendaulatkan Islam sama ada dari segi tarikat mahupun syariat.  Buktinya, selama 22 tahun memerimtah Kelantan, hanya satu masjid yang dibina oleh PAS dan selebihnya adalah dibina atas usaha UMNO.   Islam yang diperjuangkan oleh PAS hanyalah dari segi slogan dan pakaian semata-mata. Oleh itu, apalah erti tapak masjid Bayan Mutiara ini bagi PAS. 

Dengan sikap DAP yang rasis, tidak telus dan kuku-besi, serta sikap PAS yang tidak mengambil pusing nasib orang Melayu dan kedudukan agama Islam, kita menjangkakan yang kaum Melayu Pulau Pinang akan terus tertindas di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat.  Secara tidak langsung, kaum-kaum lain juga akan terjejas kerana nampaknya kerajaan negeri langsung tidak meletakkan kepentingan negeri dan rakyat dalam membuat keputusan. 

Sebagai rakyat marhaen, kita hanya mampu bertanya mungkinkah ada sesuatu antara Lim Guan Eng dengan Tropicana Ivory Sdn Bhd? 

Tetapi jangan lupa, sebagai rakyat marhaen juga, kita punya kuasa untuk memilih kerajaan yang akan memerintah negeri dan juga negara.

Susah kata TUN !!

TIADA PILIHAN LAIN MELAINKAN MENANG !!!

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata agar sukar untuk meramal keputusan pilihan raya umum akan datang kerana keadaan "agak mengelirukan".

Beliau berkata pelbagai andaian dibuat mengenai sokongan kepada Barisan Nasional, dengan ada yang mengatakan ia meningkat dan ada yang berpendapat sebaliknya.

"Apa yang pasti bukan mudah untuk BN mendapat dua pertiga majoriti kali ini. Pembangkang sekarang bukan seperti dulu, keadaan sekarang agak mengelirukan," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin bahawa BN hanya akan menang mudah di tiga negeri iaitu Johor, Melaka dan Pahang.

Mengenai kemungkinan sukar bagi BN mendapat majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat sebagai antara penyebab mengapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak belum mahu mengadakan pilihan raya umum ke-13, Dr Mahathir berkata beliau tidak boleh hendak membaca apa yang ada dalam fikiran Najib.

"Kemungkinan perkara itu ada benarnya dan tidak," katanya.
-----------------------------------------------------------------
Benar apa kata Tun Mahathir , bagi penulis di sebalik merasakan ini adalah masa yang terbaik, june bukan lah sebenarnya waktu yang terbaiuk untuk PRU 13 penulis  merasakan  keadaan sekarang ini tidak lah begitu stabi lagi bagi BN. apa apa boleh berlaku walaupun Anwar dan pembangkang dalam keadaan tertekan ketika ini dan  sokongan terhadap BN kian menampakkan pertambahan yang baik tetapi tidak lah begitu baik kerana  rakyat perlu diyakini  dengan lebih lagi.
Sebaik baiknya kita terus saja  berusaha  dan jangan menyentuh pasal PRU kerana BN masih ada masa lagi untuk mengadakan PRU yang baru.  Pemimpin  kita perlu terus bangun dan bekerja dengan lebih keras untuk memastikan BN akan menambahkan sokongan hari demi hari tanpa jemu untuk teru tutrun ke padang bertemu dengan rakyat.Kita jangan lah rasa terlalu selesa sekarang ini walaupun sudah merasakan sedikit selesa. Semua pemimpin dan ahli perlu memainkan peranan mereka  bagi mencapai matlamat untuk menang dalam PRU13 nanti. :::TB

PAK SHEIKH NUAR AL JUBURI TENGUK INI TAK LEH TAHAN MA......Pompuan jgn tgk !!!

Pak Sheikh Nuar al Jubur tak leh tahan ma...

Perkenalkan Marcio & Marcos Patriota. Dua orang hot twins ini ialah model hot dari Brazil. tak sabar lagi pak Sheikh tanya: berapa Darham bro::: Alessandra dan Adriana ka ? Pak Sheikh jawab dua dua sekali ::: Huh hebat Pak Sheikh..leh tahan ka pinggang , kan pinggang sakit ::: Apa korang ingat semua lelaki Brazil muka macam Ronaldinho ke?



Aduh aduh aduh dunia dunia apa nak jadi sekarang ini, kaki lubang  najis pun boleh ditaksubi oleh pak lebai dan ulamak ulamak PAS sehingga menggankat dia sebagai pemimpin mereka yang no satu.Buta kah  mata dan hati kamu semua. dia suka ini lah................




Laporan asal Homotography

GAMBAR GAY BERCUMBU PALING LAMA... - SALAH ANWAR GAY MAA...TEPAK KASI TARUK GAMBIR...

HA INI LAH DIA , TANYA  AMBIGA TANYA   AN WAR GAY  TANYA JUGA NIK AJIZ PAS FOR ALL YANG SEKUTU NYA SEDANG PERJUANGKAN...... ANU WAR GAY MEMANG MAHUKAN BUDAYA INI  DAN MENGHARAPKAN  AMBIGA YANG PERJUANGKAN. JANGAN KITA TOLONG BUDAYA INI TERCAPAI APABILA KITA MENYOKONG PAS KERANA PAS ITU DAPA  DAN DAP ITU PAKATAN PKR - PKR ADALAH AN WAR GAY. SAMA SAJJJJAAAAAA . TB KASI PANAS NGAN GAMBIR...

Khalid Kasut: Di Mana Adab Sopan Mu? cerita kasut pemimpin pakatan rakyat - mak tak ajar adat resam


KHalid Shoes Car



“Orang panggil saya Hasan Akidah, Ok, tapi orang panggil dia Khalid Gereja”!… Petikan kata-kata tersebut diungkapkan oleh Dr Hasan Ali, di salah satu ceramahnya di Selangor sekitar dua tiga hari lepas.
Kita semua dah maklum, gelaran Hasan Akidah cukup popular dikalangan penganut Pas Parasit, manakala gelaran Khalid Gereja pula agak top hingga menjadi sebutan ramai orang termasuklah ada tikanya turut menjadi bahan senda gurau penyokong Pas sendiri.
Bagaimana pula dengan Khalid Kasut? Mungkinkah suatu masa kelak gelaran Khalid Kasut bakal membayangi liku-liku hayat politik Khalid Ibrahim gara-gara sikapnya  yang segan untuk berenggang dengan kasut kesayangan?
Sehari dua lepas beberapa blog telah memaparkan gambar Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim yang duduk bersila sambil memakai kasut semasa menziarahi sebuah keluarga Melayu Islam.
Amat jarang orang Melayu Islam yang masuk ke dalam rumah tanpa menanggalkan kasut apatah lagi duduk bersila di atas tikar & karpet dengan kasut masih lekat di kaki.
Malah tidak kira di dalam rumah atau di dalam surau mahupun masjid, suka atau tidak, kita di ajar supaya menanggalkan kasut atau sandal sebelum memijak ruang dalam kerana jika gagal mengikutinya nampak sangat mak ayah kita kurang memberi tunjuk ajar atau dalam bahasa mudah – kurang ajar dan takde adab.

Begitu juga kiranya kita menziarahi keluarga fakir yang mungkin rumahnya hanya ada satu ruang saja, di situlah tempat makan, tidur dan berehat mereka sekeluarga ataupun di pusat pemindahan banjir/bencana yang menyediakan satu ruang untuk satu keluarga tinggal sementara di dewan, lagilah teramat kurang ajar dan tak beradabnya bila kaki kita yang masih berkasut memijak-mijak tikar atau karpet yang menjadi tempat mereka tidur, duduk dan berehat.

Soal mahal atau murah kasut kita, busuk atau wangi bau cagu kaki, tetap kasut wajib ditanggalkan sekalipun mungkin stokin yang di pakai berbau semerbak menusuk rongga hidung dek kerana seminggu tidak di basuh.

Berbalik semula pada Khalid Kasut yang barangkali dia dah terlebih ajar dengan gaya korporat western life dan agaknya dah terbiasa makan minum dan tidur di dalam rumah tanpa sesaat kasutnya ditanggalkan. Maklumlah bekas korporat maybe gaya hidup kena follow cara keparat barulah melambangkan taraf & darjat. Gitukah?

Tapi kot manapun, alang-alang sekarang dah memegang portfolio agama Islam takkanlah tak reti-reti walau sedikitpun soal adat dan adab serta perihal kebersihan yang dianjurkan oleh Islam. Entah-entah tahi khinzirun mana yang kita terpijak dan terlekat di tapak kasut alih-alih terpalit pula di atas tikar tempat berehat dan tidur, haru biru jadinya.
Tak tahulah samada kebetulan atau agaknya sudah takdir Illahi sejak azali untuk dijadikan renungan kepada kita semua barangkali, masalah memakai kasut tak kena tempatnya ni agak sinonim sungguh dengan gaya kepimpinan Pakatan Rakyat.

Dulupun dah pernah berlaku kes yang lebih kurang sama di Perak bilamana pemimpin DAP, Nga Kor Ming pun begitu gemar dengan kasutnya hingga sayang sekali untuk ditinggalkan di luar pintu rumah.

Selain itu, baru saja seminggu dua lepas di Kuala Lumpur, Nurul Izzah telah membawa ramai wartawan Cina pro PR untuk merakamkan aktiviti lawatan propagandanya, terjadi juga kejadian sebegini bezanya kali ini ia berlaku di Rumah Allah (Surau di Kampung Kerinchi, Lembah Pantai).
* Untuk pengetahuan balaci Pas, Nurul Izzah adalah YB Parlimen Lembah Pantai merangkap Naib Presiden PKR yang juga anak kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim. Di masa yang sama, Presiden PKR ialah ibu kepada Nurul Izzah dan isteri kepada Anwar. Saja nak bagitahu, PKR ni parti family & kroni only :)
Entah di manalah agaknya dakwah Islamiah yang kerap balaci Pas gebang kononnya dah berjaya melembutkan hati non muslim pro PR kepada Islam.

Yang nampak sangat sejak dulu hingga kini ialah disebabkan dakyah sesat dan sikap jahil murakkab pemimpin Pas yang terbukti gagal menunjuk ajar perkara yang betul pada DAP, hasilnya macam yang kita sedang lihat sekarang inilah.

Maruah orang Melayu Islam semacam hanya dipandang sebelah mata hanya layak setaraf debu kotor yang melekat di kasut saja.

Surau pula dah jadi tempat lepak tanpa aurat di tutup.

Dahlah madrasah di Kedah hendak di robohkan dan tanah wakafnya nak di ambil demi kepentingan membangunkan supermarket, di surau Kampung Kerinchi pula kasut amoi pro PR mengotori ruang solat dan peha putih menodai kesucian Rumah Allah. Parah sungguh.

Sia-sia Pas melaungkan Islam sambil mengepau duit rakyat mengisi tabung dan dana itu ini, tapi dakwah sesama PR sendiri pun gagal dilaksanakan. Sekarang, tak pasal-pasal, Khalid Kasut pun turut sama jadi kurang ajar dan tak beradab selepas terikut dengan tabiat buruk pemimpin DAP.
Kasut letaknya di kaki, takdir kaki pula fungsinya untuk berdiri dan memijak. Penulis menyerulah pada sekalian orang Melayu Islam, cuba-cubalah renungkan petunjuk yang Allah s.w.t dah zahirkan ini.
Kalau sekarang ini taraf rakyat hanya di celah tapak kasut pemimpin PR, jangan duk peliklah jika mereka menang PRU 13 kelak mungkin ada antara kita yang makan nasi berlaukkan kulit kasut ataupun entah-entah ada kaki yang bakal memijak kepala. Tak ke haru dibuatnya.


untuk HIMPUNAN  BERITA  POLITIK TERKINI JOM LIKE DAN SUPPORT TB - KLIK SINI

Pembangkang sememangnya menerima dana asing bagi mewujudkan politik di negara ini.

Pihak pembangkang khususnya PKR telah menjadikan isu kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang yang dibina oleh Lynas Malaysia Sdn Bhd sebagai isu politik.

Penyokong pembangkang serta rakyat tempatan telah digembeleng sejak setahun lalu untuk menentang projek tersebut.

Tujuan utamanya ialah untuk menutup kilang Lynas yang yang menelan belanja dan pelaburan asing lebih RM700 juta bagi negeri Pahang.

Bermacam-macam tohmah dan dakwaan dilemparkan terhadap projek tersebut antara lain bahawa projek tersenut membahayakan rakyat Pahang serta alam sekitar kerana kononnya risiko bahan buangan beradioaktif hasil pemprosesan bahan mentah nadir bumi yang dilombong dari Australia.

Bagaimana pihak kerajaan pusat dan kerajaan negeri termasuk semua agensi yang bertanggungjawab dalam pelesenan dan pemantauan kilang tersebut telah memberi jaminan bahawa kilang tersebut selamat dan tidak berisiko tinggi seperti mana yang didakwa oleh pembangkang.

Malah ahli parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat yang merupakan pakar kajian nuklear telah mengesahkan tapak loji memproses nadir bumi Lynas adalah selamat dengan pemantauan yang mengikut prosedur.

Sekaligus kenyataan yang datangnya dari seorang pakar dan professional seperti Dr Che Rosli menyanggah dakwaan-dakwaan berbaur politik dan tidak berasas daripada kumpulan kempen anti-Lynas yang diketuai oleh Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh.

Jka dikaji sejarah kempen anti-Lynas, agak menghairankan mengapa DAP yang juga rakankongsi PKR dan PAS dalam Pakatan Rakyat membantah penubuhan jawatankuasa bagi menilai penubuhan kilang Lynas.
DAP mahu menampakkan bahawa parti itu tidak anti-pembangunan dan pelaburan tetapi secara senyap dan sembunyi memberi dokongan kuat kepada kempen tersebut.

Ini terbukti dengan kehadiran dalam setiap demonstrasi dan bantahan yang diadakan sama di Kuantan atau di Kuala Lumpur.

Lebih daripada 90 peratus yang hadir terdiri daripada ahli dan penyokong DAP, hanya segelintir kecil penyokong PKR dan PAS menyertai mana-mana perhimpunan anti-Lynas.

Ini membuktikan bahawa wujud agenda tersembunyi yang tidak mahu didedahkan oleh DAP.

Menurut sumber dalaman kempen anti-Lynas sendiri, Fuziah dan kuncu-kuncunya mampu menerajui kempen mampu bertahan lebih setahun kerana sokongan dana yang besar.

Dana tersebut dikatakan diberikan oleh sebuah negara Asia yang juga merupakan antara pengeluar terbesar nadir bumi dunia.

Kalau tidak masakan Fuziah dan kumpulan anti-Lynas yang besar mampu mengadakan kempen yang tersusun dan teratur, malah mampu membawa aktiviti-aktiviti mereka hingga ke Australia.

Semuanya ini memerlukan kewangan yang besar dan pembiayaan hanya mampu diberi oleh pihak yang mempunyai kepentingan dan berasa terancam dengan wujudnya kilang Lynas di Gebeng.

Ertinya DAP dan PKR telah menjadi kuada tunggangan negara asing untuk menjejaskan ekonomi dan iklim pelaburan Malaysia.

Tindakan Fuziah dan kumpulan anti-Lynas bolehlah dianggap sebagai usaha khianat terhadap negara mereka sendiri dan sudah tentunya pihak berkuasa harus menyiasat sumber dana yang diperolehi serta agenda tersembunyi pembangkang dengan menggunakan rakyat yang dipergunakan.

PAS telah menghidu agenda jahat PKR dan DAP dan oleh kerana itu sejak awal algi telah menunjukkan sikap dingin terhadap usaha menentang projek tersebut.

Hakikatnya kempen anti-Lynas adalah contoh yang menjadi bukti kukuh bahawa dakwaan pihak pembangkang sememangnya menerima dana asing bagi mewujudkan ketidakstabilan politik di negara ini.

Pembangkang akan menggunakan apa jua cara untuk merampas kuasa politik sekalipun bersekongkol dan didokong dana besar negara asing.

untuk HIMPUNAN  BERITA  POLITIK TERKINI JOM LIKE DAN SUPPORT TB - KLIK SINI

Thursday, March 29, 2012

PANASSS : Korang tenguk betul2 muka Anwar dan Shamsidar kemudian tenguk muka Azmin dan Wan Azizah jawapannya Nalakarupan - Betul tak???

Aku pernah main cerita ini dulu sewaktu Anwar di bebaskan kes liwat Saiful Bahari. Popular post juga. Sebaik saja hakim mengumumkan Anwar bebas , inilah reaksi yang dapat dirakam di luar mahkamah. Lihat gambar keceriaan Shamsidar dan Anwar ,Lihat  Azmin kecewa, Wan Azizah lagi kecewa , Why why why ......aku tak perlu jawab , nanti aku salah jawab. korang jawab lah sendiri lepas lihat gambar ini.
baca ratikel penuh sebelum ini klik  kat sini.

kalau korang setuju , korang klik like kat sini

KENAPA SEMUA SAHABAT KARIB ANWAR AKHIR NYA JADI MUSUH - NALA KARUPAN AKAN TENTANG SAMPAI HABIS - ANWAR BINGUNG!


Beberapa hari berlalu sejak Anwar Ibrahim secara rasmi memfailkan notis saman terhadap bekas rakannya Datuk Nallakaruppan, namun tidak ada tanda langkah tersebut mampu menyebabkan Nalla mengunci mulut untuk seketika mahupun untuk satu tempoh yang panjang.

Tambahan pula Nalla tidak keseorangan untuk menghadapi saman Anwar di mahkamah kelak apabila turut mendapat sokongan rakan-rakan lain terutama sekali dari kalangan bekas pemimpin PKR seperti Ezam Mohd Nor, N. Gobalakrishnan, Zahrain Mohamed Hashim, Annuar Shaari dan beberapa yang lain.

Malah ugutan kekerasan oleh dua orang penyokong Anwar sehari lepas yang mahu Nalla berhenti bercakap isu berkaitan Anwar Ibrahim juga tidak berdaya menggugat tekadnya untuk terus membongkar salahlaku Ketua Umum PKR itu.

Semasa sidang akhbar semalam, sekali lagi secara terbuka Nallakaruppan menegaskan Anwar sebagai seorang biseksual dan tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri ataupun Ketua Pembangkang di parlimen - satu kenyataan yang agak memedihkan seumpama menambah garam pada luka.

Manakala itu, peguam terkemuka yang mewakili Nallakaruppan, Datuk Seri Shafie Abdullah pula meminta peguam bela Anwar segera menyerahkan writ saman di pejabatnya bagi mempercepatkan proses perbicaraan yang sekiranya mendapat kerjasama semua pihak berkemungkinan dapat diselesaikan kes tersebut dalam tempoh dua bulan ke tiga bulan.

Keyakinan di pihak Nallakaruppan banyak berkaitrapat dengan faktor beberapa bukti penting yang memihak kepadanya termasuklah berkaitan dengan penglibatan isteri Azmin Ali, Shamsidar yang pernah banyak kali menjadi 'santapan' Anwar Ibrahim.

Dalam pada itu, tekanan yang bertali arus dari Nallakaruppan telah menyebabkan Anwar seakan naik angin apabila mengherdik wartawan setelah soalan berkaitan samannya ke atas Nallakaruppan diajukan.
Menurut wartawan Agendadaily, Anwar Ibrahim seperti hilang kesabaran bila diminta mengulas isu saman. Suasana dilaporkan sedikit tegang tambah lagi bila wartawan terbabit menyarankan supaya Anwar mempercepatkan proses saman kes tersebut.

Dalam kes Nalla lawan Anwar ini, faktor bila kes perbicaraan saman akan bermula dan selama mana ianya berlangsung banyak bergantung pada pihak Anwar, itulah hakikatnya.

Pada masa sekarang Anwar hanya baru saja memfailkan saman, namun hingga kini writ saman tersebut belum juga diserahkan kepada Nalla sendiri mahupun peguamnya. Jika Anwar serius, sepatutnya sejak dari awal lagi selepas saja saman difailkan, writ saman segera diserahkan kepada pihak Nalla.

Apapun, kita tunggu dan lihat sehingga bila Anwar boleh bertahan dengan asakan & desakan umum yang mahu beliau menyegerakan kes ini. Di pihak Nalla, tekad dan kesungguhannya untuk menghadiri perbicaraan mahkamah sudah terserlah sejak awal lagi hingga kini tetap utuh tidak berganjak.

Ramai yang menantikan penghujung kes ini dengan penuh minat tinggal lagi cuma Anwar sahaja yang masih kelihatan seperti blur & tidak tentu arah, seakan mengiakan beberapa maklumat dalaman PKR yang menyebut game plan Anwar jauh tersasar daripada yang dijangkakannya.

AZMIN KENA FLYING KICK HASAN ALI : BISU DAN DAYUS : SAMANLAH ORANG KATA BINI KO KENA ..........



Apa bila di sanggah oleh Datuk Hasan Ali baru-baru ini, Azmin Ali masih mendiamkan diri berhubung persoalan yang diajukan.

Azmin yang baru-baru ini mengatakan bahawa Hasan Ali menggunakan wang kerajaan negeri hingga mencecah lebih RM 300 ribu dalam Dewan Undangan Negeri kini hilang punca oleh soalan bertubi-tubi dari pada Hasan Ali.

Hasan yang mungkin naik berang dengan tuduhan Azmin dan tuduhan itu dinafikan oleh Menteri Besar dengan mengatakan bahawa semua kos membabitkan pengubahsuaian pejabat Hasan Ali di adalah dalam pengetahuan dan kelulusan pejabat Menteri Besar.

Hasan kemudiannya membuat pertanyaan tentang saham yang dimiliki oleh Azmin serta isteri beliau yang mencecah nilai jutaan ringgit diperolehi dari sumber mana?

Hasan membuat pertanyaan setelah beliau mengetahui Azmin serta isteri mempunyai saham bernilai lebih 10 juta ringgit semasa beliau (Azmin) menjadi setiausaha sulit kepada Anwar Ibrahim yang menjadi Timbalan Perdana Menteri pada ketika itu.

Azmin juga didesak untuk menjawab soalan bahawa isteri beliau dikatakan mempunyai hubungan sulit dengan Anwar Ibrahim dan meminta supaya ujian DNA dilakukan keatas anak Azmin bagi mengesahkan siapa bapa kandung sebenar remaja tersebut.

Soalan-soalan maut yang dikemukakan oleh Hasan kali ini nampaknya membuatkan Azmin dan Shamsidar (isteri azmin) tak lena tidur malam.

Nampaknya Azmin dah jolok sarang tebuan, habis bengkak tapi bukan badan yang bengkak adalah hati Azmin, mungkin lepas ni Azmin akan mengemukakan saman terhadap Hasan kerana mendedahkan perkara yang selama ini hanya menjadi bayangan terhadap perilaku Azmin. 
AZMIN DAYUS :NO BALLS : SAMAN LAH AZMIN : ORANG KATA BINI KO KENA MAIN NGAN BOS KO , APA LAGI SAMAN LAH , MELAINKAN IANYA BENAR ; TAK LEH BUAT APA APA LAH. NALAKARUPPAN PUN TUNGGU ANK SIARKAN BUKTI : NUAR PUN TAK BERANI NAK CEPAT KAN KES SAMAN. 

JOM SUPPORT TB : KLIK SINI LIKE

NIK AZIZ +PISTOL+GANAS = MACAM TAK CAYA TAPI BENAR




Pang Pang Pang Pang ///mapuh mapuh mapuh mu Cilako Cilako Cilako , Nik Aziz main pistol le[ads ni main taik.

Ishhhhhhh  nape kerah sangat pemetik ni, ishhhhhhh dob boleh petik ....


oh hok ni lagi panjang, ambo nyer secetot ajer.... kalau dapat panjang ni huh.......
tak akan ku le[askan mu , siang dan malam. bukan senang nak dapat pestol ni.

sila klik like untuk suppport TB di sini

Anwar Naik Angin bila wartawan AD suruh segerakan nicara saman Nalakarupan ?

anwar-shamsidarxx
 Tentu ramai pelik bab Datuk Seri Anwar Ibrahim saman Senator Datuk S Nallakarupan kerana dakwa beliau seorang biseksual.Memang betul bekas rakan tenisnya itu mencabarnya agar saman.Cuma peliknya di sini bukankah Datuk Sharzly Eskay Abdullah  @ Datuk T  yang dedah video seks 99.9 peratus tulen juga sudah lama cabarnya agar saman tetapi saman tak muncul-muncul.

Jangan kata wartawan tetapi budak bodoh mana pun akan bengong memikirkannya.

Lagi satu soal timing.

Apakah Anwar semata-mata nak sahut cabaran rakan tenisnya itu sebab nak 'coverline' menjelang hampirnya pilihanraya.

Jawabnya sendiri fikir.Namun dakwa Nalla itulah nawaitunya.

Umum tahu sesuatu kes itu pastinya bukan dapat selesai dalam masa singkat macam kes liwat Saiful Bukhari Azlan.

Sedangkan Nalla sudah membuat dakwaan mengenai skandal Anwar sejak tahun 2007 bila beliau keluar PKR.

Soalnya kenapa sekarang? Juga kenapa Nalla sahaja dan Eskay yang tampil lengkap dengan video...tidak.

Eskay sudah membuat pendedahan yang sensasi itu pada 21 Mac 2011.

Logik akal akan berkata kalau Anwar mahu buktikan beliau bukan seperti didakwa Nalla elok sangat beliau minta kes itu segera dibicarakan.

Cepat bicara dan dapat dibuktikan dakwaan Nallakarupan tidak benar, imej Anwar akan bersih dan ini menguntungkan masa depan politiknya yang bercita-cita jadi Perdana Menteri.

Namun seperti yang diduga Ketua Umum PKR itu 'angin satu badan' bila ditanya wartawan Agendadaily sama ada beliau mahu mohon kes itu disegerakan.

Ini jawapan Anwar dalam sidang media selepas beliau mempengerusikan mesyuarat pimpinan Pakatan Rakyat di pejabatnya di bangunan Parlimen, petang Rabu:

“Ini urusan mahkamah. You tau pandangan UMNO yang you wakili untuk aibkan orang. Guna orang untuk aibkan saya. Saya kena bersihkan (saman Nallakarupan). You nak suruh saya buat apa lagi.
“Datuk Seri kena minta cepatkanlah, biar bukti tak salah,” ujar wartawan Agendadaily bila mendengar beliau kata begitu.

Jawab Anwar pula, “Macam mana nak saya percepatkan. Mahkamahlah putuskan. Kalau you boleh arah, you arahlah,”.

Keadaan ketika ini nampak agak tegang dan semua wartawan yang ada juga diam melihat pertembungan Anwar dengan wartawan Agendadaily yang kerap jadi sasaran tohmahannya kononnya suara UMNO.

Jelas jawapan umum Anwar begitu tidak disenangi kalangan wartawan di situ.
Kata orang kalau berani sangat mintalah kes dipercepatkan.Itu saja. Straight to the point.

Bagi kalangan wartawan gelagatnya sudah tidak menghairankan melihat beliau boleh 'buat bodoh' selamba saja pada kes dakwaan video seks yang masih hangat diperbualkan.

Lim Kit Siang, Datuk Husam Musa, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan Fuziah Salleh yang ada dalam sidang akhbar itu juga diam melihat Anwar seolah-olah mahu bertikam lidah dengan Agendadaily.

Ada wartawan yang kedengaran berbisik biarlah sama-sama tengok sepandai mana tupai ini melompat.

Setidak-tidaknya dari insiden itu rakyat akan tahu, orang yang mengidam nak jadi Perdana Menteri tidak berani jawab isu yang kena batang hidungnya sendiri.

Sementara itu dalam sidang media itu juga, Anwar yang sebelum ini tidak banyak sentuh isu pasal murtad di Selangor, kali ini nampak 'terpanggil' untuk hentam Datuk Dr Hasan Ali yang dedahkan usaha memurtadkan orang Islam di negeri tersebut.

Hendak tunjuk beliau pemimpin yang kononnya adil, Anwar berkata, kalau ada mana-mana  paderi  menghasut dan langgar peraturan (cuba memurtadkan orang Islam),ada peraturan dan undang-undang yang boleh diambil tanpa beliau pertikai.

“Jadi masalah bila dibangkit bekas pimpinan PAS Selangor (Dr Hasan) yang kata ada langkah besar-besaran Kristiankan orang Melayu. Ini propaganda UMNO untuk perkukuh UMNO dan takutkan orang Melayu seolah-olah ada gerakan Kristian besar-besaran.

Sedangkan semua orang tahu Dr Hasan sudah membuat dakwaan ini sejak beliau masih Exco 

Kerajaan Negeri Selangor lagi.Dakwaan Dr Hasan waktu itu telah mencetuskan rasa kurang senang dikalangan pimpinan PKR,PAS dan DAP yang dikatakan bimbang kehilangan undi bukan Melayu.

Nampaknya UMNO kena tuduh lagi. Semua mesti dikaitkan dengan UMNO.Pembangkang tanpa menuduh UMNO, tidak sempurnalah perjuangan mereka.

Namun ada tafsiran lain bila Anwar tiba-tiba menghentam Dr Hasan.
Ibarat pepatah, cukit paha kiri, paha kanan sakit juga.

Bukankah bekas Exco Selangor itu ada tanya lima soalan pada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali termasuk soal dakwaan Anwar ada hubungan intim dengan isterinya,Shamsidar Tharin

PR bangga kerana Anwar Hero Film ini capai BOX Office RM80 juta seminggu

Awal Dan Scha Nikah 4 Mei, Siaran Langsung Di Astro Ria

Akhirnya petang tadi di Flora Cafe, Ampwalk, Awal dan Scha telah pun mengumumkan tarikh pernikahan dan persandingan mereka. Tarikh keramat pernikahan bagi bakal pengantin baru ini ialah 4 Mei di Pullman Putrajaya manakala majlis persandingan pula pada 6 Mei di PICC, Putrajaya.
gambar pernikahan awal dan scha
Dan kepada peminat Scha ataupun Awal, ada berita baik buat anda semua. Majlis pernikahan mereka akan disiarkan secara langsung di Astro Ria untuk tatapan anda semua. Dan seperti majlis perkahwinan Lisa Surihani dan Yusry, Astro Ria turut akan menyiarkan episod-episod khas perkahwinan Scha dan Awal.
gambar pernikahan awal dan scha
Untuk makluman, Scha telah pun dirisik oleh Awal kira-kira 6 bulan yang lepas. Dan Awal turut menerangkan bahawa proposal yang dilakukan menerusi rancangan Propaganza baru-baru ini ialah sesuatu yang dia sendiri mahu lakukan buat pihaknya. Tidak ada kaitan dengan mana-mana pihak ataupun tidak mengikut adat Melayu.
gambar pernikahan awal dan scha
Satu fakta menarik tentang pasangan ini ialah ketika menghadiri kursus kahwin baru-baru ini, Scha sebenarnya sedang menghidap penyakit demam denggi. Sebaik sahaja tamat kursus kahwin, Scha dimasukkan ke hospital selama seminggu. Apa pun tahniah Abang Nara ucapkan kepada Scha dan Awal. Nantikan gambar sekitar majlis pengumuman perkahwinan mereka berdua sebentar lagi.

sumber :  http://beautifulnara.com/

Klik sini untuk berita terkini  dan klik liked to support TB

Wednesday, March 28, 2012

Azmin dicabar saman pihak buat tuduhan - Selama ini kenapa Azmin membisu saja ????

azmin_ali33Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali dicabar supaya menyaman mereka yang sejak kebelakangan ini secara terbuka membuat pendedahan dan dakwaan terhadap diri dan keluarganya.

Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah, Zamil Ibrahim, berkata Mohamed Azmin seharusnya berani tampil dan menjawab semua yang dibangkitkan oleh ramai pihak.

“Banyak perkara didedahkan sejak kebelakangan ini dan ada blogger yang secara terang-terang menghentam pemimpin kanan PKR itu termasuk membangkitkan isu berkaitan keluarganya. Jika apa yang didedahkan itu tidak benar... mengapa Mohamed Azmin tidak menyaman mereka kerana budaya (saman) bukannya perkara baru bagi pemimpin pembangkang.

“Mohamed Azmin harus jawab semua perkara itu dan bukannya mencari kesalahan dan mempertikaikan orang lain,” katanya dipetik dari Berita Harian Rabu.

Kelmarin, Bekas EXCO Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mencabar Mohamed Azmin supaya menjelaskan butiran sumber kewangannya untuk membeli saham bernilai jutaan ringgit ketika menjadi pegawai kerajaan pada 1992 hingga 1994 daripada terus mencari kesalahan orang lain.
Mohamed Azmin yang juga ADUN Bukit Antarabangsa diminta segera berbuat demikian kerana ketika itu beliau hanya pegawai kerajaan biasa yang tidak mampu memiliki banyak wang untuk membeli saham bernilai berjuta-juta ringgit.

Rabu lalu, bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, sejak beliau mendedahkan maklumat itu menerusi laporan polis pada 17 November 2009 sehingga sekarang, Mohamed Azmin masih gagal menjawab atau memberi penjelasan mengenainya.

Sementara itu, Zamil berkata, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) juga harus memperjelaskan status siasatan kes berkenaan kerana Anuar sudah menyerahkan dokumen sebagai bahan bukti kepada pihak berkuasa.

“Seluruh rakyat sedang menunggu penjelasan Mohamed Azmin dan kita amat berharap pihak berkuasa memperjelaskan status siasatan berhubung isu berkenaan,” katanya.

Azmin juga dicabar menyaman sesiapa yang berkenaan yang menyebar tentang isterinya. Dayus ke Azmin apabila  orang menuduh isterinya mempunyai hubungan dengan bos nya, Bukan setahun dua tetapi sudah lama namun sehingga hari ini Azmin terus membisu tidak menyaman. Azmin dicabar menyaman Nala Karuppan. kalau berani.

Tanda sokongan sila klik like  di sini dan follow saya di FB untuk berita terkini dan terbaru politik klik sini

FITNAH JAHAT BARD KEPADA AHLI UMNO BAHAGIAN SEREMBAN

JAWAPAN KEPADA SIDANG AKHBAR DAN FITNAH JAHAT CHEGU BARD SIANG TADI DI RAHANG,  CHEGU BARD " HABIS DAH,,,,," INI SEMUA KERJA  ORANG UPAHAN BARD

Chegu Bard minta UMNO Seremban bertanggungjawab ke atas insiden serangan Ketua Menteri P.Pulau Pinang - Siapa Bard ni? UMNO  NS nak tunduk dengan dia.

katanya Parti Keadilan Rakyat Rembau menggesa Umno (Seremban) Negeri Sembilan mengambil tanggungjawab penuh dengan memohon maaf dan mengambil tindakan dengan terhadap ahli dan pemimpin mereka yang terlibat dalam serangan bersifat perkauman terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang. Dalam kejadian tersebut beberapa orang telah cedera termasuk seorang wartawan yang dipukul beramai ramai oleh penyerang.

Apakah Chegu Bard ada bukti orang yang cedera itu dipukul oleh Ahli UMNO Seremban dan apakah senjata yang mereka guna untuk memukul Lim Guan Eng atau  ahli PKR. Jika benar ini berlaku adalah wajar Chegu Bard pergi saja buat lapioran polis kerana kita ada undang undang, setakat  mahu cari publisiti murahan lebih baik tak payah  sebab kamu DAH HABIS  DAH.......
KATA BARD LAGI: Bersama kenyataan media ini di sertakan sebahagian bukti bergambar yang mengaitkan ahli dan pemimpin Umno (Seremban) N.Sembilan terlibat dalam kejadian tersebut. Dalam gambar tersebut jelas kelihatan penyerang mengenakan kemeja dan topi tertulis Pemuda Umno Seremban.-
 Apakah ini bukti kukuh , mungkin juga yang memakai baju dan topi yang bertulis UMNO bahagian Seremban adalah orang orang yang diupah oleh Che Gu Bard.

Pada hari yang sama (berdasarkan maklumat yang ada) sememangnya pemuda Umno dari Negeri Sembilan berada dan berkumpul dalam program yang turut melibatkan pemimpin Umno Pulau Pinang. Selepas program tersebutlah mereka ramai - ramai berkonvoi dan melakukan jenayah serangan 'gaduh gempar di tempat awam'.  
 Ini jenayah serius kerana serangan jenayah ini dilakukan kepada Ketua Menteri P.Pinang dalam majlis rasmi.- Ini satu Fitnah  jahat Chegu Bard yang mahu menyamakan ahli UMNO macam samseng parti keadilan termasuk dirinya.

Terdapat banyak rakaman boleh disaksikan dalam internet termasuk seperti You Tiub yang jelas penyerang dari Umno ini menjerit perkataan lucah dan menghina bersifat perkauman.-
 Ini biasanya kerja orang orang upahan chegu bard yang DAH HABIS. BARD LUPAKAH MACAM MANA HIMPUNAN BERSIH DAN BETAPA GANASNYA HIMPUNAN BERSIH - JANGAN SAMAKAN PERBUATAN DAN MAKANAN KAMU DENGAN PERBUATAN ORANG UMNO. INI SEMUA KERJA  ORANG UPAHAN KAMU.

Telah dibuat beberapa laporan polis namun amat mengecewakan tidak ada tindakan serius diambil selepas itu. PKR Rembau juga akan membuat satu lagi laporan dengan menyerahkan bukti bergambar kepada pihak polis.- 
 Kalau  laporan tak ada bukti sahih , janganlah salahkan pihak polis pula.

PKR Rembau mencabar Umno (Seremban) Negeri Sembilan untuk mengambil tanggungjawab penuh memohon maaf secara terbuka seterusnya menamakan semua ahli dan pemimpin mereka yang terlibat termasuk yang dibawah umur. Umno juga harus mengambil tindakn disiplin terhadap mereka jika Umno tidak merestui tindakan tersebut jika tidak jelas Umno sendiri terlibat dan merestui jenayah ini.-   
Fitnah yang jahat dari Chegu Bard yang mengupah budak bawah umur memakai  baju UMNO bahagian Seremban dan m,enuduh UMNO yang lakukan.

Rakyat diseru menilai insiden ini sewajarnya dan menjadikan ini satu lagi alasan kukuh untuk menolak Umno khususnya di N.Sembilan. Jelas Umno menjadi pelindung kepada gangsterisme dan mendidik anak anak muda termasuk bawah umur untuk menjadi penjenayah keganasan. Siapa sebenarnya Gengster .tenguk gambar ini.
wei Bard siapa Gengster sebenarnya : DAH HABIS DAH......

JOM SOKONG TB KLIK DAN LIKE SINI  UTK BERITA POLITIK TERKINI KLIK SINI

BUKU BERTEMU RUAS : BUKTI FOTO ANWAR BERSAMA ISTERI AZMIN ALI DI TIVOLLI VILLA !!

Kalau Datuk Seri Anwar Ibrahim merasa beliau sudah dapat tutup mulut Senator Datuk S Nallakarupan yang dakwanya biseksual dengan menghantar notis 48 jam tuntutan RM100juta Khamis lalu…nampaknya beliau silap besar

.Pagi Sabtu bekas rakan tenis Anwar semasa beliau Timbalan Perdana Menteri dulu,tampil adakan sidang akhbar bersama rakan-rakannya Senator Ezam Mohd Nor,Ummi Hafilda dan Anuar Shaari.

Pada sidang akhbar di Kuala Lumpur yang dihadiri ramai wartawan dan jurugambar itu Nalla menegaskan beliau TAK AKAN LAYAN notis tuntutan itu dan kini tertunggu-tunggu surat saman segera dari Anwar agar mereka dapat bersemuka di mahkamah.

Serentak dengan itu beliau mendakwa notis tuntutan itu hanya gempak ‘cover line’ Anwar untuk tunjuk kepada rakyat beliau sudah ambil proses undang-undang terhadap dakwaan itu semata-mata kerana pilihanraya umum ke 13 sudah dekat.

Katanya Anwar pernah menghantar satu notis seumpama itu pada satu dakwaannya yang lain tidak lama dulu tetapi beliau tidak ambil langkah followup untuk samannya.


Isnin lalu,dalam sidang akhbar Nalla secara terbuka dakwa Anwar biseksual dan mahu beliau menyamannya jika itu fitnah.Esoknya, Naib Presiden PKR yang juga seorang peguam, N Surendran buat kenyataan kata Anwar akan hantar notis tuntutan RM100 juta kepada Nalla.

Turut kena notis berkenaan ialah akhbar Utusam Malaysia yang menyiarkan dakwaan Nalla.Nalla kata beliau terima notis 48 jam itu Khamis.

Ezam pula memberitahu selain notis yang tidak ada followup pada Nalla tidak lama dulu …perkara sama juga berlaku pada notis Anwar pada Dr Chandra Muzaffar.Bekas Setiausaha politik Anwar itu yang turut dakwa Anwar biseksual kata bekas bosnnya itu hingga ke hari ini tidak ambil langkah membatalkan perkara dalam keputusan bertulis tiga hakim ke liwat pertama dulu yang kata kejadian liwat berlaku.

Katanya jika tidak betul dakwaan itu,Anwar sepatutnya sudah mengarahkan peguamnya meminta mahkamah membatalkan perkara itu dalam keputusan bertulis berkenaan.

Ummi Hafilda yang menyifatkan sidang akhbar bersama mereka itu sebagai tanda bermulanya ‘ perang nuklear’ terhadap Anwar...secara terbuka mendakwa beliau mempunyai bukti gambar yang diambilnya sendiri menunjukkan Anwar masuk ke Tivoli Villa bersama isteri Azmin Ali yakni Shamsidar Taharin.

Dakwannya Anwar yang waktu itu Timbalan Perdana Menteri pergi ke situ menaiki kereta Nalla.Nalla,Ezam,Ummi dan Anuar pada sidang akhbar itu juga secara bersama berikrar untuk terus berperang membuat pendedahan selanjutnya hingga menjelang PRU13 agar rakyat tahu perangai sebenar Anwar. - Agendaily.
Tanda sokongan sila like di sini

Comming Soon di Pawagam ::::Cinta Politik Azizah Nuar

Kalau dulu kita cuma mendengar kisah cinta monyet, cinta sejati, cinta palsu atau cinta tiga segi, tetapi hari ini ada satu lagi jenis cinta iaitu cinta politik.Cinta politik ini boleh dilihat dengan jelas di kalangan pemimpin-pemimpin yang terkantoi terutamanya dalam skandal yang melibatkan seks.

Contohnya, apabila seorang pemimpin itu tertangkap berkhalwat atau berzina, maka dengan segeralah dia menunjukkan cintanya terhadap isteri, seperti membawa isteri ke hulu ke hilir di hadapan media dan membuat kenyataan-kenyataan yang menunjukkan dia adalah suami penyayang dan mencintai isterinya. 

Di Malaysia, drama cinta politik ini telah banyak kali dimainkan.  Antara pelakon hebat yang melakonkan watak ini ialah Mat Sabu dan yang paling baru ialah Ustaz Badrolamin apabila masing-masing terkantoi berkhalwat.  

Tetapi selain mereka, kita pasti tidak ada sesiapa pun di Malaysia ini mahupun di dunia yang dapat menandingi kehebatan cinta politik Anwar – Azizah. 

Kisah cinta Anwar-Azizah bermula di zaman belajar lagi di mana Anwar sering membawa Azizah ‘berdating’ dengan motorsikalnya.   Namun, cinta mereka tidak direstui bapa Azizah atas sebab-sebab yang hanya orang tua itu yang tahu. 

Sebagai hero, Anwar tidak berputus asa dan membawa Azizah lari.  Mereka akhirnya diijabkabulkan pada 28 Februari 1980, ala-ala Zack dan Azura versi 90-an, tanpa majlis yang meriah sepertimana pasangan lain. 

Mengikut cerita Anwar di ceramah-ceramah, selama 32 tahun berkahwin beliau sempat membuktikan cintanya terhadap Azizah dengan membawa Azizah melawat Taj Mahal iaitu simbol cinta agung antara dua insan.  Tetapi, kita tidak pasti pula sama ada lawatan itu dilakukan sebelum atau selepas Azizah mula resah dengan kehadiran Sukma Dermawan di rumah mereka. 

Sukma Dermawan, iaitu adik angkat ‘homoseksual tersohor Asia’ telah pun wujud dalam hidup Anwar sejak awal lagi iaitu sekitar tahun 1977 di mana beliau tinggal dengan bapa dan ibu tiri Anwar di No. 27, Jalan SS1/43, Kampung Tunku Petaling Jaya.  Sukma berkongsi bilik dengan Anwar yang pada ketika itu masih bujang.

Setelah berkahwin, Anwar mengangkut Sukma bersamanya dan Azizah ke rumah mereka di Seksyen 17 Petaling Jaya dan kemudiannya ke Subang Jaya, dan berpindah lagi ke Seksyen 14 Petaling Jaya sehingga akhirnya menetap di Bukit Damansara di mana Sukma mendapat bilik persendirian yang khas.

Selain Sukma, cinta Anwar-Azizah juga diuji dengan kehadiran Azmin dan isterinya, Shamsidar.   Khabarnya perhatian Anwar lebih tertumpu kepada Sukma, Azmin dan Shamsidar dan segala keinginan mereka dipenuhi sedangkan segala keperluan Azizah diremehkan sahaja dengan berbagai-bagai alasan.   Walaupun kisah ini sudah menjadi rahsia umum dan rekod mahkamah, tetapi Anwar masih terus mengungkap cinta terhadap Azizah yang katanya, terus mekar mewangi.

Jelas, Anwar adalah seorang pencinta agung.  Di dadanya penuh dengan cinta yang membuak-buak, melimpah ruah dan oleh itu, perlu diagih-agihkan kepada ramai orang tidak kira lelaki ataupun perempuan dari berbagai-bagai bangsa seperti  Melayu, Indonesia, Pakistan, China mahupun Siam.   Pendek kata, cintanya tidak mengenal jantina, usia mahupun bangsa selaras dengan pendirian partinya yang memperjuangkan kesamarataan. 

Mungkin inilah yang dimaksudkan Azizah mengenai ‘Anugerah Tuhan’ yang menjadi suaminya yang sejak dari dulu tidak pernah lupa menyuapkan hati berulam jantung sebagai makanan hariannya.    

 Hakikatnya, Azizah mungkin boleh menipu diri sendiri bahawa Anwar mencintainya dan Anwar juga boleh menipu Azizah yang beliau masih mencintai isteri yang digelarnya sebagai ‘ikan sepat kering’ di hadapan Shamsidar. 

Tetapi Anwar dan Azizah tidak boleh menipu sekalian rakyat Malaysia hanya dengan menceritakan kisah mereka menari dan berguling-guling menyanyi di hadapan Taj Mahal dengan kostum warna-warni yang ditukar 10kali.  Cinta yang sebenar tidak perlu ditunjuk-tunjuk atau diceritakan kerana ia akan terserlah dengan sendirinya melalui pandangan mata dan senyuman. 

Setakat ini, apa yang ada di mata Anwar apabila memandang Azizah, bukanlah cinta tetapi kuasa.  Dan apa yang ada di mata Azizah apabila memandang Anwar pula adalah derita yang bercampur-baur dengan rasa jijik dan loya.   Selain itu, kita juga dapat melihat secebis harapan di wajah Azizah apabila memandang Anwar.  Harapan itu bukan berupa harapan agar Anwar berubah atau tetap mencintainya tetapi harapan agar dapat ke Putrajaya sebagai balasan ke atas segala pengorbanannya. 

Justeru, inilah kisah cinta politik paling ulung dan agung, dan wajar mendapat pengiktirafan setaraf Taj Mahal yang kononnya pernah menjadi saksi lakonan mereka.

sila like di sini

Elizebeth Wong punya ke?? ini kangkangan nak dapatkan sesuatu !! tenguk sendiri 21 atas saja

Santai Rehat jap : Gambar di atas tidak lucah. Untuk mendapatkan mata sebenarnya. Tiada kaitan langsung dengan seks. Tolong jangan cepat sangat kuning o...nak tahu baca sini

BERJANJI BUKAN SUSAH : FREE BUKAN KENA BAYAR YANG KENA BAYAR JIKA NAK TUNAI JANJI :

Janji manis lagi yang akan  merosakkan kerajaan yang akan menghancurkan bangsa dan agama kerana Anwar tahu dia  sudah pasti tidak akan menang dalam PRU13 ini. Janji saja apa yang mahu ditakuti , buat janji , tabur janji bukan kena bayar, Free. Kalah dia tak rugi ,sebab tabur janji bukan pakai  modal Lagi banyak tabur lagi susah kerajaan.

Inilah yang membuat  bangsa dan agama tergadai kerana jika kerajaan tidak mengatasi janji yang ditabur oleh lidah yang tidak bertulang silap silap haribulan kerajaan pula yang akan melingkup sebab rakyat sudah termakan janji janji manis yang tidak ada batasannya. Rakyat juga boleh menghancurkan sebuah negara kerana mahukan sangat janji janji manis ini setelah terpadaya dengan janji janji manis ini .

Lagi jauh  Anwar kepada kemenanagan lagi banyak janji janji yang akan ditaburkannya nanti. Percaya lah, Dia akan tebur janji kepada mereka yang "Bankrupt" tiada  "Bankrupt" lagi dan gelaran ini akan ditarik balik. Berbagai bagai jenis minyak juga akan diberikan percuma, minyak kereta (Petrol dan Diesel), Minyak masak "Minyak Pelincir" KY , Kondom untuk ................ semua Free.

Anwar sudah buat  rakyat jadi kelam kabut. Ramai juga selarang ini yang kompius  dengan yang halal dan yang haram. Bukan rakyat saja yang jadi kelam kabut  dengan isu halal dan haram ini. Musyridul PAS sendiri pun jadi kelam kabut  sehingga sudah tidak tahu yang mana halal dan haram.Inilah manusia yang bernama Anwar yang sentiasa Kompius, Kalau  ini tidak bermula dari rumahnya pasti orang lain juga tidak akan kompius, Tenguk saja lah muka Wan Azizah, Nurul  Izzah semuanya  sudah kompius.Negara punah ke , dai peduli apa sebab dah masuk zon maut.....

:: ini hanya pandanghan aku saja :: nak baca lagi like kat sini t kasih

Kamalia akhirnya letak jawatan sebagai Timbalan Ketua Wanita?

Pergerakan Wanita Umno berikrar memberikan sokongan padu kepada Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang akan diadakan dalam masa terdekat sebagaimana dibayangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sharizat sememangnya ada kekuatan nya sendiri, ini adalah kerana Kak Jat sebenarnya tidak bersalah dalam isu NFC dan bagi keluarga beliau biarlah  undang undang yang menentukan kerana kita punya undang undang. Sikap kat Jat melepaskan kerusi dalam kabinet PM  amat terpuji dan sememangnya menjadi satu tamparan kepada pemimpin pembangkang yang tidak ada keberanian untuk melakukannya.

 Namun yang menghairankan apabila timbalan beliau , Kamilia Ibrahim tiba tiba mendapat wahyu dari akar umbi dan  menunjukan wajah gelojohnya dan betapa tidak sabarnya beliau untuk memangku jawatan ketua Wanita UMNO Malaysia apabila mendesak Kak Jat supaya meletak jawatan dan sekaligus membuktikan bahawa beliau bukan seorang Naib Ketua yang baik yang sepatutnya tidak mengocak penyatuan Pergerakan Wanita UMNO Malaysia.

Namun keesokan harinya , Kamilia mungkin terperanjat apabila  lautan dan gelombang Merah yang membanjiri PWTC memberikan sokongan penuh kepada kak Jat  dan sekali gus menafikan  dan membuktikan  bahawa apa yang disarankan oleh Kamilia adalah dusta belaka.Sememangnya ini adalah satu petanda yang tidak baik dalam kerjaya politik Kamalia selepas ini. Sebaik baiknya Kamalia  perlu memikirkan pula  untuk mengosongkan kerusi timbalan dalam  kadar segera sebaiknya  sekarang bimbang  ada keraguan dan hilang kepercayaan anatara ketua dan  timbalan. 

Amat sukar untuk bekerja tanpa kepercayaan. Apa juga keputusan Kamlia , boleh lah diibratkan sebagai beliau kini telah meletakkan jawatan sebagai timbalan ketua wanita dan kehadiran beliau bagaikan melukut di tepi gantang saja, Ini satu tauladan dan pengajaran kepada pemimpin UMNO , terutama timbalan, Jadilah timbalan yang baik.Seperti mana  DS Najib menjadi Timbalan Pak Lah dan bukan seperti Anwar menjadi timbalan Tun M.

::andaian dan hanya pendangan peribadi penulis saja:::jika setuju atau tidak  sila like  page ini klik sini.

TAHUKAH ANDA APA YANG TERJADI DENGAN STADIUM OLIMPIK GREECE SEKARANG


Tebabom ekonomi!

Greece menjadi tuan rumah sukan Olimpik pada tahun 2004. Sebanyak 22 venue baru dibina bagi menaymbut kepulangan Olimpik ke tanah kelahirannya. Secara keseluruhan Greece membelanjakan lebih EURO 15 billion sepanjang temasya sukan unggul dunia. Lapan tahun sudah berlalu dan tahukah anda 21 daripada 22 venue sukan kini tidak lagi digunakan? Stadium sukan air kolam renangnya tidak mempunyai air. Stadium softball kini sudah ditumbuhi lalang kerana tiada siapa pun main softball di Greece. Ada stadium yang kini menjadi rumah orang gelandangan yang dihalau keluar dari rumah kerana bebanan hutang lebih EURO 300 billion Greece. Yes. Sukan Olimpik yang sepatutnya menjadi kebanggaan Greece adalah antara penyebab mengapa negara ini kini muflis!

Apa khabar venue sukan Komanwel 1998? Rasanya banyak yang masih elok dan digunakan dengan baik. Baguslah! Bukti kukuh aqli dan naqli Barisan Nasional pandai memerintah. Hidup Malaysia. Boo Greece









Tuesday, March 27, 2012

dia ini "DAH HABIS DAH"

Dia ni memang tak layak jadi ahli Parlimen pun, masuk Parlimen pun tak layak sebab tahap pemikiran sekolah rendah saja, Hari Hari tunggu apa isu orang main kerana dia mahu sambung untuk jadi hero. Yang best dia sendiri tak faham apa kah isu  yang sebenar. Chegu Bard Perlu Sergah Anwar Tentang Israel dan “Apology Tour”!YANG PALING BEST CHEGU BARD NI TAK FAHAM BEZANYA FELDA DAN FELCRA : dia ini "DAH HABIS DAH"  Nuar pun tak nak tenguk muka dia. Tengah gelabah nak cari jalan nak hidup kan wee..yang tinggal nyawa ikan saja.Boleh dah kalau kita nak baca Al Fatehah pada kerjayanya,
chegubard

Meskipun dia bukanlah seorang Ahli Parlimen, tapi Chegu Bard tetap juga nak memekak dan menyalak di Parlimen. Kalau tak dapat menyalak di dalam Dewan, memadailah dia menyalak di lobi Parlimen sambil ditemani beberapa Ahli Parlimen pembangkang.

 Kemaruknya Chegu Bard adalah disebabkan dia begitu obses dengan pembohongan yang dibuat berkenaan kononnnya Malaysia mempunyi hubungan dagang dengan Israel melalui produk sawit Felda-Iffco Sdn Bhd (FISB), yang merupakan anak syarikat Felda Global Ventures Holdings (FGVH).

Chegu Bard mengusulkan agar Dewan Rakyat membuat usul tergempar berhubung isu hubungan dagang antara Malaysia dengan Israel, dan menggesa agar Ahli Parlimen BN menyokong usul tersebut. Pada saya, usul itu adalah usul ‘sampah’ dan perlu ‘dibakul sampah’kan saja. Buang masa Parlimen saja.

 Dari awal lagi kita tahu Malaysia tak punya sebarang hubungan diplomatik dengan Rejim Zionis, jadi, bagaimana mahu wujudkan hubungan dagang? Dah tentu lah tak relevan untuk dibincangkan..! Malah,Chegu Bard kononnya berani, memberitahu bahawa usulnya akan di bawa masuk ke Dewan Rakyat oleh Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa, yang tak kenal dan tak tahu membezakan antara Felda dengan Felcra.

Ahli Parlimen ‘bengap’ itu sanggup jadi balaci Chegu Bard dan diperbodohkan lagi dalam Parlimen… Padahal,dakwaan Chegu Bard itu sudah terang-terang dijawab lebih awal oleh Kerajaan bahawa urusniaga tersebut adalah di antara negara ini dengan Palestin dan bukan Israel. Saya ulang, Malaysia berdagang dengan Palestin dan BUKAN Israel.

 Cuma,memandangkan Palestin tidak mempunyai sebarang pelabuhan, maka kapal tersebut terpaksa masuk ke pelabuhan milik Israel, Ashdod. Takkanlah Chegu Bard tak tahu Palestin tak ada pelabuhan kapal? Palestin tak ada lapangan terbang, Chegu Bard tahu tak?

Sebenarnya,saya difahamkan bahawa pihak FGVH mempunyai bukti sahih mengenai urusan perkapalan tersebut dan produk tersebut diterima dengan selamat di Palestin. Dan mungkin FISB sengaja tidak mendedahkannya kerana mereka seronok melihat kebodohan Chegu Bard memperbodohkan Ahli Parlimen pembangkang yang bodoh…

 Dakwaan Chegu Bard memang tak masuk akal langsung. Malaysia sejak zaman berzaman memang tidak mengiktiraf Israel. Tak pernah ada hubungan diplomatik. Tun M pun banyak kali “menyerang”Israel dan sekutunya, US. Ingat Israel suka sangat ke pada Malaysia?

Mereka pun tak hingin la dengan kita… Menurut seorang rakan saya yang merupakan seorang warga asal West Bank dan belajar di UIA, dia terpaksa bersabung nyawa untuk keluar dari West Bank untuk ke Jordan sebelum ke sini untuk belajar. Tapi memandangkan dia belajar di Malaysia, dia tidak pernah lepas lagi masuk ke West Bank untuk bertemu keluarga seperti sebelum ini.

 Katanya, Israel memang anti-Malaysia dan Kerajaan sedia ada. Sebab Malaysia warga Palestin susah pulang ke negara mereka… 

Rasanya Chegu Bard perlu jumpa Anwar dalam hal ini. Anwar memang handal dan terkenal dengan hubungan baiknya dengan pemimpin Yahudi Zionis Israel. Dalam “apology tour”,Anwar khaskan pertemuannya dengan individu berpengaruh dalam kerajaan Israel.

 Malah,dilaporkan bahawa tokoh-tokoh Yahudi yang ditemui Anwar itu merupakan penyumbang dana terbesar kepada kerajaan Zionis yang paling dibenci Malaysia itu. Sudah tentu Anwar ada ‘urusniaga’ dengan Yahudi berfahaman Zionis tersebut! Lagipun,Anwar secara jelas mengiktiraf kewujudan negara dan kerajaan Zionis Israel. 

Dan dipercayai Malaysia akan menukar polisi dengan bersahabat dengan Israel sekiranya Anwar berjaya menjadi Perdana Menteri. Maklumlah, Anwar memang anak emas Jurusalem Post dan Zionis serta sering mendapat pujian mereka. 

Justeru,saya lebih setuju sekiranya Chegu Bard menyalak di depan rumah Anwar di Segambut dan mendesak “Imam Mahdi” itu untuk menjelaskan apa tujuannya mengadakan “apology tour” dengan “funder-funder” Zionis sebelum ini. Kerana Anwar memang ada “urusniaga”dengan mereka pun… 

Geran Selangorku RM300 juta, Ghairahnya Menunggu Jawapan Khalid

PERSOALAN yang ditimbulkan oleh ADUN Bebas dari Gombak Setia, Datuk Dr. Hasan Ali berhubung perbelanjaan sebanyak RM 300 juta untuk program geran Selangorku, memang menarik untuk menjadi topik perbincangan kita hari ini.

Pertama untuk menunjukkan bahawa bajet berimbang yang dibentangkan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim pada sesi pembentangan belanjawan negeri Selangor November lepas adalah ‘wayang’ semata-mata. Taktiknya, masa bentang bajet, mesti mau tunjuk itu bajet berimbang konon kerajaan Selangor punya standard belanja berhemah, sedangkan sepanjang tahun itu, setiap kali ada sesi DUN, kerajaan negeri akan mengemukakan bajet tambahan.

Hujung tahun nanti, bajet kerajaan negeri akan ditutup dalam keadaan defisit (belanja lebih dari apa yang dibentang dalam belanjawan).

Inilah taktiknya yang selalu digunakan Pakatan Rakyat untuk menipu rakyat selama 4 tahun memerintah Selangor ini. Penulis percaya, taktik sama digunakan di negeri-negeri dibawah Pakatan Rakyat yang lain juga, melainkan Kelantan sebab negeri itu sentiasa sahaja tak berduit.

Keduanya tentang sumber. Inilah persoalan yang dibangkit Hasan Ali, dari mana sumber wang ini datang kerana ia tidak dalam dalam akaun Menteri Besar Incorporated (MBI) kerana dalam pembentangan bajet lepas, Khalid mengatakan perbelanjaan untuk geran ini akan ditampung oleh MBI.


Sedangkan Khalid telah melancarkan program ini pada Februari lepas, untuk dilaksanakan pada bulan Mac tapi seperti yang dikatakan oleh Hasan Ali, wang tersebut tidak lagi dicatat dalam akaun MBI. Sekarang sudah 27hb Mac tau, mana wang itu sudah pergi?


Jawapan Khalid bahawa Exco telah dimaklumkan Februari lepas, itu tidak memuaskan hati kita atas sebab selain dari tidak menjawab soalan, rakyat tidak kira latar belakang perlu dimaklumkan sumber pembiayaan tersebut. Kalau segelintir Exco sahaja dimaklumkan, itu adalah satu kezaliman kepada rakyat kerana Exco hanya mewakili pentadbiran kerajaan negeri sedangkan DUN mewakili rakyat. Seharusnya DUN dimaklumkan terlebih dahulu, bukan setakat Exco sahaja.


Lagipun dalam Exco semua ‘yes’ man. Tiada bantahan walaupun ada yang tidak kena, maklumlah, takut hilang jawatan.


Tindakan mendedahkan butiran sumber mana wang ini datang kepada Exco sahaja menunjukkan bahawa ada sesuatu yang tidak kena dengan geran Selangorku ini. Apa yang cuba disembunyikan? Adakah geran ini sebenarnya untuk menampung perbelanjaan pilihanraya Pakatan Rakyat dalam kempen PRU akan datang?


Bukankah Pakatan Rakyat Selangor selalu mencanangkan bahawa mereka adalah kerajaan yang telus dan terbuka, tiada noda walaupun seinci? Kenapa pula dalam hal menjelaskan sumber wang RM 300 juta ini, mereka tidak bersikap telus dan terbuka?


Kita perlu ingat, Selangor pada tahun ini baru sahaja mendapat durian runtuh kerana kerajaan persekutuan telah meluluskan pembayaran sebanyak RM 800 juta sebagai pampasan untuk pengambilan tanah bagi tujuan pembinaan Putrajaya. Tapi wang ini telah dimasukkan Khalid Ibrahim ke dalam akaun simpanan kerajaan negeri yang dibanggakan sangat itu kerana pertama kali dalam sejarah Selangor mempunyai simpanan mencecah RM 1.9 billion.

Justeru penulis tidak rasa Khalid akan menggunakan wang ini untuk tujuan pembiayaan program tersebut kerana itu akan hanya mengurangkan simpanan kerajaan negeri yang dibanggakan sangat tu.

Selain itu, dari segi prinsipnya, hanya kerajaan yang nak bankrap sahaja menggunakan wang simpanan untuk perbelanjaan pengurusan.

Ini menjelaskan kenapa soalan Hasan Ali ini penting untuk dijawab Khalid Ibrahim, bukan mencari jalan untuk mengalihkan isu (divert). Rakyat tidak mahu tahu sama ada Exco sudah dimaklumkan atau tidak, ini bukan wang Exco tapi wang rakyat.

Jadi Khalid, kami menanti jawapanmu.

Blog Archive

Share It

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts